Eli kyseessä on noin kuukauden jatkunut ilmiö, joka on eskaloitunut pahasti. Taloudessa on Sonera Viihde -laajakaista ADSL-yhteydellä, johon kaikki laitteet kyllä yhdistävät ja väittävät yhteyden toimivan, mutta eivät kuitenkaan yhdistä mihinkään. Hiljattain huomasin, että kun jätin selaimen auki pitemmäksi aikaa, jotain sisältöä latautui, joten yhteys tippuu niin hitaaksi, että useimmiten käytettävän laitteen ohjelmat aikakatkeisevat yhteyden lataamisen.
On yritetty jos minkä näköstä peruskorjausyritystä (modeemi kiinni, auki muutaman minutin päästä). Tätä tapahtuu nyt niin usein, että haittaa pahasti mm. työntekoa. Apuja?
Sivu 1 / 1
Hei MrDrake,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Marko- kirjoitti: Hei MrDrake,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistella tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Noniin, lisätty on...
Hei MrDrake,
Sinulla on ilmeisesti myös tuo Viihdepalvelu käytössä? Onko se toiminut kuitenkin normaalisti vai onko sen kanssa ollut myös ongelmaa?
Olitko kokeillut resetoida Thomson palvelureititintä? Resetointi onnistuu painamalla laitteen reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Tämän jälkeen kannattaa laite vielä käynnistää uudelleen.
Jos ongelma ei poistu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Sinulla on ilmeisesti myös tuo Viihdepalvelu käytössä? Onko se toiminut kuitenkin normaalisti vai onko sen kanssa ollut myös ongelmaa?
Olitko kokeillut resetoida Thomson palvelureititintä? Resetointi onnistuu painamalla laitteen reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Tämän jälkeen kannattaa laite vielä käynnistää uudelleen.
Jos ongelma ei poistu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Marko- kirjoitti: Hei MrDrake,
Sinulla on ilmeisesti myös tuo Viihdepalvelu käytössä? Onko se toiminut kuitenkin normaalisti vai onko sen kanssa ollut myös ongelmaa?
Olitko kokeillut resetoida Thomson palvelureititintä? Resetointi onnistuu painamalla laitteen reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Tämän jälkeen kannattaa laite vielä käynnistää uudelleen.
Jos ongelma ei poistu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Kyllä, Viihde-palvelu on ollut käytössä koko ajan, ja sen kanssa on myös ollut ongelmia: boxin käynnistyessä laite ilmoittaa, ettei yhteyttä internettiin ole, ja yrittää jokusen minutin päästä uudestaan, ja jää toistamaan tätä operaatiota.
Kokeilin tuota resetointia ja se auttoi. Vajaan viikon. Nyt alkoi sama ongelma esiintyä uudestaan.
Hei MrDrake,
Vilkaisin yhteyttäsi ja siinä näkyy aika paljon vaimennusta mikä voisi selittää yhteyden hidastelun ajoittain. Onko käytössäsi oleva puhelinjohto modeemin mukana tullut alkuperäinen lyhyt (~2m) puhelinkaapeli? Jos puhelinjohto on pitempi tai sitä on jatkettu, voi se olla syy ongelmiisi. Yhteyttä kannattaa testata myös toisesta puhelinrasiasta mikäli sellainen asunnosta löytyy.
Jos nuista ei ole apua nopeuden ja toimivuuden suhteen, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vilkaisin yhteyttäsi ja siinä näkyy aika paljon vaimennusta mikä voisi selittää yhteyden hidastelun ajoittain. Onko käytössäsi oleva puhelinjohto modeemin mukana tullut alkuperäinen lyhyt (~2m) puhelinkaapeli? Jos puhelinjohto on pitempi tai sitä on jatkettu, voi se olla syy ongelmiisi. Yhteyttä kannattaa testata myös toisesta puhelinrasiasta mikäli sellainen asunnosta löytyy.
Jos nuista ei ole apua nopeuden ja toimivuuden suhteen, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.