...ja palaa takaisin noin 2-3min kuluttua itsekseen. Tätä tapahtuu useita kertoja päivässä. Tässä on ongelma josta haluan päästä eroon.
Modeemina toimii Telewell TW-EA510 v3 (b) ja yhteys on 24/2 Mbit/s
Olen lukenut foorumeilta muista samanlaisista ongelmista enkä ole löytänyt vastausta. Voisiko olla mahdollista että kerrostalomme puhelinjohdot eivät sovellu moiseen yhteyteen...?
Olen vaihtanut kertaalleen modeeminkin. Olisi kiva saada kokonainen lista asioista mitkä voivat vaikuttaa kyseiseen ongelman esiintymiseen, kun tuo tuntuu olevan kovin yleinen asia.
Mielessäni pyörii ajastus alentaa nopeutta puolella ja katsoa miten se toimisi. (olettaen että Soneran asiat ovat kunnossa) Olisiko tuo kuinka mahdollista kokeilla?
Vikailmoituksen tein (eilen) ja sain siitä vahvistuksen että olette vastaanottaneet vikailmoitukseni ja odotan innolla vastausta.
Yhtäkään 99euron asentajaa en tarvitse, koska Sonera ei ole antanut (ilmeisesti) tarpeeksi informaatiota asian selvittämiseksi.
Kiitos jo etukäteen
Sivu 1 / 1
ADSL-yhteys modeemilta keskittimelle siis jostain syystä välillä katkeaa. Laajakaista Extra - liittymissä ADSL-yhteys on käytössä vain talon sisällä ja tämä rajaa huomattavasti mahdollisia ongelman aiheuttajia. Jos vika jää ADSL-keskittimeen, sen korjaaminen kuuluu Soneralle. Jos taas vika on talon puhelinkaapeloinnissa, sitä ei Soneran puolesta korjata mutta mahdollinen kaapeloinnin osuus ongelmaan paljastuu kuitenkin kun asentaja tutkii vian.
Kerroit että sama vika esiintyy kahdella eri ADSL-modeemilla. Oliko toinen testattu modeemi eri merkkinen tai mallinen kuin mainitsemasi Telewell TW-EA510 v3?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kerroit että sama vika esiintyy kahdella eri ADSL-modeemilla. Oliko toinen testattu modeemi eri merkkinen tai mallinen kuin mainitsemasi Telewell TW-EA510 v3?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kerroit että sama vika esiintyy kahdella eri ADSL-modeemilla. Oliko toinen testattu modeemi eri merkkinen tai mallinen kuin mainitsemasi Telewell TW-EA510 v3?
Oli eri merkkinen. A-Link RR24. (Oli myös valittuna listasta missä suosittelitte käytettäväksi ja myyjä kertoi kyseisen modeemin soveltun asetetulle nopeudelle.)
Tämä merkitsee siis sitä etten itse voi henkilökohtaisesti tehdä asialle mitään muuta kuin valittaa eteenpäin. Eikö teitä Soneran työntekijöitä ikinä ihmetytä kun ihmiset valittavat vastaavasta asiasta, ja niitä ei ikinä ratkaista? Ongelma on todellakin vaikea havaita kun se on niin satunnainen. Olisikos mahdollista saada jonkin moista seurantaa sen aktiivisuudesta, kenties omatoimisesti? (ilman mahdollista satasen sakkomiestä kiitos).
Lisäksi yksi kysymys jäi avoimeksi ensimmäisessä viestissäni joten kysympä siis uudestaan...
Mielessäni pyörii ajastus alentaa nopeutta puolella ja katsoa miten se toimisi. (olettaen että Soneran asiat ovat kunnossa) Olisiko tuo kuinka mahdollista kokeilla? ja onko moista ikinä kokeiltu aikaisemmin vastaavassa ongelmatilanteessa?
Jantteri9 kirjoitti: Tämä merkitsee siis sitä etten itse voi henkilökohtaisesti tehdä asialle mitään muuta kuin valittaa eteenpäin. Eikö teitä Soneran työntekijöitä ikinä ihmetytä kun ihmiset valittavat vastaavasta asiasta, ja niitä ei ikinä ratkaista? Ongelma on todellakin vaikea havaita kun se on niin satunnainen. Olisikos mahdollista saada jonkin moista seurantaa sen aktiivisuudesta, kenties omatoimisesti? (ilman mahdollista satasen sakkomiestä kiitos).
Kun nimenomaan ADSL-yhteyden kanssa on ongelmaa, asiakas voi selvittää omien laitteiden osuuden ongelmaan testaamalla yhteyttä toisella ADSL-modeemilla -kaapelilla, sekä testata toisesta puhelinpistokkeesta. Nämä ovat helppoja asioita testata. Sen sijaan oman asunnon/talon puhelinkaapeloinnin kunnon testaus vaatii ammattilaista, joten tätä ei oleteta asiakkaan tekevän.
Katkovan ADSL-yhteyden syy voi olla missä tahansa ADSL-modeemin ja puhelinkeskuksessa sijaitsevan ADSL-keskittimen välillä. Puhelinverkon vianrajaukseen liittymän käyttäjä ei juurikaan voi auttaa, ellei sitten esimerkiksi kyseessä ole ilmakaapeli ja on huomannut puun kaatuneen kaapelin päälle. Tällaisesta havainnosta voi mainita vikailmoituksessa. Käytännössä katkovan ADSL-yhteyden syyn selvittäminen jää asentajalle silloin kun vika jää puhelinverkkoon.
Näitä tapauksia hoidetaan jatkuvasti eli ei todellakaan ole kyse siitä että "niitä ei ikinä ratkaista".
99 euron suuruinen turhan asentajakäynnin maksu peritään vain jos vika jää asikkaan laitteisiin tai kaapeleihin, ja tämän toteamiseksi asentaja tekee reissun asiakkaan luokse. Tästäkin syystä on hyvä ensin selvittää oman modeemin ja kaapeleiden osuus ongelmassa.
Jantteri9 kirjoitti: Mielessäni pyörii ajastus alentaa nopeutta puolella ja katsoa miten se toimisi. (olettaen että Soneran asiat ovat kunnossa) Olisiko tuo kuinka mahdollista kokeilla? ja onko moista ikinä kokeiltu aikaisemmin vastaavassa ongelmatilanteessa?
Jos yhteys katkoo, liittymän nopeuden nostaminen ei auta asiassa. Todennäköistä on, että suuremalla nopeusluokalla yhteys katkoo enemmän. Ensin olisi vika selvitettävä ja sen jälkeen mahdollinen nopeuden nosto.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
kyseinen ongelma on häirinnyt minua kohta viikon!!! omaan samaisen tw-ea510 v3 modeemin ja alkaa pikkuhiljaa hihat palaa ton ongelman kanssa.
Minä: "Mielessäni pyörii ajastus alentaa nopeutta puolella ja katsoa miten se toimisi."
Sonera: "Jos yhteys katkoo, liittymän nopeuden nostaminen ei auta asiassa."
...siis mitäh?
Sinä: "Todennäköistä on, että suuremalla nopeusluokalla yhteys katkoo enemmän."
Siispä sitä nopeutta voisi alentaa, pienentää, hidastaa, tiputtaa, himmata jne.
Sonera: "Jos yhteys katkoo, liittymän nopeuden nostaminen ei auta asiassa."
...siis mitäh?
Sinä: "Todennäköistä on, että suuremalla nopeusluokalla yhteys katkoo enemmän."
Siispä sitä nopeutta voisi alentaa, pienentää, hidastaa, tiputtaa, himmata jne.
Tapiolle lienee nyt lipsahtanut inhimillinen virhe vastaukseensa. Nopeutta voidaan toki verkon puolelta rajoittaa vianselvityksen yhteydessä, mutta kun kyse on valokuitukohteesta, ei tästä yleensä ole mitään hyötyä. Vikailmoituksesi lienee kuitenkin tutkinnassa, joten tässä ei voida muuta kuin odottaa mitä sen puitteissa selviää.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Mullakin on ihan sama ongelma ja olen tosiaan testannut 3 kpl eri modeemia, johtoja ja puhelinrasioita ja ongelma on kaikissa sama.
Eli yhteys menee poikki n. 3-6 kertaa päivässä ongelma on ollut jo aika pitkään mutta tietokoneiden kanssa olen pärjännyt mutta nyt se on todella rasittavaa kun otin käyttööni Maxivision IPTV palvelun ja kun haluaa tallenteita katsoa ja ohjelma katkeaa.
Eli yhteys menee poikki n. 3-6 kertaa päivässä ongelma on ollut jo aika pitkään mutta tietokoneiden kanssa olen pärjännyt mutta nyt se on todella rasittavaa kun otin käyttööni Maxivision IPTV palvelun ja kun haluaa tallenteita katsoa ja ohjelma katkeaa.
Stenco: Jätä liittymästäsi vikailmoitus joko Omien sivujen vikalomakkeella tai soittamalla numeroon 0206 90101.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Noh, virheitä sattuu Tapiollekin.
Mutta joo ei siinä mitään. Katsotaan nyt kuukausi vielä, jos ei mitään tapahdu ja ei minun vikailmotukseen tule vastausta niin kokeillaan jotain muuta vaihtoehtoa sitten.
Kiitos vielä yrityksestä ja hyvät kesät sinne.
Mutta joo ei siinä mitään. Katsotaan nyt kuukausi vielä, jos ei mitään tapahdu ja ei minun vikailmotukseen tule vastausta niin kokeillaan jotain muuta vaihtoehtoa sitten.
Kiitos vielä yrityksestä ja hyvät kesät sinne.
Hiukan osviittaa että miten paljon noita pätkäsyjä ilmenee:
Torstai 20.5 -->Klo 14:09 , 19:48, 20:44
Perjantai 21.5 -->Klo 01:48, 13:33, 13:48, 14:18, 15:36, 17:23, 17:50, 21:44, 23:22
Lauantai 22.5 -->Klo 0:35, 01:08, 02:02, 03:22, 12:34, 12:49, 13:17, 16:06, 16:13
Eli siis tuossa näkee että aikas huonossa jamassa on asiat. Laitoin uuden vikailmoituksen mihin ei myöskään vastata. Soitan maanantaina jos ei kuulu.
Torstai 20.5 -->Klo 14:09 , 19:48, 20:44
Perjantai 21.5 -->Klo 01:48, 13:33, 13:48, 14:18, 15:36, 17:23, 17:50, 21:44, 23:22
Lauantai 22.5 -->Klo 0:35, 01:08, 02:02, 03:22, 12:34, 12:49, 13:17, 16:06, 16:13
Eli siis tuossa näkee että aikas huonossa jamassa on asiat. Laitoin uuden vikailmoituksen mihin ei myöskään vastata. Soitan maanantaina jos ei kuulu.
Lisäksi kyseisen modeemin oppaassa mainitaan:
"Jos muut valot palavat oikein, mutta ADSL-valo jää vilkuttamaan tai ei pala ollenkaan,
tulee olla yhteydessä operaattoriin ja tarkista operaattorilta, että linja on kytketty ja
kunnossa. Yhteyttä voi testata toisella laitteella, jos mahdollista. Jos sekään ei nouse
linjalle, on ongelma luultavasti linjoissa."
"Jos muut valot palavat oikein, mutta ADSL-valo jää vilkuttamaan tai ei pala ollenkaan,
tulee olla yhteydessä operaattoriin ja tarkista operaattorilta, että linja on kytketty ja
kunnossa. Yhteyttä voi testata toisella laitteella, jos mahdollista. Jos sekään ei nouse
linjalle, on ongelma luultavasti linjoissa."
Ohhoh. asentaja käväisi eräs kaunis päivä oven takana ja mainitsi että on eräällä toisellakin asukkaalla vastaavaa ongelmaa ja että Vika on ehdottomasti soneran päässä. Mitäköhän tässä seuraavaksi tapahtuu...?
melkein pari viikkoa jo tästä on kulunut ja pätkiminen jatkuu. Olisikos mahdollista saada lykkäystä laskuille kunnes yhteys toimii niinkuin on tarkoitettu?
melkein pari viikkoa jo tästä on kulunut ja pätkiminen jatkuu. Olisikos mahdollista saada lykkäystä laskuille kunnes yhteys toimii niinkuin on tarkoitettu?
Vikailmoitus liittymästäsi on kuitattu valmiiksi jo yli viikko sitten. Viankorjauksen seurauksena liittymäsi nopeus on laskettu pykälää alemmaksi. Jos yhteys vielä pätkii, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus.
Mitä laskuihin tulee, niin niistä kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme kun vika on lopullisesti saatu korjattua. Laskujen jäihin laittamisesta voit toki tiedustella jo aiemmin. Asiakaspalveluun saat yhteyden joko Omien sivujen lomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Mitä laskuihin tulee, niin niistä kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme kun vika on lopullisesti saatu korjattua. Laskujen jäihin laittamisesta voit toki tiedustella jo aiemmin. Asiakaspalveluun saat yhteyden joko Omien sivujen lomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
"Vikailmoitus liittymästäsi on kuitattu valmiiksi jo yli viikko sitten. Viankorjauksen seurauksena liittymäsi nopeus on laskettu pykälää alemmaksi. Jos yhteys vielä pätkii, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus."
Ai? Sain tekstiviestin missä kerrottiin nimenomaan että ilmoitamme kun vika on korjattu. Eikä ole ilmoitettu mitään. No hyvä että edes tätä kautta sain tietää. Tarvii vissiin tehdä uus vikailmotus.
Mutta ilmoitelkaa hyvät asiantuntijat asiakkaillenne missä mennään kun jotain olette päättäneet. Itse en huomannut mitään eroa kun laskitte nopeuden jossai vaiheessa niinkuin sanoitte. Ois taas viikko säästetty siinäkin. PRKL
Ai? Sain tekstiviestin missä kerrottiin nimenomaan että ilmoitamme kun vika on korjattu. Eikä ole ilmoitettu mitään. No hyvä että edes tätä kautta sain tietää. Tarvii vissiin tehdä uus vikailmotus.
Mutta ilmoitelkaa hyvät asiantuntijat asiakkaillenne missä mennään kun jotain olette päättäneet. Itse en huomannut mitään eroa kun laskitte nopeuden jossai vaiheessa niinkuin sanoitte. Ois taas viikko säästetty siinäkin. PRKL
Taas olisi yksi viikko vierähtänyt vikailmoituksen vastaanotto ilmoituksesta eikä mitään informaatiota ole kuulunut. Tarviiko tehdä uusi vikailmoitus?
Liittymäsi vikailmoitus on edelleen hoidossa. Sinua on yritetty tavoittaa useana eri päivänä yhteysnumerostasi, viimeksi tänään, mutta sinua ei olla tavoitettu. Tässä tapauksessa sinun kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme ja varmistaa, että asiakastiedoissasi on varmasti oikea yhteysnumero.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
1 kerran on soitettu viime viikolla ja silloin olin töissä. ja ilmoitukset vikailmoituksen vastaanottamisesta tulevat omaan puhelimeen. oletan että numero on oikea. ainakin tähän asti on
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.