Kuuluvatko häiriöt Soneran Koti TV:n normaaliin toimintaan? Onko Soneran asiakkaiden hyväksyttävä Koti TV:n huono toiminta? Mikä on vielä hyväksyttävä määrä modeemin ja digiboksin uudelleen käynnistämisiä ja tehdasasetusten palauttamisia? Jos niitä joutuu tekemään monta kertaa vuorokaudessa, niin onko se vielä normaalia ja kuuluu Soneran Koti-TV palvelun ominaisuuksiin? Eikä niistä silti näytä edes olevan apua. Jossain vaiheessa ne tuntuivat auttavan, mutta juuri nyt tuntuu kuin nekin vain pahentaisivat asiaa.
Jos vika on taloyhtiön konehuoneessa ja Soneran asennuksissa, niin miksi niitä ei voitu kerralla laittaa kuntoon? Mitä hyödyttää Soneran asentajaa kutsua uudestaan asentamaan asetuksiaan? Ei oikein innosta tehdä vikailmoitusta ja pyytää asentajaa tutkimaan asennuksiaan jos Sonera ja asentaja päätyvät väittämään, että heidän palveluissaan ei ole mitään vikaa ja että vika löytyy kodistani ja joudun maksamaan 100 €. Tai että juuri silloin kun asentaja ongelmaa tutkii, niin sitä ei esiinny. Olen jo muutaman kerran luullut, että ongelma olisi poistunut, sillä se ei aina esiinny tai se ei ole niin paha.
Mitä järkeä on "teknisestä kehityksestä", jos television katselu on yhtä hermoja raastavaa helvettiä? Ääni pätkii välillä ja sen yhteydessä kuuluu korvia riistävä ääni, joka kuulostaa aivan kuin vanhan ajan levysoittimen neulaa raaputettaisiin levyä vasten. Jo tässä tulee ikävä vanhan hyvän ajan analogisia televisiolähetyksiä. Ovatko häiriöt hinta siitä, että puhelinjohtoja käytetään tarkoitukseen, joihin niitä ei olla alunperin suunniteltu ja johon ne ovat kerta kaikkiaan epäsopivia? Welhon kaapelitaloudessa olen tottunut häiriöttömiin televisiolähetyksiin.
Olen nyt kaksi vuorokautta tapellut näiden vehkeitten kanssa. Olen tehnyt ties miten monta tehdasasetusten palautusta digiboksissa (niin monta, että osaan käyttäjätunnukseni ja salasanani jo ulkoa), olen käynnistänyt modeemia uudestaan, olen vaihtanut ethernet piuhani lyhyempään, olen poistanut HDMI jakajani käytöstä ja pistänyt digiboksista johdon suoraan televisioon, olen kokeillut toista RJ11 puhelin piuhaa. Tilasin vielä uuden puhelinjodon ja adapterin (vanha kolmiosainen puhelinpistoke -> RJ11) kokeillakseni johtuvatko ongelmat niistä.
Huoneistossani on paljon sähköä käyttäviä koneita ja johtoja sikin sokin ja voihan sekin olla, että ongelmat johtuvat niistä. Eli mitä järkeä olisi riskeerata ja tehdä vikailmoitusta, sillä eikö turhasta vikailmoituksesta ja siitä, että asentaja käy tutkimassa asetuksiaan taloyhtiön konehuoneessa joudu maksamaan 100 €?
PS. Teinkin jo vikailmoituksen, sillä tajusin, että ei pelkästä vikailmoituksesta joudu maksamaan 100€ vaikka se olisikin Soneran mielestä "turha", "väärä", "aiheeton" tms...
EDIT: Nyt on tänä aamuna Koti TV toiminut ilman häiriöääniä! (kop-kop, puuta koputan)
EDIT2: #"¤"#¤"#%¤!! Iloni oli ennenaikainen. Nyt ne äänihäiriöt taas alkoivat.
Sivu 1 / 1
Aamen!
Ja luddiitteja syntyy lisää kuin sieniä sateella...
Ja luddiitteja syntyy lisää kuin sieniä sateella...
Voihan mätä! Miksi aloin kiusaamaan itseäni tällä Soneralla? Kokeilin makuuhuoneen puhelinpistokkeesta ja vaikutti siltä, että ongelma olisi sillä poistunut. Tilasin pidemmän puhelinpiuhan. Modeemia on hankala siirtää olohuoneesta muualle, koska siellä on kaksi tietokonettani. Sitten kuitenkin aloin "järkeilemään", että vaikka muissa yhteyksissä RJ11 piuhan pituudet saavat olla pitkiä niin ilmeisesti Soneran ADSL signaali on niin paska, että he kehottavat pitämään piuhan tuona parin metrin piuhana, joten tilasin kolme 10 metrin ethernet piuhaa. Yhteensä olen siis tilannut:
Fuj:tech 10.0m Cat6 S-FTP suojattu verkkokaapeli, 3 kpl 25,90 €
Belkin Hi-Speed Internet -modeemikaapeli, 10 m. 1 kpl 12,90 €
A-Link analog splitter for ADSL/HomePNA - yksi sis 1 kpl 5,90 €
Belkin Hi-Speed Internet -modeemikaapeli, 1.8 m. 1 kpl 4,90 €
yhteensä 101,40 €
Olen tehnyt vikailmoituksen, perunut sen (aamulla toimi) ja tehnyt uudestaan (vika jatkui) ja taas perunut sen (makuuhuoneesta toimi) ja nyt pitäisi tehdä se taas uudestaan, koska makuuhuoneen puhelinpistokkeestakin tulee häiriötä - tosin ei tällä hetkellä niin pahoja. No nyt Soneralta soitettiinkin. Sovittiin että, vaikka olin tehnyt jo aiemmin kerran modeemin resetoinnin pientä nappia kynällä painamalla, niin tekisin sen vielä uudestaan. Muuten olen sen "resetoinnut" kytkemällä vain virrat pois 30 sekunniksi. Jos tuo resetointi ei auta niin tekisin taas vikailmoituksen.
Olen niin kyrsiintynyt, että en jaksa alkaa perumaan noita jo tekemiäni piuha tilauksiani. Niiden lisäksi käy varmaankin niin, että joudun vielä maksamaan turhasta asentajan käynnistä 100 € ja olen tuhlannut 200 € ylimääräistä vain tapellessani Soneran paskan systeemin kanssa.
Fuj:tech 10.0m Cat6 S-FTP suojattu verkkokaapeli, 3 kpl 25,90 €
Belkin Hi-Speed Internet -modeemikaapeli, 10 m. 1 kpl 12,90 €
A-Link analog splitter for ADSL/HomePNA - yksi sis 1 kpl 5,90 €
Belkin Hi-Speed Internet -modeemikaapeli, 1.8 m. 1 kpl 4,90 €
yhteensä 101,40 €
Olen tehnyt vikailmoituksen, perunut sen (aamulla toimi) ja tehnyt uudestaan (vika jatkui) ja taas perunut sen (makuuhuoneesta toimi) ja nyt pitäisi tehdä se taas uudestaan, koska makuuhuoneen puhelinpistokkeestakin tulee häiriötä - tosin ei tällä hetkellä niin pahoja. No nyt Soneralta soitettiinkin. Sovittiin että, vaikka olin tehnyt jo aiemmin kerran modeemin resetoinnin pientä nappia kynällä painamalla, niin tekisin sen vielä uudestaan. Muuten olen sen "resetoinnut" kytkemällä vain virrat pois 30 sekunniksi. Jos tuo resetointi ei auta niin tekisin taas vikailmoituksen.
Olen niin kyrsiintynyt, että en jaksa alkaa perumaan noita jo tekemiäni piuha tilauksiani. Niiden lisäksi käy varmaankin niin, että joudun vielä maksamaan turhasta asentajan käynnistä 100 € ja olen tuhlannut 200 € ylimääräistä vain tapellessani Soneran paskan systeemin kanssa.
minulla auttoi ainakin kun vaihdoin soneran viihdepaketin digiboksista kuvan tarkuuden 1080/24, pidin jonkin aikaa sitä 1080/50 niin ääni ja kuva pätki koko ajan, telkkari ei pysty ottamaan niin tarkkaa hdmi liikennettä ilmeisesti vastaan, nyt on ainakin toiminut, ja jos vaihdan sen tarkkuuden tuolle parhaalle niin heti alkaa äänet pätkimään, se tarkkuus löytyy asetukset ja kuva ja sieltä tarkkuus
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.