Skip to main content

ADSL yhteys pätkii =/

  • December 11, 2014
  • 14 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Internet yhteys pätkii ihan satunnaisesti päivittäin...olen vaihtanut seinästä tulevan johdon ja koittanut kahta zyxelin P-600 series adsl boxia ja myös Zhone 6218-12-382-0nm ja kaikilla näillä kahdesta kotikoneesta menee netti poikki (keltainen kolmio ilmestyy internet iconin päälle) ja hetken päästä tulee takaisin ja häiriökartassa Pieksämäen kohdalla ei ole mitään ilmoitusta.

14 kommenttia

  • July 24, 2013
Hei Sleek,

Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi niin voimme tarkistaa liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • July 24, 2013
en ole vielä saanut yhtään laskua joten ei ole vielä asiakasnumeroo

  • July 24, 2013
Hei Sleek,

Siinä tapauksessa suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • July 24, 2013
Samaa tapahtuu myös täysin toisella puolella kaupunkia Sleekistä, ja pätkimiset vielä ihan samaan aikaan kuin Sleekillä on.

  • July 24, 2013
Nyt pätkässy puolen tunnin sisään kolme kertaa jo...

  • July 25, 2013
Hei Stige,

Sleek mainitsi yhteyden pätkivän satunnaisesti, mutta päivittäin. Osaisitko siis tarkentaa mihin aikaan katkoja on esiintynyt?

Lisäisitkö samalla asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa yhteyden tilannetta?

  • July 25, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Stige,

Sleek mainitsi yhteyden pätkivän satunnaisesti, mutta päivittäin. Osaisitko siis tarkentaa mihin aikaan katkoja on esiintynyt?

Lisäisitkö samalla asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa yhteyden tilannetta?


Pistinpä ohjelman pitämään kirjaa yhteydestä 2min välein, eiköhän tota jo huomenna ala dataa olemaan kun netti ole alhaalla taas kun kotiakin tulin töistä..

Sama ongelma kuin Sleekillä, asiakasnumeroa en löydä mistään spostista tjsp vielä.

  • July 26, 2013
Hei Stige,

Omilta sivuilta löydät liittymänhallinnasta liittymänumeron. Voit lisätä sen myös. Liittymänumero on muodossa 333-123456 tai 346-123456. Jos lisäät sen asiakasnumeron paikalle, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 ja 346123456.

  • July 26, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Stige,

Omilta sivuilta löydät liittymänhallinnasta liittymänumeron. Voit lisätä sen myös. Liittymänumero on muodossa 333-123456 tai 346-123456. Jos lisäät sen asiakasnumeron paikalle, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 ja 346123456.


Lisätty.

11:30 katkennut juuri viimeeksi.
Taas, 13:16

  • July 26, 2013
Hei Stige,

Yhteydessä näkyi jonkin verran virheilyä. Teimme liittymääsi hieman muutoksia. Kokeile nyt auttoiko yhtään vai pätkiikö yhteys edelleen.

  • July 27, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Stige,

Yhteydessä näkyi jonkin verran virheilyä. Teimme liittymääsi hieman muutoksia. Kokeile nyt auttoiko yhtään vai pätkiikö yhteys edelleen.


No perskules, kirjottelen kyllä heti kun/jos ongelmaa ilmenee.

EDIT: Latausnopeus ilmeisesti laski entisestään ja viive nousi melkolailla.

MPY 24/1 vanhalla asunnolla: http://www.speedtest.net/my-result/2854219168
Sonera ekana päivänä: http://www.speedtest.net/my-result/2856472223
Sonera näiden muutosten jälkeen: http://www.speedtest.net/my-result/2864162092

Kokeilen vielä huomenna uusiksi.

EDIT2: Itseasiassa huomasin noissa ohjelmissa joita käytän yhteyden tarkkailuun myös nousun viiveessä viimeisimmän katkon jälkeen..
Tuossa näkyy tuo http://www.thinkbroadband.com/ping/shar ... -2013.html viimeisimmän katkon jälkeen yhtäkkiä noussut viive, tämä siis oletettavasti näiden muutosten jälkeen?

Lopussa oleva jatkuva punainen palkki on vain kun kone oli yön kiinni.

  • July 29, 2013
No nyt se oli seonnu ihan täysin yön aikana, joskus 02:38 oli katkennut eikä tullut enää yhteys ylös, modeemissa ei palanut DSL valo, boottasin modeemin, se sytty, yhteys ei vaan tule piuhaa pitki tietokoneelle asti mutta WLAN kautta toimii kun samalla koneella WLAN tikulla yhdisti.

Ja mikä jännintä, vanhaan boxiin yhdistää ihan hyvin piuhan kautta, eli päivittelen siihen firmwaret ja laitan sen tohon väliin sit kokeiluks...
Jokohan tuo Sonera 9€ boxi sano ihtensä irti? :D

EDIT: Hyvin rupes vanhan boxin kanssa taas pelittämään :l
EDIT2: Tuossa nuo infot mitä tuo modeemi antaa yhteydelle: http://stigez.com/adsl_info.png

  • July 30, 2013
Hei Stige

Yhteytesi näyttäisi tosiaan pätkivän ihan molemmilla modeemeilla. Suosittelisin tässä tapauksessa jättämään suoraan vikailmoituksen asiasta niin saadaan ongelma korjattua.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

  • August 20, 2013
Noh, katotaan miten muuttuu nyt muuton yhteydessä, miten "hyvin" toimii sitten :D