Skip to main content
Noin kaksi kk käytössä ollut, ja tähän asti hyvin toiminut Huawei E586 on tänään muuttunut sietämättömän hitaaksi. Jo tälle sivulle löytäminen ja pääsy on vienyt koko illan. Kun tähän vielä lisää sen, että päästäkseen esittämään simppelin kysymyksen joutuu rekisteröitymään, on turhautuminen huipussaan. Mikä on syy hitauteen? Miten sen voi välttää? Miten sen saa loppumaan? Jos tämä tilanne on jatkuva tai usein toistuva, mikä on luotettavampi vaihtoehto? Operaattorin vaihtoko?
Hei bediverus !

Lisääthän tänne asetuksiin omiin tietoihisi asiakasnumerosi, niin pääsemme tarkistamaan liittymäsi. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.

Syy hitauteen voi olla mm. tilapäinen ruuhka tai päivitystilanne verkossa, laitteen asetukset, jokin muutos käyttöympäristössä... mutta luultavasti tilanne on korjattavissa, koska tilanne on muuttunut hiljattain ja aiemmin on tosiaan ollut kaikki kunnossa.

Kuittaathan tänne kun olet lisännyt asiakasnumerosi, niin lähdetään selvittämään asiaa.
S: Eikö olisi ihan hyvä juttu että te testaisitte laitteiden toimivuuden ihan kunnolla? Olen vaan tässä lueskellut aika monelta ihmiseltä saman tyylisiä ongelmia... 😕 Tällaiset ongelmat ovat vaan niin turhauttavia ja saavat kyllä v-käyrän nousemaan aika korkealle!
abeeha kirjoitti:
S: Eikö olisi ihan hyvä juttu että te testaisitte laitteiden toimivuuden ihan kunnolla? Olen vaan tässä lueskellut aika monelta ihmiseltä saman tyylisiä ongelmia... 😕 Tällaiset ongelmat ovat vaan niin turhauttavia ja saavat kyllä v-käyrän nousemaan aika korkealle!


Huomasin vastauksen ja kommentin vasta nyt. Tähän asti olen taistellut hiivatin 3Gn kanssa ja ongelma on pahentunut. Arki-iltaisin en saa yhteyttä verkkoon ollenkaan, joten tilasin 4Gn mokkulan, äsken kertomillani seurauksilla: ohje on olennaiselta osalta niin puutteellinen, että työnsin laitteeseen sen pienimmän simkortin, enkä nyt saa sitä ulos. Ruma sana! Mitä ihmettä nyt teen?

4G olisi Soneran ratkaisu ongelmaani, ja joudun siis maksamaan kesken sopimuskauden vanhan laitteen loppuhinnan sekä jatkossa korotetun hinnan 4Gn käytöstä.

Mainitsin sattumalta luennolla huonoista yhteyksistä, ja kuulin luennoitsijalta, joka asuu eri puolella kaupunkia, että hänellä on sama ongelma,

Onko tämä Soneran tapa myydä väkisin 4G:tä? Ja miten ohje voi olla niin epätarkka että käyttäjälle käy näin , kun kuitenkin saman kirjasen ruotsinkielinen ohje on seikkaperäisempi?!

Miksi asiakaspalvelua ei saa näissä asioissa sunnuntaisin? Laitettahan käytetään24/7.
Miksi keskusteluun pitää rekisteröityä? Taas uudet salasanat ja tunnukset,ja vieläpä eri kuin "omilla sivuilla". Miksi?
Hei bediverus !

Jos et saa sim-korttia itse otettua ulos niin voit käydä Sonera Kapuassa (tai huoltoliikkeessä, jos sellainen lähistöllä on) niin he voivat kokeilla korttia saada pois. Jos kortti on vioittunut, niin Soneran liikeestä voivat antaa sinulle uuden kortin tilalle.

Nettitikkujen ohjeista on lähetetty palaute vastaavalle henkilölle ja pyydetty niihin tarkistusta. Pahoittelen, että ohje ei ole ollut tarpeeksi selkeä laitteen käyttöönottoa ajatellen. Viestistäsi ei tullut ilmi minkä merkkinen laite sinulla on?

Vastaa