Skip to main content
Elikkä eilen iltapäivällä yhteys toimi mainiosti ja kun tulimme illalla kotiin oli yhteys hävinnyt? Tarkistin modeemin asetukset ja kaapelit, kaikki toimii. Modeemin asetuksista se väittää ettei ADSL-yhteyttä löydy. Pääsen vasta illalla koneen ääreen, mutta ajattelin kysyä täältä aluksi onko ollut joitakin häiriöitä seudullamme.
Liittymässä on nyt modeemi linjoilla, joten ongelma lienee ratkennut. Alueella ei ole ole ollut verkkovikaa joka selittäisi ADSL-yhteyden katkoksen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Pitää koittaa toimiiko nyt. Eilen klo 16:00 ei ainakaan toiminut

Eipä toimi vielläkään. ADSL- valo ei pala ja modeemin asetukset sanoo, ei adsl-yhteyttä tai kaapeli ei kytketty. Olen kokeillut jo kahdella modeemilla ja muilla adsl- testi laitteilla. Katson viellä tänään kaverin testilaitteiden kanssa. Rasian kytkennätkin tarkastettu ja kaikki on kunnossa. Yhteys ei vain tule kotiini saakka 😞
Nonnii taas soitettu soneran onnettomaan vikapalveluun ja jätetty taas uusi vika ilmoitus.

Nyt on testattu piuhoita oikeilla laitteilla. Laitteen malli Parascope ADSL-testilaitteella ja yhteyttä ei löydy. Mutta vika on siltikin varmaan asiakkaalla eikä soneralla.
Asiakasnumerolla löytyvä ADSL-liittymä toimii: modeemi on verkossa ja vastaa testipaketteihin. Olisikohan asiakasnumero väärin ja katson väärää liittymää, tai sitten ADSL-yhteys on kytketty väärään osoitteeseen ja se toimii, mutta ei siellä missä sen pitäisi toimia.

Liittymästä on avoin vikailmoitus.

Vastaa