Hei!
Minulla 5 Soneran meiliä.
Päämeilin etunimi.sukunimi@pp.inet.fi ollut ongelmia.
(kts aiemmat kirjoitukseni)
Nyt 15.4. lähetien älypuhelimessa aiemmin toiminut ao sähköpostitilini ei nouda posteja!
Poistin koko tilin ja yritin luoda uudelleen,
nyt herjaa: "Todennus epäonnistui"
Missä nyt mättää?
sähköpostiosoitteeni ja salasana jonka kirjaan ovat samat kuin läppärillä.
Onko Sonera muuttanut muita asetuksia? Portteja tms?
Automaattinen tilin luonti ei toimi ao tilille!
Sivu 1 / 1
Hei!
Mitkä ovat tänään voimassa olevat asetukset sähköpostitilille?
Yritän käyttää näitä:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk% ... puhelimeen
MUTTA Samsung Galaxy Note 3:ssa ei ole edes olemassa vaihtoehtoa:
"suojaustyypiksi": SSL/TLS
On vain SSL
SSL (hyväksy kaikki varmenteet)
TLS
TLS (hyväksy kaikki varmenteet)
Mikään noista ei nyt kelpaa.
Silti puhelimessa on 3 muuta toimivaa Soneran sivusähköpostia,
vain tärkein puuttuu eikä sitä saa toimimaan!
Soneran tärkein meili ei hae posteja!
Jouduin poistamaan tilin.
Kun yritän luoda uudelleen: "Todennus ei onnistu"
Matkalle lähtö, tili on saatava toimimaan!
Kiitos!
Mitkä ovat tänään voimassa olevat asetukset sähköpostitilille?
Yritän käyttää näitä:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk% ... puhelimeen
MUTTA Samsung Galaxy Note 3:ssa ei ole edes olemassa vaihtoehtoa:
"suojaustyypiksi": SSL/TLS
On vain SSL
SSL (hyväksy kaikki varmenteet)
TLS
TLS (hyväksy kaikki varmenteet)
Mikään noista ei nyt kelpaa.
Silti puhelimessa on 3 muuta toimivaa Soneran sivusähköpostia,
vain tärkein puuttuu eikä sitä saa toimimaan!
Soneran tärkein meili ei hae posteja!
Jouduin poistamaan tilin.
Kun yritän luoda uudelleen: "Todennus ei onnistu"
Matkalle lähtö, tili on saatava toimimaan!
Kiitos!
Hei mitenmodeemiauki,
Mitään muutoksia ei postipalvelimelle ole tehty joten samat sähköpostiasetukset on voimassa.
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sähköpostiasetukset.
Jos tunnukset toimivat webmailiin kirjautuessa, ei niissä silloin myöskään ole ongelmaa. Onko puhelimeesi tullut viimeaikoina jotain päivityksiä mikä olisi voinut vaikuttaa asiaan? Oletko ottanut käyttöön jotain uusia laitteita / sähköpostiohjelmia samalla tunnuksella?
Tuota SSL-salausta ei ole pakko käyttää mutta jos puhelin ei anna vaihtoehtoja kuin yllämainitut niin SSL-salausta tulisi käyttää.
Mitään muutoksia ei postipalvelimelle ole tehty joten samat sähköpostiasetukset on voimassa.
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sähköpostiasetukset.
Jos tunnukset toimivat webmailiin kirjautuessa, ei niissä silloin myöskään ole ongelmaa. Onko puhelimeesi tullut viimeaikoina jotain päivityksiä mikä olisi voinut vaikuttaa asiaan? Oletko ottanut käyttöön jotain uusia laitteita / sähköpostiohjelmia samalla tunnuksella?
Tuota SSL-salausta ei ole pakko käyttää mutta jos puhelin ei anna vaihtoehtoja kuin yllämainitut niin SSL-salausta tulisi käyttää.
Saattaisi liittyä siihen että "Omilla Sivuilla" asetettu salasana ei viikkokausiin ole tullut käyttöön ja nyt Sonera vaikuttaa laittaneen ne sähköpostin käyttöön, jolloin on alettava käyttämään uutta salasanaa. Jos uusi salasana pelaa nyt webbimailissa, samaa on käytettävä puhelimessa. (Ainakin luulisin.) Jos toiset Soneran sähköpostitilit toimivat puhelimessa, tarkista että palvelinasetukset ovat vastaavasti. Esim. noitten SSL/TSLien kanssa olen usein törmännyt tilanteisiin, että käytetty sähköpostiohjelma ei tule kaikkien palveluntarjoajan asetusten kanssa toimeen.
Itselleni siis kävi niin, että toissapäivänä piti käyttää ennen muuttamista ollutta vanhaa salasanaa, mutta tänään se ei enää kelpaa sähköpostiin. Aiheesta on kirjoituksia muiltakin hämmästyneiltä käyttäjiltä.
Itselleni siis kävi niin, että toissapäivänä piti käyttää ennen muuttamista ollutta vanhaa salasanaa, mutta tänään se ei enää kelpaa sähköpostiin. Aiheesta on kirjoituksia muiltakin hämmästyneiltä käyttäjiltä.
Kiitos Aina ja Antti!
Tilanne ratkesi myöhemmin päivällä niin, että Sonera lähetti taas uuden salasanan,
silloin tilinteko älypuhelimeen onnistui.
Lisäksi Samsung Galaxy Note3 sähköpostiasetuksissa on hankala käännös ilmeisesti,
sillä ao asetuksiin on kirjoitettava:
sähköpostiosoite: mikä.lie@pp.inet.fi
käyttäjänimi: joka yllättäen tarkoittaakin sitä, että riville on kirjoitettava sama sähköpostiosoite!
Eikä siis omaa nimeä, näyttevää nimeä tai käyttäjätunnusta!
Tuo oli hämmentävää. Jouluksi loin nopsasti kaikki tilit, eikä ongelmia ollut.
En tiedä onko tuossa välissä jotain muuttunut, mutta tuo outous saattoi olla vielä
salasanan lisäksi toinen iso ongelma.
Nyt onneksi pelittää! :)
Hyvää Pääsiäistä sinulle Aina ja kaikille muillekin!
Tilanne ratkesi myöhemmin päivällä niin, että Sonera lähetti taas uuden salasanan,
silloin tilinteko älypuhelimeen onnistui.
Lisäksi Samsung Galaxy Note3 sähköpostiasetuksissa on hankala käännös ilmeisesti,
sillä ao asetuksiin on kirjoitettava:
sähköpostiosoite: mikä.lie@pp.inet.fi
käyttäjänimi: joka yllättäen tarkoittaakin sitä, että riville on kirjoitettava sama sähköpostiosoite!
Eikä siis omaa nimeä, näyttevää nimeä tai käyttäjätunnusta!
Tuo oli hämmentävää. Jouluksi loin nopsasti kaikki tilit, eikä ongelmia ollut.
En tiedä onko tuossa välissä jotain muuttunut, mutta tuo outous saattoi olla vielä
salasanan lisäksi toinen iso ongelma.
Nyt onneksi pelittää! :)
Hyvää Pääsiäistä sinulle Aina ja kaikille muillekin!
Hyvää Pääsiäistä
Ohjesivun mukaan käyttäjänimeksi pitäisi käymän myös sähköpostin käyttäjätunnus (mutta ei asiakkaan käyttäjätunnus eli "Sonera Tunnus").
Ohjesivun mukaan käyttäjänimeksi pitäisi käymän myös sähköpostin käyttäjätunnus (mutta ei asiakkaan käyttäjätunnus eli "Sonera Tunnus").
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.