Skip to main content
En tiedä kuuluuko tämä palstan kehittämiseen vai mihin, mutta näistä esim. ADSL2 -> VDSL2 muutoksista taloyhtiöissä voisi tiedottaa paremmin (kun nyt ei tullut mitään tietoa edes mainoksena tai sähköpostilla) ja saatavuushaussa tuntuu niitä virheitä riittävän (monessa osoitteessa väitetään saatavuudeksi esim. 24M, vaikka yli 8M nopeuksia ei kys. alueelle saa jne.
Jokaiselle Laajakaista Extra - asiakkaalle jonka liittymään tulee mahdollisuus vaihtaa nykyinen ADSL-yhteys VDSL2-tekniikkaan, lähetetään asiasta kertovan kirje.

ADSL-nopeusluokkien saatavuudesta: sekä sonera.fi - sivuston kautta tehty että Asiakaspalvelun tekemä saatavuuskysely antaa aina au:2cxlzpnx]alustavan saatavuuden[/u:2cxlzpnx]. Lopullinen saatavuus selviää vasta yhteyden toimituksen aikana.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
"ADSL-nopeusluokkien saatavuudesta: sekä sonera.fi - sivuston kautta tehty että Asiakaspalvelun tekemä saatavuuskysely antaa aina alustavan saatavuuden. Lopullinen saatavuus selviää vasta yhteyden toimituksen aikana."
Sitä vaan yritän tässä selittää, että täällä on ollut kohta kuukauden minulla käytössä Extra VDSL2 24/10 (päivitetty Extra 24/2 ADSL:stä) ja talon saatavuustiedoissa on näkynyt kesäkuusta 2010 lähtien 24/1 eli ns. Extra liittymälle ei ole mitään alustavaakaan saatavuutta ollut kesäkuun jälkeen niiden sivujen mukaan. Ilmeisesti tällä perusteella myös laskuni kesäkuusta alkaen ovat olleet liian kalliita. Syyskuussa tuli kolmas "väärä" lasku. Eli minulle se ei ole ongelma, vaikka siellä näkyisi vääriä tietoja uusille tilaajille, mutta Soneralle se tuntuu olevan, kun laskutetaan mitä sattuu.
Testailin itse tuota saatavuushakua sivultamme ja osoitteellasi (katunimi ja numero sekä postinumero) hakiessa näyttäisi kyllä tuon VDSL2 mukaiset nopeudet. Katuosoitteen kirjoitusasun tulee olla täsmälleen oikein mahdollisine aksenttimerkkeineen.

Laskujen osalta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme josta voidaan selvittää liittymäsi tämän hetkinen tilanne. Voit jättää asiastasi esimerkiksi palvelupyynnön.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Asia selkis eli siellä kannassa on tälle osoitteelle kahdet eri tiedot (hieno homma!). Eikä siinä Soneran laskussakaan muuten ole mitään aksenttimerkkejä.
No tuokaan ei sitten selitä miksi kesä- ,heinä-, elokuun laskut on lähtöhinnaltaan liian kalliit.
Laajakaistaliittymäsi kesäkuun hinta on sama kuin aiemmissa laskuissa. Heinäkuun summaa nostaa liittymälle heinäkuussa tehty nopeuden nosto. Elokuun lasku on aiempia suurempi suuremman nopeusluokan vuoksi. Vaikka liittymällä on määräaikainen sopimus, voi kuukausimaksu nousta jos liittymän nopeutta nostetaan.

Syyskuun alusta eli tulevalla laskulla hinta jälleen tippuu liittymässä ja sen hinnoittelussa tehtyjen muutosten johdosta.

Tarkemmat laskukohtaiset selivitykset saat tarvittaessa Asiakaspalvelun kautta. Pystyt tarkistamaan laskujen tarkat tiedot myös Omien sivujen Laskuarkistossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa