Skip to main content
Jep eli minulle myytiin kerrostaloon muuttaessani "uutta" tekniikka, ja samalla entinen määräaikainen sopimukseni uudistettiin ja olen taas soneraan naimisissa seuraavat kaksi vuotta.

Ainut vain, että entinen yhteyteni joka sijaitsi selkeästi enemmän "metsässä" oli 13MB sisään ja jotain 0,6 ulos, ja nyt tässä uudessa yhteydessä en ole kertaakaan päässyt yli 11MB sisääntulo nopeuteen. Maximit on jotain 20MB luokkaa mun tietojeni mukaan.

Minua harmittaa tässä asiassa se, että likka tosiaan möi mulle "uutta" tekniikkaa ja asiat menivat ainoastaan huonompaan suuntaan nopeuden suhteen. Mielestäni muutimme tosiaan semmoiselle alueelle missä tuon maximinopeuden saamiseen ei pitäisi olla kovin suuria rajoitteita.

Asiasta tehtiin viime viikolla vikailmoitus ja sain perjantaina iltapäivällä viestin että asia on siirtynyt asentajalle. En ole kuitenkaan saanut ilmoitusta että vika olisi korjattu. Kestääkö siinä kauankin?
Terve mhart1!

Mikäli viihdepalvelu ei ole palautunut laitteiden resetoinnilla eikä toisella ethernet kaapelilla, olisi syytä ongelmasta tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Joo, tänään on tullut oltua tässä kotosalla enemmän ja harmikseni joutunut huomaamaan että ei tuo perhanan laajakaista vaan pysy päällä. Yli kymmenkunta kertaa nyt tässä 12-19 välillä katkennut tuo yhteys. Mielenterveys menee kun yrittää onlinessa pelata niin katkeilee yhteys kun johtoasemassa jne, ja lisäksi rasittavaa katsoa telkkaria kun pätkii useamman kerran ohjelman aikana.

Mun on nyt sanottava semmonen homma että tuo yhteys oli silloin tänne uuteen asuntoon muuttaessa mielestäni ihan stabiili, eli noita katkoksia ei ollut, mutta se nopeus oli huono, jonka takia näitä asennuskäynteja sitten alettiin tehdä ja sen jälkeen tuosta yhteydestä on tullut tuommonen epävakaa pätkivä p*ska! Ainoana positiivisena asiana se että se nopeus saatiin sinne 17M paikkeille mutta jos joutuu tinkimään linjan vakaudesta niin otan kiitos sen hitaamman netin ilman pätkimisiä. :)

Jos sen asentajan saisi vielä tänne sähkökaapille niin sanoisin että vetäköön ne linjat silleen päällekkäin niinku ne alunperin olikin, ihan sama alkaa olla jos yhteys on vain 12M mutta toimisi edes vakaasti.

Onko tuosta Intenon DG-301 modeemista mahdollista saada ulos jotain lokitietoja niin vois vähän tsekkalla löytyykö niistä mitään?

Mutta pakko sanoa että harkitsen kyllä hyvin vakavasti koko palvelun peruuttamista sillä eihän tämmöisen laajakaistan kanssa pysty elämään.

Nm. todella pettynyt palveluun

Ps. pätkäisi yhteyden tätä viestiäkin kirjoittaessa.....

- - -

Pps. Nyt vajaa kaks tuntia tämän viestin kirjoittamisen jälkeen netti on katkennut ainakin yli kymmenen kertaa, tuloksena kaksi hävittyä matsia onlinessa disconnectionin takia jonka jälkeen luovutin ja pelasin offlinessa. Luojan kiitos telkkari näkyy vielä antennipistokkeen kautta, totaalinen hajoaminen olisi tiedossa jos joutuisi Suomen pelin tuon Koti TV:n kautta katsomaan, kun yhteys ei pysy kymmentä minuuttia ylhäällä...

PISTÄKÄÄ VIKAILMOITUS JA SEMMONEN KAVERI ASIAA HOITAMAAN JOKA KORJAA TÄMÄN ONGELMAN!!!!!!!!
Hei mhart1,

Olitkin itse ollut asiasta tänään yhteydessä vikapalveluun. Vikailmoitus on tästä jo tutkinnassa.
Ei voi olla totta.......

Asentajat käyneet vissiin "korjaamassa" sitä pätkimisongelmaa eilen?

Netin nopeus on taas tippunut 8M sisään, HD kanavat eivät näy kotitv boxista katsottuna.

Ei sit katsota Eurosport HD kanavaa ja tennistä.

En ole saanut mitään varmistusviestiä soneralta että vika olisi korjattu, mutta onkohan nyt näin että tässä meikäläinen joutuu vielä loppujen lopuksi valitsemaan joko

A: Pätkivät hd kanavat ja katkeamattoman netin tai sitten

B: Katkeamattomat hd kanavat ja katkeilevan netin? :D

Vastauksia odotellen. Olen pahoillani että tekstistä paistaa katkeruus läpi mutta olen sanoinkuvaamattoman kyllästynyt tähän pelleilyyn. Haluaisin olla Soneran asiakas ja pitää nykyisen pakettini sillä olen siihen ihan tyytyväinen jos vain tuo nopeus saataisiin palvelun katselun edellyttämälle tasolle ja ylipäätään tuo netin katkeileminen saataisiin kuriin. Ei se voi olla liikaa pyydetty?

Ei tätä kyllä loputtomiin jaksa.
Hei mhart1,

Ymmärrän tuskasi! Tuossa näyttäisi kuitenkin vielä siltä että asentaja ei olisi korjauksia vielä aloitellut. Asentajan ilmoittaman arvioin perusteella tämän päivän aikana pitäisi tapahtua yhteydessä parannusta. Toivotaan että tämä nyt tulisi vihdoin kuntoon. Saat tosiaan vielä tekstiviestillä ilmoitusta kun vika on korjattu.
Hei jälleen kerran. En pysty elämään tämän katkonaisen internetin kanssa enää hetkeäkään. 1/5 verkkopelistä onnistuu ilman katkeamista. Ei vaan järki kestä, ei noita ohjelmiakaan tuosta koti tv:stä saa katsottua yhtään sen paremmin.

Netti on katkennut tänään varmaan 20 kertaa, ja viimeisen 5 minuutin aikana kolme kertaa, kello on nyt 14:41.

En halua lukea enää yhtään "you have lost connections to EA servers" ilmoitusta! Tälläista katkonaista schaibaa kun tämä on niin on aivan sama siirtyä "mokkulaan".

Mihin minun tulee ottaa yhteyttä että saan peruttua sopimuksen, ja minne minun tulee lähettää kamat?
Hei mhart1,

Olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin selvitellään asiaa. Asentaja on edellisellä käynnillä rajannut vian taloyhtiön sisäverkkoon, jonka korjaaminen olisi taloyhtiön vastuulla.
Sopimus on nyt katkaistu. Sain viestin, missä käsketään lähettämään palvelureititin ja digiboxi johtoineen Toijalaan.

Olen kuitenkin mielestäni jo maksanut tuon digiboxin siinä edellisessä sopimuksessa sillä se sopimus kesti muistaakseni yli pari vuotta, ja tähän uuteen sopimukseen sain pelkästään uuden palvelureitittimen. Modeemin toki palautan mutta miten toimitaan digiboxin kanssa?
Hei mhart1,

Hyvä, että sait asian hoidettua. Tuo Viihdepaketin digiboksi on Soneran omaisuutta ja se pitää palauttaa Viihde sopimuksen päätyttyä.
Hei,

Mitä tarkoittaa ZyXEL P-660HN-T1A v2 DSLWLAN-reitittimen Broadband sivun System infossa:
ADSL WAN Up 15615 kbps/1021 kbps?

Onko tämä maksiminopeus sisään & ulos? Olen juuri tilannut tämän liittymän, jonka maksiminopeudeksi luvattiin 20M. Lisäsin Profiiliin asiakasnumeron, jos se on sama kuin tilausnumero (laskua minulle ei vielä ole tullut), mikäli tätä infoa tarvitte.

Muita samalla listalla olevia tietoja reitittimestä asiayhteyden ymmärryksen varmistamiseksi:
LAN1 Down N/A
LAN2 Down N/A
LAN3 Up 100/Full
LAN4 Down N/A
WLAN Active 150M
hakommi kirjoitti:
Hei,

Mitä tarkoittaa ZyXEL P-660HN-T1A v2 DSLWLAN-reitittimen Broadband sivun System infossa:
ADSL WAN Up 15615 kbps/1021 kbps?

Onko tämä maksiminopeus sisään & ulos? Olen juuri tilannut tämän liittymän, jonka maksiminopeudeksi luvattiin 20M. Lisäsin Profiiliin asiakasnumeron, jos se on sama kuin tilausnumero (laskua minulle ei vielä ole tullut), mikäli tätä infoa tarvitte.

Muita samalla listalla olevia tietoja reitittimestä asiayhteyden ymmärryksen varmistamiseksi:
LAN1 Down N/A
LAN2 Down N/A
LAN3 Up 100/Full
LAN4 Down N/A
WLAN Active 150M


ADSL WAN ADSL WAN Up 15615 kbps/1021 kbps siis tarkoittaa mikä on verkon kättelynopeus, eli 15,615Mbps latausnopeus ja 1,021Mbps lähetysnopeus.

LAN1 Down N/A (LAN1 portti alhaalla, eli ei ole laitetta kytketty / tunnistettu)
LAN2 Down N/A (LAN2 portti alhaalla, eli ei ole laitetta kytketty / tunnistettu)
LAN3 Up 100/Full (LAN3 portissa on laite joka on 100Mbps nopeudella. Tämä on siis verkkokortin maksiminopeus)
LAN4 Down N/A (LAN4 portti alhaalla, eli ei ole laitetta kytketty / tunnistettu)
WLAN Active 150M (WLAN (langaton lähiverkko) nopeus on 150Mbps)
Hei,

Kiitos tiedosta. Oletan että kättelynopeus tarkoittaa maksiminopeutta. Mitä kautta minun kuuluu tästä olla yhteydessä Soneraan, että saadaan nopeus nousemaan?

Vikailmoituksen tekeminen näköjään sisältää suoraan hyväksynnän ~100e mahdolliselle laskutukselle jos täällä käy joku kattelemas paikkoja, ei siis ole oikea reitti ainakaan tässä tapauksessa.
hakommi kirjoitti:
Hei,

Kiitos tiedosta. Oletan että kättelynopeus tarkoittaa maksiminopeutta. Mitä kautta minun kuuluu tästä olla yhteydessä Soneraan, että saadaan nopeus nousemaan?

Vikailmoituksen tekeminen näköjään sisältää suoraan hyväksynnän ~100e mahdolliselle laskutukselle jos täällä käy joku kattelemas paikkoja, ei siis ole oikea reitti ainakaan tässä tapauksessa.


Sinulla näytäisi ihan olevan normali ADSL yhteydessä nopeus.

ADSL WAN Up 15615 kbps/1021 kbps


En usko että saat parempaa yhteyttä ainakaan vakaana. Nopeuden normaalivaihteluvälihän on 8-20Mbit/s.
Hei,

Onko Soneran näkemys asiasta siis, että 8-20M "normaali vaihteluväli" tarkoittaa sitä, että on normaalia, esimerkiksi että liittymän nopeus on jatkuvasti 8-13M? Yhtä hyvinhän tällöin voisi myydä liittymää 8-30M vaihteluvälillä, osuuhan se tuolloinkin tuohon välille.

Minun tapauksessanihan ei ole edes mahdollista olla yli 15,6M nopeutta, eli liittymäni nopeus ei voi vaihdella tällä normaalilla vaihteluvälillä. Minulle on siis myyty liittymä nopeudella 8-15,6M, mutta luvataan sen olevan 8-20M; korostan, että erikseen myyjä mainitsi, että suurimman osan aikaa nopeus on toki lähellä 20M.

Lisäksi, jos te kerta tiedätte, että minun asuntooni ei ole mahdollista saada stabiilia 20M "kättelynopeutta", miksi minulle myydään liittymä 8-20M nopeudella, mikä ei pidä paikkaansa? Minähän maksan nyt saman hinnan 8-15,6M liittymästä mitä joku muu teidän asiakkaanne maksaa 8-20M liittymästä, koen tämän hieman ristiriitaiseksi...
Moi hakommi!

Tarkoituksenamme on toteuttaa loppukäyttäjälle mahdollisimman nopea ja vakaa yhteys. Modeemin kättelynopeus ilmoittaa yhteysnopeuden jonka modeemi saa verkkoon liittyessään. ADSL yhteyksissä tarjoamme nopeimmillaan 8 - 24M yhteyttä. Nopeuteen vaikuttavia tekijöitä on linjamitta keskuksen ja modeemin välissä, linjan kunto sekä talon tai asunnon sisäverkon kunto.

Tarkoituksenamme ei ole toimittaa liittymää, joka jää vaihteluvälin alarajoille. Mikäli yhteysnopeus jää alhaiseksi, kannattaa omat kytkennät ja laitteet tarkastaa. Mikäli vika ei jää laitteisiin tulee ongelmasta kontaktoida vikapalveluamme, jolloin katsomme saammeko nopeutta paremmaksi.

100€ turha asentajakäyntimaksu peritään vain niissä tapauksissa, jos asentajamme voi sinulle osoitaa, että vika jää laitteeseesi, kytkentöihisi tai talon sisäverkkoon.

Vastaa