Skip to main content
Liittymä: ADSL 10M/2M (käytännössä lähinnä 8M/1M).
Modeemi: Nokia M1122.
Ongelmat alkaneet: Illalla 30.04.2014.
Ongelmat päättyneet: Ei vielä.

Ongelman kuvaus: Pitkiä katkoja, esim. 15 min katko, pari minuuttia normaalia toimintaa, 10 min katko, jne, jne ...

Modeemi on vanha, mutta on toiminut erittäin luotettavasti koko kevään.

Modeemin ADSL-valo palaa koko ajan, kuten pitääkin.

Modeemin ETH-valo palaa kun liikennettä ei ole ja vilkkuu kun liikennettä on, kuten pitääkin.

Ping statistics for 130.232.213.1:
Packets: Sent = 2456, Received = 907, Lost = 1549 (63% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 2497ms, Average = 17ms
Control-C

Tracing route to 130.232.213.1 over a maximum of 30 hops

1 1 ms <1 ms <1 ms x.x.x.x &<- ip-osoite poistettu]
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * ^C

Voisiko vika olla Soneran verkossa?

Olen tietysti käynnistänyt modeemin ja koneet uudelleen, yms ...
Hei nc513,

Nokian M1122 modeemi alkaa olla sen verran iäkäs laite että nyt olisi kyllä hyvä testata yhteyttä toisella modeemilla. Sonera kaupasta on mahdollista saada testaamista varten modeemia lainaan, joten jos et muuta kautta saa uudempaa laitetta lainaan, niin sieltä voisi käydä kyselemässä.
Lainamodeemilla nopeus on aika tasan 50% (eli n. 4M/512k) siitä mihin olen tottunut samaan omalla modeemillani. Lisäksi jonkun verran packet lossia edelleen (ei ehkä yhtä pitkiä katkoja kuin omalla modeemillani?).
Hei nc513,

Eli ongelma "lieventyi" lainamodeemilla? Kuitenkin ongelmaa vielä silläkin on joten vikailmoitus siitä kannattaa jättää. Suosittelisin kuitenkin nyt ihan uuden modeemin ostoa (jos olet lainamodeemin jo palauttanut) niin siitä ei ainakaan enää vika jää kiinni.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa