Skip to main content
Kun ADSL yhteys pätkii ja vika ei ole omissa laitteissani vaan Soneran puolella, onko tavallista, että Sonera korjaa vian ilman, että teen vikailmoitusta? Jos tämä on tavallista niin laittaako Sonera tästä korjauksesta tietoa vaikutuspiirissä oleville asiakkaille? Jos laittaa tietoa asiakkaalle niin mitä kanavaa pitkin?
M

PS En siis tälläkertaa toivo apua teknisen ongelman selvittelyyn vaan vastausta ylläoleviin kysymyksiin. Kysyn tätä siksi, että yhteys keskukseen pätki viikonpäivät pahasti. Suoritin ohjeet "Ohjeet ja vinkit: Laajakaista > ADSL-yhteys pätkii > ADSL-yhteys keskukselle katkeaa" siltäosin, että vaihdoin johdot ja pistorasiat. Vika jatkui. Päätin että ostan uuden ADSL boxin. Nyt kuitenkin yhtäkkiä pätkiminen on loppunut vaikken enää tehnyt mitään korjaavia toimenpiteitä. Epäilen, että Soneran päässä korjattiin jotain. Haluaisin tietää onko näin, koska se vaikuttaa siihen ostanko uuden boxin vai en.
Moi molkko!

Jos liittymässä on vikaa, ei siitä automaattisesti ole meillä tietoa. Yksittäisten liittymien toiminnan valvominen on käytännössä mahdotonta. Joissakin tapauksissa toisen liittymän viankorjauksessa, jokin toinen liittymä voi korjaantua / korjataan siinä sivussa, jos selkeä ongelma havaitaan. Yleisimmin viat korjataan kuitenkin liittymän oman vikailmoituksen myötä.

Vastaa