Skip to main content

Aiheeton maksukehotus?

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Hei,

Joskus heinäkuun loppupuolella soittelin soneran asiakaspalveluun, kun kuukauden laskua ei ollut saapunut sähköpostiin. Asiakaspalvelussa pyöri automatisoitu viesti, jossa kerrottiin että sähköpostien lähetyksessä on ollut jonkinnäköinen häiriö, ja että laskut lähetetään uudestaan, lykätyllä eräpäivällä. Jäin odottamaan sähköpostilaskua, jota ei (ainkanaan vielä) ole saapunut.

Nyt olen kuitenkin saanut postissa maksukehotuksen, jossa sanotaan että tämä saapumaton lasku pitäisi maksaa välittömästi, ja siihen päälle vielä viivästyskorko sekä jonkinnäköinen lisä siitä, että minulle piti erikseen lähettää maksukehotus? Kuulostaa järjettömältä minun korvaani. Miten tässä tilanteessa pitäisi toimia?

9 kommenttia

  • August 8, 2013
Hei lepoma!

Olet tehnyt ihan oikein kun olet jäänyt odottelemaan laskua. Ja sinun olisi pitänyt saada se jo sähköpostiin. :(

Tehdään niin, että maksa lasku mahdollisimman pian pois sillä saamallasi maksukehoituksella ja siinä olevilla tiedoilla (nehän on samat kuin alkuperäisen laskun). Me täällä huolehdimme siitä, ettei laskusta tule sinulle mitään viivästyskuluja tai sitä vitosen maksukehoitusmaksua. Ja että saat laskun sähköpostiin kuten jo piti tapahtua. (Sinulle on lähetetty jo toinenkin maksukehoitus eilen 7.8. mutta siitä ei siis tarvitse välittää).

Pahoittelen tilannetta, mutta korjataan se ja hyvä että otit heti yhteyttä.

  • August 8, 2013
Ei varmaan ainut tapaus.
Mullekkin tuli tänään ekana laskuna maksukehoitus ja kulut kait seuraavaan laskuun.
Tuossa muutama lasku tais jo tullakkin e-laskuna ,sit sähköposti ja nyt tuo mistä ei kumpaakaan maksukehoituksena. Toimii tuo laskutus ihan nettiä vastaavasti,siinä mielessä tasapainoinen tilanne.

  • August 8, 2013
Moi Syrjassa!

Heinäkuussa erääntyneestä laskusta on tosiaan lähtenyt kehoitus. Tämä ei siis tullut perille lankaan?
Tuliko tämä uusin, 05.08. lähetetty, 22.08. erääntyvä lasku @hotmail.com -loppuiseen sähköpostiisi kuitenkin ok? Siinä ei viivästysmaksuja ole ja toki huolehdimme, ettei tule jatkossakaan.

  • August 8, 2013
En ainakaan mistään löytänyt,sitä edellinen näyttäs olleen e-lasku.
Nyt taas palattu jostain syystä? sposti laskuun ja se tuli normaalin oloisesti mut tuntuu kuukauden laahaavan perässä vai miksi elokuussa maksetaan kesäkuun laskua?
Ilmeisesti laskutustakin pitäisi muistaa vahtia omillasivuilla vaikkakin mielestäni palveluntarjoajan kuuluisi huolehtia laskutuksesta.
Tosin eipä liittymäni hidastumistakaan luvattu korjata,tuo maksamani hinta tuntuu melkoreilulta vähän yli 2M nopeudella toimivasta liittymästä.

  • August 9, 2013
Syrjassa: Selasin laskusi ja ne ovat aina tulleet tähän samaiseen sähköpostiin. E-laskuja tai kytkentäpyyntöä ei löytynyt lainkaan. Jos haluat e-laskun, kytkennän voit tehdä omassa verkkopankissasi. Meillä on jälkikäteislaskutus, eli laskut tosiaan tulevat jälkijunassa.
Oletkin ollut liittymän nopeudesta yhteydessä meihin päin. Vastaus on harmi kyllä sama, kuin se oli silloinkin. Kyseessä on kapasiteettiongelma, eikä nopeampaa (kiinteää)yhteyttä ole saatavilla. Langattomia ratkaisuja voisin kyllä tässä kohtaa suositella kokeilemaan.

  • August 10, 2013
Kait se sit on sinne tullut.
Ei kyllä mistään löydy,muut laskut kylläkin joita kyseiseen postiin tulee...
Tuossa katselin että toukokuussa on e-lasku tilaus tehty,tosin nyt tehty uudelleen jospa vaikka sattuisi toimimaan.

Tuo kapasiteetti ongelma lienee uudempia juttuja,liittymähän on aikaisemmin toiminut paljon vikkelämminkin. Tuon viestin jotenkin puolueellisesti ymmärsin ettei liittymän nopeutta palvelun tarjoajan toimesta lasketa...

  • October 1, 2013
Hei, mulla jäi myös heinäkuun lasku tulematta sähköpostiin. Kehotus tuli, soitin asiakaspalveluun, josta kerrottiin, että kehotusmaksuja ja viivästysmaksuja ei tule seuraavaan laskuun, kun virhe on täysin Soneran puolelta.

Seuraavasta laskussa onkin maksukehotusmaksu hyvitetty, mutta viivästysmaksu näyttää olevan edelleen. Olkoonkin vain 17 senttiä, mutta en sitäkään aio maksaa. Vähennänkö sen vain loppusummasta? Niin pieni juttu, etten taas aio jonottaa asiakaspalveluun, jonne on jo pari kertaa tarvinnut soittaa asian tiimoilta... Mutta ei näytä olevan mitään sivustoa, jolla tämän bugin voisi korjata.

terv. L.

  • October 2, 2013
Hei leenahk! Tein laskulle 0,17€ hyvityksen eli voit vähentää sen laskun loppusummasta. Mukavaa syksyn jatkoa!

  • October 2, 2013
suurkiitokset että asia hoitui!