Hei!
Vaihdoin noin kuukausi sitten Elisan ADSL-liittymästä Soneran nopeampaan 8/1 yhteyteen, joka tuli käyttöön eilen. Yhteys todettiinkin toimivan kelpo nopeudella, mutta ongelmana on satunnainen yhteyden katkeaminen. Kymmeniä kertoja päivässä katkeava yhteys ärsyttää etenkin nettimoninpelejä pelatessa. Modeemin asetukset on ilmeisesti vaihdettu oikeeksi ja kokeiltu eri asetuksiakin. Nettijohto on lyhyt ja ei ole toista pistorasiaa. Elisalla ei siis mitään ongelmaa. Välillä on WLAN-modeemi, mutta olemme myös kokeilleet suoraan modeemista. Eli täällä päässä ei vikaa näyttäisi olevan. Turha tyrkyttää mitään ohjeet vinkit osastoa se on käyty läpi. Valitettavasti minulla ei ole asiakasnumeroa, koska en ole vielä saanut laskua. Eikä vianrajausautomaatissa henkilötunnuksellani löydy liittymää, joten toivon että asia saataisiin kuntoon, koska minulle luvattiin toimiva internet-yhteys ja toivon ettei minun tarvitse päättää sopimusta moisen vian takia ja palata takaisin Elisalle.
Edit: Yhteyden katketessa modeemin ADSL valo alkaa vilkkumaan.
Sivu 1 / 1
Samaa ongelmaa itsellänikin pukkaa. Varsinkin näi joulu aikaan kiva yllätys kun koitat itseasiassa jotain tehdä netissä, eikä mitään saa oikeastaan aikaseksi. Ja nyt on kyll turha tulla sitten pätemään niistän boksin ja johtojen tarkastamisesta ku 100% fakta on että jossain teidän päässä tämä asia silmään pissii. Muutenkin kun maksetaan 24/1 yhteydestä ja oikeasti yhteys on korkeintaan, huom korkeintaan, 13,5/0.66. Yleensä, mitä nyt ymmärän, IP osoitteenkin pitäisi olla satunnainen aina, mutta 3 tunnin jatkuvan 5-30 minuutin boksin täys boottien jälkeen IP osoite on edelleen sama, pistää se mietittymään miksi se ei vaihdu.
Hyvää joulua.
P.S. Tosiaan liittymän sijainti on Oulu
Hyvää joulua.
P.S. Tosiaan liittymän sijainti on Oulu
Jannu1: Jos katkominen alkoi heti sen jälkeen kun ADSL-liittymän operaattori vaihtui, saattaa vika jäädä verkon puolelle. Vaikka ADSL-signaali hyvin todennäköisesti kulkee edelleen samaa fyysistä reittiä (eli puhelinlankoja) pitkin keskukselle kuin ennenkin, yhteyden kytkentää keskuksessa on luultavasti muutettu ja tässä on yksi mahdollinen vian paikka.
Toisaalta kerroit että operaattorin vaihtuessa myös liittymän nopeusluokka nousi. Voi olla että ADSL-modeemisi toimi pienemmällä nopeusluokalla hyvin, mutta laitteen "paukut ei riitä" 8/1 Mbit/s nopeuksilla. Toisella ADSL-modeemilla testaaminen varmistaisi tämän asian.
Kerroit että yhteyden katketessa modeemin ADSL-valo alkaa vilkkumaan. Tämä viittaa siihen että modeemi menettää katkoksen aikana yhteyden ADSL-keskittimelle. Jossain on selvästi vikaa, mutta asiaa tarkemmin tutkimatta ei voi tietää missä.
Toisaalta kerroit että operaattorin vaihtuessa myös liittymän nopeusluokka nousi. Voi olla että ADSL-modeemisi toimi pienemmällä nopeusluokalla hyvin, mutta laitteen "paukut ei riitä" 8/1 Mbit/s nopeuksilla. Toisella ADSL-modeemilla testaaminen varmistaisi tämän asian.
Kerroit että yhteyden katketessa modeemin ADSL-valo alkaa vilkkumaan. Tämä viittaa siihen että modeemi menettää katkoksen aikana yhteyden ADSL-keskittimelle. Jossain on selvästi vikaa, mutta asiaa tarkemmin tutkimatta ei voi tietää missä.
Lrrw kirjoitti: Yleensä, mitä nyt ymmärän, IP osoitteenkin pitäisi olla satunnainen aina, mutta 3 tunnin jatkuvan 5-30 minuutin boksin täys boottien jälkeen IP osoite on edelleen sama, pistää se mietittymään miksi se ei vaihdu.
Liittymästäsi IP-osoitteen noutavan verkkosovittimen (ADSL-modeemi, erillinen reititin tai verkkokortti) ulkoverkon IP-osoite muuttuu toiseksi, jos samalla DHCP-palvelimella asioiva joku toinen verkkosovitin ehtii varata osoitteen sillä aikaa kun liittymästäsi on modeemi pois verkosta. Ellei joku toinen verkkolaite vie osoitetta, antaa DHCP verkkosovittimellesi saman IP:n kuin aikaisemminkin.
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin nopeusongelmaan liittyen. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456.
Tapio kirjoitti: Jannu1: Jos katkominen alkoi heti sen jälkeen kun ADSL-liittymän operaattori vaihtui, saattaa vika jäädä verkon puolelle. Vaikka ADSL-signaali hyvin todennäköisesti kulkee edelleen samaa fyysistä reittiä (eli puhelinlankoja) pitkin keskukselle kuin ennenkin, yhteyden kytkentää keskuksessa on luultavasti muutettu ja tässä on yksi mahdollinen vian paikka.
Toisaalta kerroit että operaattorin vaihtuessa myös liittymän nopeusluokka nousi. Voi olla että ADSL-modeemisi toimi pienemmällä nopeusluokalla hyvin, mutta laitteen "paukut ei riitä" 8/1 Mbit/s nopeuksilla. Toisella ADSL-modeemilla testaaminen varmistaisi tämän asian.
Kerroit että yhteyden katketessa modeemin ADSL-valo alkaa vilkkumaan. Tämä viittaa siihen että modeemi menettää katkoksen aikana yhteyden ADSL-keskittimelle. Jossain on selvästi vikaa, mutta asiaa tarkemmin tutkimatta ei voi tietää missä.
Testattu on turhaan paremmallakin modeemilla, vikailmoitus on tehty ja se on ilmoitettu viestillä korjatuksi, mutta silti tänäänkin yhteys katkeili noin 4 kertaa tunnin aikana. Pystyttekö vielä seuraamaan tilannetta. tämä yhteyden katkeilu häiritsee tekemisiä.
Jannu1: En pysty tarkastelemaan liittymääsi, koska et ole pystynyt tallentanut asiakasnumeroa tai liittymänumeroa tietoihisi. Jos nämä tiedot on nyt jo tiedossasi, niin lisäätkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin kysymykseesi. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456.
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta löytää asiakasnumeroa tai liittymänumeroa, niin pätkimisestä kannattaisi olla yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse tai omien sivujen laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeelle pääset kirjautumaan laajakaistan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka on toimitettu sinulle laajakaistan tilauksen yhteydessä.
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta löytää asiakasnumeroa tai liittymänumeroa, niin pätkimisestä kannattaisi olla yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse tai omien sivujen laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeelle pääset kirjautumaan laajakaistan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka on toimitettu sinulle laajakaistan tilauksen yhteydessä.
Lrrw kirjoitti: Samaa ongelmaa itsellänikin pukkaa. Varsinkin näi joulu aikaan kiva yllätys kun koitat itseasiassa jotain tehdä netissä, eikä mitään saa oikeastaan aikaseksi. Ja nyt on kyll turha tulla sitten pätemään niistän boksin ja johtojen tarkastamisesta ku 100% fakta on että jossain teidän päässä tämä asia silmään pissii. Muutenkin kun maksetaan 24/1 yhteydestä ja oikeasti yhteys on korkeintaan, huom korkeintaan, 13,5/0.66. Yleensä, mitä nyt ymmärän, IP osoitteenkin pitäisi olla satunnainen aina, mutta 3 tunnin jatkuvan 5-30 minuutin boksin täys boottien jälkeen IP osoite on edelleen sama, pistää se mietittymään miksi se ei vaihdu.
Hyvää joulua.
P.S. Tosiaan liittymän sijainti on Oulu
Kirjoitin tod.näk samasta asiasta otsikolla: Netti pätkii. Peliserverit heittävät ulos
Sijainiti: Oulu.
Testattu eri modeeimmeilla ja johdoilla. Thomsonin bokseilla vika pahin. Telewellin boksilla pätkii vähemmän, tosin tällä ei Koti-tv voi katsoa! Onko Thomosnin boksi asetukset väärät? nämähän on Soneran asettamia arvoja! Vika siis Sonera päässä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.