Skip to main content
Minulla on 8/1 M ADSL-liittymä joka katkeilee useamman kerran päivässä. Useimmiten katkos kestää muutamia minuutteja ehkä ½ tuntia tai tunnin, mutta on aina palannut takaisin ilman mitään toimenpiteitä. Tänään yhteys katkeili ihan jatkuvasti. Yhteys kesti muutaman kymmenen sekuntia ja katkesi taas minuuteiksi. Nyt sitten alkoi taas toimimaan normaalisti. Minulla on kaksi modeemia A-link rr24 ap ja Telewell tw-ea201 ja molemmilla modeemeilla sama juttu. Olen vaihtanut kaikki johdot uusiin jo parikin kertaa varmistaakseni, ettei vika ole johdoissa. Olen pari vikailmoitusta vuosien varrella jättänyt ja parhaillaan on sellainen menossa. Onkohan tämä kuinka yleistä ja mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, jos tulee tekstiviesti, että vika on korjattu ja sama ongelma alkaa taas jonkin ajan kuluttua uudestaan ?
Jos yhteyden katkominen jatkuu eikä vika jää omiin laitteisiisi, on liittymästä tehtävä uusi vikailmoitus.

Harvakseltaan katkovissa yhteyksissä ongelman syyn rajaaminen on vaikeaa, koska vika ei esiinny jatkuvasti. Tästä syystä on joskus edettävä niin, että ensin yritetään yhtä konstia ja ellei siitä ollut apua, niin sitten toista. Liittymän käyttäjä on paras henkilö kertomaan auttoiko toimenpide vai ei. Uuden vikailmoituksen voit tarvittaessa tehdä puhelimen lisäksi myös Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa