Skip to main content
Kuinka voi Sonera tarjota näin huonoa palvelua? Muutan ja en voi siirtää nykyistä laajakaistaani uuteen osoitteeseen. Jos haluaisin netin myös uuteen kotiini, joutuisin omakustanteisesti hankkimaan antennihärpäkkeet ja kaiken kukkuraksi maksamaan kalliimpaa kuukausimaksua kuin nykyisin. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Luulisi Soneran laajuisella firmalla olevan sen verran rahallisia resursseja, että pystyttäisiin takaamaan asiakkaalle jatkossa sama palvelu kuin tähänkin mennessä ja samaan hintaan. Kuka Sonerassa viime kädessä päättää, kuinka asiakasta palvellaan? Ei sinänsä irtisanoin jo sopimukseni, mutta kiinnostaa vaan noin yleisesti, kuka takaa näin huonoa palvelua Soneralta?
Viestisi perusteella kuulostaa siltä, että muutat osoitteeseen, jossa ei valitettavasti ole mahdollisuutta kiinteän laajakaistaliittymäämme samalla tavoin kuin edellisessä osoitteessasi on ollut. Sinulle on tarjottu sitä liittymävaihtoehtoa, joka uuteen osoitteeseesi on ollut kauttamme mahdollista saada.

Kiinteät laajakaista liittymämme eivät ole mahdollisia kaikissa Suomen osoitteissa, vaan meidänkin yhteytemme ovat mahdollisia vain rajatulla verkomme saatavuusalueella.

Kiinteiden laajakaista -liittymiemme saatavuuden voi tarkistaa parhaiten saatavuussivumme kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kysyin, kuka Sonerassa viime kädessä päättää, kuinka asiakasta palvellaan? Kuka henkilö vastaa näistä päätöksistä? Kuka henkilö vastaa siitä, että nykyinen asiakas saa jatkossa huonompaa palvelua?

Mielestäni on todella epäreilua toimintaa Soneralta. Tiedän, että tulevassa asuinpaikassani on jo olevia kiinteitä laajakaistaliittymiä. Ihmetyttää suuresti, tuntuisiko yhden lisäliittymän avaaminen todella niin suuresti Soneran budjetissa.

Tässähän tämä taas näkyy, Sonera arvostaa rahaa enemmän kuin ihmistä.
Joskus Soneralla opeteltiin ulkoa arvoja ja jaettiin henkilökunnalle arvomukitkin; asiakkuus, tuloksellisuus, luotettavuus, edelläkävijyys, yksilön kunnioittaminen. Ovat nykyään pelkkää sananhelinää.
Itse uskon että isännän ääni on pitkään kuulunut jo tuolta pohjanlahden takaa. Kotikentällä toimitaan toisin ja täällä alusmailla tehdään tulokset sitten julkishallinnon lahjoittamin varoin.
Näin se vain menee.. Vattenfall edellä ja Teliasonera perässä.
Ei kannata huolestua, meille sanottiin ettei maksa mitään ja asennuksen jälkeen tuli noin 250e lasku. Ihmeteltiin vaan kun kaverit vetää aika paljon piuhaa talon luokse ja ei muka maksa mitään. Tämän takia en enään asioi Lappeenrannan SoneraPisteessä, kun siellä eivät edes tämän verran asioista tiedä.
Niin ja tämä tapahtui vuonna 2005 syksy- 2006 kevät välillä.
Silloin eivät vielä TeliaSoneran kokoisess yrityksessä tienneet, että syksyllä 2008 ei enään ole varaa pitää kiinteää verkkoa, vaan se joskus aiotaan purkaa.
Korotetaan maksuja niin paljon, että ihmiset ottavat langattoman yhteyden.
No, minä sitten ihmettelemään etteikö sitä 3 vuotta aikaisemmin tiedetty...
Nyt sitten 4 vuotta rakentamisen aloittamisesta pitäisi tehdä uusi noin 300 euron investointi uuteen laajakaista yhteyteen ja siinä samalla uuteen modeemiin (joka on noin 1,5v vanha)

Ei näin, ei näin.... milloin asioista voisi tiedottaa etukäteen, ettei tulisi turhaa pahaa mieltä.
Harmittaa vaan kun ei vielä tuo 3G verkko yllä meille, loppuisi tämä soneran kanssa pelleily... liian iso firma varmaan tai liikaa toimintoja hallittavaksi.

Ihmettelen vielä lisäksi, että miksi sitten naapuri ei enään saa kiinteää laajakaista verkkoa, kun meillä kuintenkin on. Peruste on kuulemma siinä, että se joskus puretaan. Ihme kun meille ei tästä ole vieläkään mitään ilmoitettu...

Ystävällisin terveisin,
Marja Tiitto, Vehkataipale, Taipalsaari

Vastaa