Kuuluvatko häiriöt Soneran Koti TV:n normaaliin toimintaan? Onko Soneran asiakkaiden hyväksyttävä Koti TV:n huono toiminta? Mikä on vielä hyväksyttävä määrä modeemin ja digiboksin uudelleen käynnistämisiä ja tehdasasetusten palauttamisia? Jos niitä joutuu tekemään monta kertaa vuorokaudessa, niin onko se vielä normaalia ja kuuluu Soneran Koti-TV palvelun ominaisuuksiin? Eikä niistä silti näytä edes olevan apua. Jossain vaiheessa ne tuntuivat auttavan, mutta juuri nyt tuntuu kuin nekin vain pahentaisivat asiaa.
Jos vika on taloyhtiön konehuoneessa ja Soneran asennuksissa, niin miksi niitä ei voitu kerralla laittaa kuntoon? Mitä hyödyttää Soneran asentajaa kutsua uudestaan asentamaan asetuksiaan? Ei oikein innosta tehdä vikailmoitusta ja pyytää asentajaa tutkimaan asennuksiaan jos Sonera ja asentaja päätyvät väittämään, että heidän palveluissaan ei ole mitään vikaa ja että vika löytyy kodistani ja joudun maksamaan 100 €. Tai että juuri silloin kun asentaja ongelmaa tutkii, niin sitä ei esiinny. Olen jo muutaman kerran luullut, että ongelma olisi poistunut, sillä se ei aina esiinny tai se ei ole niin paha.
Mitä järkeä on "teknisestä kehityksestä", jos television katselu on yhtä hermoja raastavaa helvettiä? Ääni pätkii välillä ja sen yhteydessä kuuluu korvia riistävä ääni, joka kuulostaa aivan kuin vanhan ajan levysoittimen neulaa raaputettaisiin levyä vasten. Jo tässä tulee ikävä vanhan hyvän ajan analogisia televisiolähetyksiä. Ovatko häiriöt hinta siitä, että puhelinjohtoja käytetään tarkoitukseen, joihin niitä ei olla alunperin suunniteltu ja johon ne ovat kerta kaikkiaan epäsopivia? Welhon kaapelitaloudessa olen tottunut häiriöttömiin televisiolähetyksiin.
Olen nyt kaksi vuorokautta tapellut näiden vehkeitten kanssa. Olen tehnyt ties miten monta tehdasasetusten palautusta digiboksissa (niin monta, että osaan käyttäjätunnukseni ja salasanani jo ulkoa), olen käynnistänyt modeemia uudestaan, olen vaihtanut ethernet piuhani lyhyempään, olen poistanut HDMI jakajani käytöstä ja pistänyt digiboksista johdon suoraan televisioon, olen kokeillut toista RJ11 puhelin piuhaa. Tilasin vielä uuden puhelinjodon ja adapterin (vanha kolmiosainen puhelinpistoke -> RJ11) kokeillakseni johtuvatko ongelmat niistä.
Huoneistossani on paljon sähköä käyttäviä koneita ja johtoja sikin sokin ja voihan sekin olla, että ongelmat johtuvat niistä. Eli mitä järkeä olisi riskeerata ja tehdä vikailmoitusta, sillä eikö turhasta vikailmoituksesta ja siitä, että asentaja käy tutkimassa asetuksiaan taloyhtiön konehuoneessa joudu maksamaan 100 €?
PS. Teinkin jo vikailmoituksen, sillä tajusin, että ei pelkästä vikailmoituksesta joudu maksamaan 100€ vaikka se olisikin Soneran mielestä "turha", "väärä", "aiheeton" tms...
EDIT: Nyt on tänä aamuna Koti TV toiminut ilman häiriöääniä! :) (kop-kop, puuta koputan)
EDIT2: #"¤"#¤"#%¤!! Iloni oli ennenaikainen. Nyt ne äänihäiriöt taas alkoivat.
Ääni pätkii ja raastaa hermoja
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.