Skip to main content

Äänet kateissa

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 28 katselukertaa

Viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen ilmaantui sellainen vika, että käynnistyksen jälkeen äänet eivät kuulu ennenkuin painaa kaukosäätimen äänenvoimakkuuden säätöä. Kyse ei ole siitä, että äänenvoimakkuus olisi liian pienellä, mutta äänet eivät vain kuulu. Mikä mahtaisi olla syynä?

Boksi on kytketty vahvistimeen HDMI-liitännällä ja äänet tulevat siis vahvistimen kautta. Aiemmin toiminut hyvin.

6 kommenttia

  • Uusi jäsen
  • May 14, 2011
HTK kirjoitti:
Viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen ilmaantui sellainen vika, että käynnistyksen jälkeen äänet eivät kuulu ennenkuin painaa kaukosäätimen äänenvoimakkuuden säätöä. Kyse ei ole siitä, että äänenvoimakkuus olisi liian pienellä, mutta äänet eivät vain kuulu. Mikä mahtaisi olla syynä?

Boksi on kytketty vahvistimeen HDMI-liitännällä ja äänet tulevat siis vahvistimen kautta. Aiemmin toiminut hyvin.


Sama vika. Minulla ei vain ääntä tule lainkaan, vaikka räpläisi äänenvoimakkuutta lopun iltaa. Ääni on ollut poissa la 14.5. kahteen eri otteeseen. Vika on selvästi lähetyksessä.

Komeaa tämä Soneran brändäys. Henkseleitä paukutellaan, mutta tuotteisiin tulee aina vain enemmän vikoja. Mutta henkseleistä lähtee kyllä kiva ääni, vaikka telkkarista ei lähdekään.

Sanoisinko, että hanurista.

  • May 15, 2011
Täällä myös sama juttu, päivityksen jälkeen äänet kadoksissa kun käynnistää koti-tv laitteen, äänet palaa vasta kun painaa voluuminappia.
Jotenkin kuvasuhteet muuttui myös, ne piti muuttaa ennalleen.
Katkomista on ollut aina silloin tällöin(kerran illassa) sekä joku ihmeen [u:2ypfo5jw]vinkee[/u:2ypfo5jw] paukahdus joskus koti-tv laitteesta kaiuttimiin, tuntuu että koko masiina hajoaa siihen paukahdukseen, kissakin hyppäs melkeen kattoon paukahduksen johdosta.
Koti-tv laite on kytketty ihan normaalisti skartin kautta televisioon.

  • May 25, 2011
Taas tuli jokin uusi päivitys eilen, mutta äänten kanssa edelleen sama ongelma.

Onko Soneralla tähän mitään syytä kertoa ja onko korjausta luvassa?

  • May 26, 2011
Koti-TV:n ääniongelma on tiedossa, mutta vielä tutkinnassa. Viimeisin tieto on, että joissain tapauksissa factory reset (Info-valikon kautta) saattaa auttaa.

  • July 10, 2011
Veikko kirjoitti:
Koti-TV:n ääniongelma on tiedossa, mutta vielä tutkinnassa. Viimeisin tieto on, että joissain tapauksissa factory reset (Info-valikon kautta) saattaa auttaa.



Onkohan tullut jo jotain lisäinfoa tähän ongelmaan? Itse painin tällä hetkellä kyseisen temppuilun kanssa. Laite tosiaan kytketty hdmi-piuhalla televisioon.

  • July 15, 2011
Jam0: Ei ole tullut vielä mitään uutta tietoa koskien tätä ongelmaa. Vikapuoli tutkii asiaa edelleen. Toivotaan, että ongelmaan löytyisi ratkaisu mahdollisimman pian.