Skip to main content
Minulla on ollu pitkään erittäin ärsyttävä ongelma soneran extra (10/2Mbps) -laajakaistayhteyden kanssa. ADSL-valo vilkkuu jatkuvasti, mikä tarkoittaa sitä, että yhteys ei toimi kunnolla. Latausnopeus on kuitenkin noin 8 Mbit/s, mutta sivut avautuvat välillä todella hitaasti tai eivät ollenkaan.

Mikä avuksi, kun olen aikasemmin tehnyt vikailmoituksen, jossa ei selvinnyt mitään vikaa. Olen myös vaihtanut kaikki kaapelit ja modeemin uusiin. Ongelma ei ole ratkennut.

Haluan tähän ongelmaan ratkaisun tai vaihdan takaisin Elisalle, jossa yhteydet pelaa aina.
Moi,

Kauanko tuo ongelma on sinulla ollut? Itsellä vastaava ongelma alkoi sunnuntai aamusta heti (paikkakuntana Turku) ja jatkuu edelleen. Sunnuntaina sivut eivät auenneet lähes lainkaan (15 min jälkeen www.sonera.fi etusivu auki puoliksi...) ja eilen maanantaina sai sentään etusivuja auki. Mitään muuta ei sitten pystynytkään tekemään.

Sunnuntaina ei traceroutekaan päässyt mihinkään, mutta eilen taas sai osan aikaa reitit näkymään. Vikailmoituksen tein asiasta, mutta hieman mietityttää miten tukihenkilö nyt pystyy ongelman korjaamaan kun viasta tiedetään siellä päässä vain että "yhteys pätkii".
Ohjeita yhteyden pätkimiseen löydätte Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tämä ongelma on jatkunut vuosia eikä se todellakaan parane noilla Soneran ohjeilla ja vinkeillä.

Yhteyssignaalissa on pakko olla jotain vikaa, koska se katkeilee joka sekunti joiksikin millisekunteiksi.
Jos ongelmaa on jatkunut vuosia eikä apua ole tullut, suosittelen vaihtamaan isp:tä (palveluntarjoajaa).

---

Itse elättelen vielä toiveita, että saadaan tämä paska toimimaan. Mulla on pätkinyt tämä yhteys nyt 3 päivää.

suorita:cmd ping www.sonera.fi (eli kun pingailen eri verkkosivuja) saan menetettyä pakettia tasaisesti n. 25% per pingaus.

Huom!
- teidän on turha selittää mitään ohjeet/vinkit sivustopuolelta (on kokeiltu ja nähty)
- modeemin vaihto ei auta
- älkää pitäkö asiakasta automaattisesti tietotaidottomana idioottina vaan koittakaa selvittää & ilmoittaa, jos sitä ongelmaa on itse pääverkossa.

Asuinpaikkakunta: Uusikaupunki.

ko. ongelma alkoi siis 10.10.2009 eikä ole ollut kunnossa missään vaiheessa.
vellu2112: Jos oma laiteympäristö on varmistettu toimivaksi, niin silloin kannattaa liittymästä jättää vikailmoitus vianrajausautomaattiin.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa