Jep eli minulle myytiin kerrostaloon muuttaessani "uutta" tekniikka, ja samalla entinen määräaikainen sopimukseni uudistettiin ja olen taas soneraan naimisissa seuraavat kaksi vuotta.
Ainut vain, että entinen yhteyteni joka sijaitsi selkeästi enemmän "metsässä" oli 13MB sisään ja jotain 0,6 ulos, ja nyt tässä uudessa yhteydessä en ole kertaakaan päässyt yli 11MB sisääntulo nopeuteen. Maximit on jotain 20MB luokkaa mun tietojeni mukaan.
Minua harmittaa tässä asiassa se, että likka tosiaan möi mulle "uutta" tekniikkaa ja asiat menivat ainoastaan huonompaan suuntaan nopeuden suhteen. Mielestäni muutimme tosiaan semmoiselle alueelle missä tuon maximinopeuden saamiseen ei pitäisi olla kovin suuria rajoitteita.
Asiasta tehtiin viime viikolla vikailmoitus ja sain perjantaina iltapäivällä viestin että asia on siirtynyt asentajalle. En ole kuitenkaan saanut ilmoitusta että vika olisi korjattu. Kestääkö siinä kauankin?
Sivu 1 / 2
Hei mhart1,
Yleensä hidastelevan liittymän ongelmanselvityksessä menee n. 2-5 arkityöpäivää jonka jälkeen saat kyllä kuittauksen asiasta. Jos ongelman selvityksessä kestää pidempään tai se vaatii lisäselvityksiä, tulee näistäkin saapua sinulle tiedotetta vähintään tekstiviestillä.
Toivottavasti ongelma selviää nyt lähipäivinä ja saat yhteydestä ulos paremmat nopeudet kuin mitä olet nyt mitannut!
Yleensä hidastelevan liittymän ongelmanselvityksessä menee n. 2-5 arkityöpäivää jonka jälkeen saat kyllä kuittauksen asiasta. Jos ongelman selvityksessä kestää pidempään tai se vaatii lisäselvityksiä, tulee näistäkin saapua sinulle tiedotetta vähintään tekstiviestillä.
Toivottavasti ongelma selviää nyt lähipäivinä ja saat yhteydestä ulos paremmat nopeudet kuin mitä olet nyt mitannut!
Latausnopeudet senkun laskee vain, alta seitsemän megan mennään tällä hetkellä!
Eikä ole mitään ilmoituksiakaan tullut. Toivottavasti asiaan saadaan jotain vauhtia ensi viikon aikana...
Eikä ole mitään ilmoituksiakaan tullut. Toivottavasti asiaan saadaan jotain vauhtia ensi viikon aikana...
Hei mhart1,
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voin vilkaista vikailmoituksesi etenemistä myös täältä!
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin voin vilkaista vikailmoituksesi etenemistä myös täältä!
Lisätty se nunero mikä näkyi matkapuhelinlaskussa.
Hei mhart1,
Asentajalla on viimeksi eilen ollut työnalla tämä liittymäsi viankorjaus. Vielä ei ole kuittausta tullut korjauksesta mutta tuskin kestää enää kauan!
Asentajalla on viimeksi eilen ollut työnalla tämä liittymäsi viankorjaus. Vielä ei ole kuittausta tullut korjauksesta mutta tuskin kestää enää kauan!
Joo, arvelinkin kun yhteydet pätki eilen aika paljon että siellä joku jotain tekee.
Mut mitään edistystä siinä ei ainakaan tullut, äsken sain sisään 9.90megaa.... :(
Jospa se siitä, alkaa vaan kyllä ärsyttämään!
Mut mitään edistystä siinä ei ainakaan tullut, äsken sain sisään 9.90megaa.... :(
Jospa se siitä, alkaa vaan kyllä ärsyttämään!
Olen pettynyt nykyiseen ADSL liittymääni. Yhteyteni on pääsääntöisesti tosi hidas. Liittymäni nopeus voisi olla n. 21 Mbps, mutta parhaimmillaankaan on ollut vajaa 16. Tavallisimmin nopeus on 5-7 Mbps. Ymmärrykseni ei ota vastaan myyntipolitiikkaa, joka lupaa/antaa ymmärtää nopeudeksi aina yli sen, mitä käytännössä koskaan saavutetaan. Ei olisi vaikeaa kääntää säätimiä kohti kaakkoa niin, että asiakas ymmärtäisi saavan sen mitä on annettu ymmärtää ja mistä maksaa.
Aiemmalla yrityksellä BLC:ä nopeus pysyi vakiona, vaikka sielläkin vähän alle annetun ymmärryksen. Omasta liittymästäni nopeuden hitailu ei johdu, sen olen testannut ja todennut. Ja jos joku toisin todistaa, laitan omani kuntoon.
Tämä on pyyntö tekniselle tuelle. Laittakaa ihmeessä asia ainakin kohdaltani kuntoon, muuten puran sopimuksen sopimusrikkomukseen vedoten.
Aiemmalla yrityksellä BLC:ä nopeus pysyi vakiona, vaikka sielläkin vähän alle annetun ymmärryksen. Omasta liittymästäni nopeuden hitailu ei johdu, sen olen testannut ja todennut. Ja jos joku toisin todistaa, laitan omani kuntoon.
Tämä on pyyntö tekniselle tuelle. Laittakaa ihmeessä asia ainakin kohdaltani kuntoon, muuten puran sopimuksen sopimusrikkomukseen vedoten.
Hei mhart1,
Vika on vielä asentajalla työnalla. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pikaisesti kuntoon.
Vika on vielä asentajalla työnalla. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pikaisesti kuntoon.
Hei kaukolit,
Olitko testannut yhteyttä toisella modeemilla ja olitko varmistellut myös että puhelinkaapeli on kunnossa. Jos käytössä on yli 2 metriä pitkä kaapeli tai jatkojohtoja, niin yhteyttä kannattaa testata lyhyemmällä kaapelilla.
Tarkistelin myös yhteyden arvoja hieman. Modeemi oli kätellyt yhteyden vain 8:lla megalla. Käytin yhteyttä alhaalla ja nyt modeemi kättelee yhteyden 18,7 megalla.
Mikäli ongelma toistuu toisella modeemillakin, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.
Olitko testannut yhteyttä toisella modeemilla ja olitko varmistellut myös että puhelinkaapeli on kunnossa. Jos käytössä on yli 2 metriä pitkä kaapeli tai jatkojohtoja, niin yhteyttä kannattaa testata lyhyemmällä kaapelilla.
Tarkistelin myös yhteyden arvoja hieman. Modeemi oli kätellyt yhteyden vain 8:lla megalla. Käytin yhteyttä alhaalla ja nyt modeemi kättelee yhteyden 18,7 megalla.
Mikäli ongelma toistuu toisella modeemillakin, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.
Marko- kirjoitti: Hei mhart1,
Vika on vielä asentajalla työnalla. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pikaisesti kuntoon.
No toivottavasti hoituu pian.
Noniin, asentaja kävi ja selvisi että siellä oli kytketty kaksi linjaa päällekkäin. Eli kyseessä oli siis ihan fyysinen ongelma, joka on nyt korjattu.
MUTTA, selvisi myös että siellä on rajoitukset 12M saakka, joten nyt kiitos ne rajoitukset pois ja kaista auki. En edelleenkään saa yhteydeksi kuin 10-11M sisään!!! >:(
Asian on korjauduttuva iltaan mennessä!!!
MUTTA, selvisi myös että siellä on rajoitukset 12M saakka, joten nyt kiitos ne rajoitukset pois ja kaista auki. En edelleenkään saa yhteydeksi kuin 10-11M sisään!!! >:(
Asian on korjauduttuva iltaan mennessä!!!
Hei mhart1,
Modeemi näyttäisi tällä hetkellä kättelevän yhteyden 18,3 megalla. Mittailitko yhteyttä langattoman verkon yli vai kaapelilla?
Yhteysnopeutta ei ole rajattu. Käytin hetki sitten linjaa alhaalla ja kättelyarvot säilyivät samana. Modeemille asti yhteys toimii tällä hetkellä siis hieman päälle 18 megalla.
Modeemi näyttäisi tällä hetkellä kättelevän yhteyden 18,3 megalla. Mittailitko yhteyttä langattoman verkon yli vai kaapelilla?
Yhteysnopeutta ei ole rajattu. Käytin hetki sitten linjaa alhaalla ja kättelyarvot säilyivät samana. Modeemille asti yhteys toimii tällä hetkellä siis hieman päälle 18 megalla.
Kappas, siellähän saadaan kuin saadaankin jotain aikaiseksi kun oikein jaksaa ruinata. Itsekin sain Soneran omalla nopeustestillä yli 14m sisään joten todellisuus varmaan on tosiaan jotain siellä 16-18M sisällä.
Kaapelilla olen jatkuvasti mittaillut siten että olen ottanut viihdepaketin digiboxin irti modeemista ja vain yks piuha suoraan tietokoneeseen.
Hyvä että homma hoitui viimein.
Kaapelilla olen jatkuvasti mittaillut siten että olen ottanut viihdepaketin digiboxin irti modeemista ja vain yks piuha suoraan tietokoneeseen.
Hyvä että homma hoitui viimein.
Jaaha ja sitten uuden ongelman pariin, joka toivottavasti on väliaikainen.
Eilen illalla alkoi yhteyden pätkiminen noin klo 23:00.
Tänään on mennyt ihan hyvin mutta yllätys yllätys kun pitäisi suomen peliä alkaa katsomaan niin melkeimpä tismalleen siitä kun kiekko tippuu jäähän alkaa yhteyden pätkiminen. Katkot ovat noin minuutin pituisia, sen jälkeen voi taas minuutin näkyä ja taas pätkäisee. On nimittäin semirasittavaa.
Tarviiko noita alkaa kellottamaan ja ruinata sitten alennusta laskuissa? :)
Edelleen, näitähän tulee ja menee aina välillä, toivottavasti on vain väliaikainen häikkä.
Eilen illalla alkoi yhteyden pätkiminen noin klo 23:00.
Tänään on mennyt ihan hyvin mutta yllätys yllätys kun pitäisi suomen peliä alkaa katsomaan niin melkeimpä tismalleen siitä kun kiekko tippuu jäähän alkaa yhteyden pätkiminen. Katkot ovat noin minuutin pituisia, sen jälkeen voi taas minuutin näkyä ja taas pätkäisee. On nimittäin semirasittavaa.
Tarviiko noita alkaa kellottamaan ja ruinata sitten alennusta laskuissa? :)
Edelleen, näitähän tulee ja menee aina välillä, toivottavasti on vain väliaikainen häikkä.
Hei mhart1,
Tein yhteysnopeuteen nyt pienen rajauksen. Testailetkos hieman yhteysnopeutta nyt ja seuraile vieläkö pätkimistä esiintyy. Jos tässä ongelmat tämänkin jälkeen vielä jatkuu, niin täytyy todennnäköisesti laittaa tuo aiemmin tehty vikailmoitus uudelleen eteenpäin.
Tein yhteysnopeuteen nyt pienen rajauksen. Testailetkos hieman yhteysnopeutta nyt ja seuraile vieläkö pätkimistä esiintyy. Jos tässä ongelmat tämänkin jälkeen vielä jatkuu, niin täytyy todennnäköisesti laittaa tuo aiemmin tehty vikailmoitus uudelleen eteenpäin.
Ongelma jatkuu edelleen, pätkimistä esiintyy _jatkuvasti_.
Hei mhart1,
Vikailmoitus otettu nyt uudelleen käsittelyyn. Lähdetään siis selvittelemään asiaa uudelleen.
Vikailmoitus otettu nyt uudelleen käsittelyyn. Lähdetään siis selvittelemään asiaa uudelleen.
Nyt on melkein tunnin taas ollut yhteys ihan ok, seuraavaa pätkimistä odotellessa.
Toivottavasti tähän yhteyteen saadaan vakautta viikon alusta. Olen tällä hetkellä todella pettynyt paketin laatuun!
Menee hermo kun Suomen tai NHL-pelien katsomisesta ei tule mitään kun pätkii puolenkymmentä kertaa erän aikana.
Tuohon kun lisätään se että että jos koittaa pleikkarilla pelata onlinessa niin onlineottelut katkeaa jne.
:(((
Menee hermo kun Suomen tai NHL-pelien katsomisesta ei tule mitään kun pätkii puolenkymmentä kertaa erän aikana.
Tuohon kun lisätään se että että jos koittaa pleikkarilla pelata onlinessa niin onlineottelut katkeaa jne.
:(((
Onkos asian tiimoilta mitään tiedossa? Yhteyden katkeilua oli tapahtunut vielä tänäänkin iltapäivällä...
Netin hitautta ja korkeita pingejä on tullut nyt lähi viikkoina ihan hirveästi. Latausnopeus vaihtelee 8-12megan tienoilla ja pitäis olla 24megaa.
Olisko mahdollista katsoa yhteyden ongelmat nyt läpi kun ei toimi kun 8megalla tällä hetkellä ja latauksia ei ole päällä ja johdolla kiinni koneessa.
Olisko mahdollista katsoa yhteyden ongelmat nyt läpi kun ei toimi kun 8megalla tällä hetkellä ja latauksia ei ole päällä ja johdolla kiinni koneessa.
Hei mhart1,
Yhteyteen oli tehty eilisellä korjauksia ja asentaja oli ilmeisesti yhteyttä testaillut. Onkos yhteys nyt toiminut paremmin?
Yhteyteen oli tehty eilisellä korjauksia ja asentaja oli ilmeisesti yhteyttä testaillut. Onkos yhteys nyt toiminut paremmin?
Hei TARJACU,
Modeemi näyttäisi kättelevän yhteyden tällä hetkellä hiema n päälle 16 megalla. Jos yhteydessä tuota hidastelua kuitenkin esiintyy, niin kannattaa kokeilla mitata yhteyttä kaapelin kautta, jos olet aiemmin mittaillut langattoman verkon yli.
Jos yhteys hidastelee kaapelin kanssakin, niin kannattaa kokeilla aluksi modeemin resetointia ja jos sekään ei tuota tulosta, suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Jos yhteys hidastelee ainoastaan langattoman verkon yli, niin langattoman verkon kanavaa voisi kokeilla vaihtaa modeemin hallintapaneelin kautta. Thomson palvelureitittimeen löydät ohjeita sivuiltamme.
Modeemi näyttäisi kättelevän yhteyden tällä hetkellä hiema n päälle 16 megalla. Jos yhteydessä tuota hidastelua kuitenkin esiintyy, niin kannattaa kokeilla mitata yhteyttä kaapelin kautta, jos olet aiemmin mittaillut langattoman verkon yli.
Jos yhteys hidastelee kaapelin kanssakin, niin kannattaa kokeilla aluksi modeemin resetointia ja jos sekään ei tuota tulosta, suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Jos yhteys hidastelee ainoastaan langattoman verkon yli, niin langattoman verkon kanavaa voisi kokeilla vaihtaa modeemin hallintapaneelin kautta. Thomson palvelureitittimeen löydät ohjeita sivuiltamme.
Marko- kirjoitti: Hei mhart1,
Yhteyteen oli tehty eilisellä korjauksia ja asentaja oli ilmeisesti yhteyttä testaillut. Onkos yhteys nyt toiminut paremmin?
No, ihan niin älyttömästi niitä katkoksia ei ole ollut, joitain kuitenkin. Nyt kun aamulla avasin niin ei A: ollut yhteyttä ja B: sit kun yhteys muodostui niin koti tv digiboxi ilmoittaa virhekoodin 711 että ei yhteyttä modeemiin. Tietokoneeseen kyllä tuli internet kaapelilla, ja testasin sillä sekä kahdella muulla tuon kotitv:n, sama vikailmoitus vaan tulee.
On muuten kiva alkaa rueta säätämään ethernet kaapelien kanssa heti aamutuimaan. Eli nyt on vika teidän päässä tai sit tuossa digiboxissa. Vedin tehdasasetukset mut tuo digiboxi ei nyt kommunikoi modeemin kanssa...
Onkohan toi koti-tv digiboxi rikki? Se ei edelleenkään suostu saamaan yhteyttä modeemiin? Ja tosiaan testasin kolmella kaapelilla...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.