Skip to main content
Sen jälkeen, kun nostin laajakaistan nopeuden kahdesta kahdeksaan megaan, on yhteys alkanut pätkiä. Katkoja on useita tunnin sisällä.

Vaihdoin vanhan TeleWell (TW-EA200) modeemin uudempaan TW-EA501 malliin. Se ei korjannut tilannetta. Tosin nopeus hivenen nousi, keskimäärin 3-5 megan välille. Modeemin mukana tuli uudet piuhat, joten nekin on vaihdettuna, mutta ongelma sen kun jatkuu.

Minulla on Sonera avustaja. Sen kun laitan päälle, se korjaa tilanteen useimmiten. Joskus se herjaa syyksi, että jokin langaton yhteys ei toimi. En ymmärrä siitä mitään. Laajakaista yhteyshän pitäisi toimia puhelinlankoja pitkin eikä langattomasti. Minulla on tosin mokkulakin, mutta sitä en käytä kuin matkoilla.

Soitin vikapalvelunumeroon (020690101), mutta en päässyt alkua pidemmälle, koska minun olisi pitänyt kyetä keskustelemaan jonkin automaatin kanssa.

Haluasin suoran yhteyden Soneran henkilöön, joka tutkisi sieltä omasta päästään, että ovatko asiat kunnossa. Sitten selviteltäisiin asiaa jatkossa.

Miten edetä asiassa?
Näyttäisi, että nopeuden nostaneilla monella muullakin on Soneran kanssa samoja vaikeuksia.

Miten muut ovat asian saaneet ratkaistua?

Ellen saa asiaa korjattua, sanon sopimukseni irti. Tyhjästä kun ei kannata maksaa!
Tee ADSL-liittymästä vikailmoitus. Siihen on kaksi vaihtoehtoa:

1. Soita numeroon 0206 90101. Numeroon ei tarvitse jonottaa, koska siihen vastaa vianrajausautomaatti. Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee Vikapalvelun hoidettavaksi.

2. Tee vikailmoitus kirjallisesti Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lähetetty lomake menee Vikapalvelulle ja lomakkeen lähettäjään otetaan yhteyttä jos asia sen vaatii. Tästä syystä lomakkelle kannatta laittaa puhelinnumero josta sinut saa parhaiten tavoitettua.
Kiitos Tapiolle neuvoista.

Näin täytyy toimia, kun joulu- ja uudenvuoden hössötyksistä on päästy eroon.
Sitä kautta saan keskustella asiasta jonkun Soneran miehen kanssa.

Vastaa