Skip to main content

ADSL-yhteys pätkii

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Eli käytössä on 8/1mbps ADSL-yhteys. Modeemina on TP-Link TD-W8960N (mukana langaton). Pätkiminen alkoi viime vuoden marraskuussa kun vaihdoimme nopeutta 1 megasta 8 megaan. Ennen nopeuden nostamista (eli 1 megan netillä) yhteys toimi moitteettomasti eikä pätkinyt ikinä. Nopeuden nostamisen jälkeen oli vielä käytössä vähän aikaa sama modeemi kuin ennenkin eli Telewell TW-EA510. Heti kun nopeuden nostamisen jälkeen huomattiin pätkimistä, vaihdettiin tuohon TP-Linkiin, jolla nyt oletettavasti voisi yhteys toimia paremmin. Ei auttanut. 10 kuukautta tätä on nyt kestänyt ja modeemin asetuksia sun muita on yritetty säätää tuloksetta. Ei kai tässä kolmatta modeemia nyt tarvi alkaa ostamaan... En kuitenkaan usko, että siitä olisi nyt kiinni. Tämä paikka sijaitsee parin kilometrin päässä keskuksesta kuparijohdon varassa jolla ADSL-yhteys tulee.

En nyt vikailmoitusta tehnyt, kun 100 euroa en ole valmis maksamaan tästä ongelmsta.

Tuossa vielä Speedtestin nopeudet Espooseen:
http://www.speedtest.net/result/1484305451.png

Niin, ja asun Rovaniemellä.

2 kommenttia

  • September 16, 2011
Mikäli laitteet on viimeeksi testattu 10kk sitten, kannattaa toisella modeemilla (esim. tuolla vanhalla mikäli vielä kaapista löytyy) ja puhelinkaapelilla testausta koittaa. Jos pätkiminen ei katoa piuhoja / laitteita vaihtamalla niin vikaa ei löydy niistä -> vikailmoitusta tekemään. Asentajakäyntimaksu veloitetaan vain jos vika jää asiakkaan omiin laitteisiin ja testaamalla saadaan ne rajattua vian ulkopuolelle. Vikailmoituksen voi tehdä joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta.

  • September 22, 2011
Kokeilin sitten tuolla vanhalla Telewellin modeemilla vielä kerran. Sillä on siis testattu montakin kertaa ja samaa pätkimistä on ollut havaittavissa. Kun nyt sitten kuitenkin värkkäsin noita modeemin asetuksia ja vaihdoin modeemin siltaavaan tilaan, niin alkoi jo näyttää paremmalta. Ei ole pätkinyt moneen päivään, vaikka välillä ollut montakin konetta käytössä. Saa nähdä silti miten jatkuu tästä eteenpäin...