Skip to main content

Aiheeton veloitus asentajakäynnistä

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 5 katselukertaa

Hei,

Asiani liittyy laskuun 69004350. Kyseisellä laskulla on veloitettu normaalin kuukausimaksun lisäksi työperusteinen asentajakäynti 99,89 euroa. Alustan tässä alkuun:
ADSL-yhteytemme on ollut viimeisen noin kahden vuoden ajan ollut kovasti häiriöinen, tarkoittaen sitä että yhteys pätkii säännöllisesti. Vuonna 2012 (ulkomuistista) olemme tehneet asiasta vika-ilmoituksen joka osittain paranti asiaa - pätkiminen vähentyi. Tyydyimme tilanteeseen koska vaikka pätkiminen jatkui niin se edes vähentyi ja tämä oli meille OK. Laskua tästä ei meille tullut eikä pitänytkään - meidän laitteistostamme tai sisäverkostamme ongelma ei ole ollut peräisin.

Vähitellen häiriöt taas lisääntyivät joka johti siihen että tein vikailmoituksen toukokuussa 2013 joka johti taas asentajakäyntiin. Asentajat kävivät kohteessa jossa tekivät omia selvityksiään - lopputuloksena oli että he eivät vikaa löytäneet meidän vastuulla olevista asioista eivätkä ilmeisesti Sonerankaan vastuulla olevista asioista. Epäilivät tuulen aiheuttamaa heiluntaa roikkuvissa puhelinlangoissa syyksi katkeiluun. Ongelmaa ei siis saatu korjattua eikä edes parannettua. Asia toki harmittaa mutta olin jo valmis tyytymään tilanteeseen voimattomana.

Kuitenkin seuraavassa laskussa kuten jo viestin alussa kerroin, oli tämä huoltokäynti laskutettu. Tämän aiheellisuutta en kykene ymmärtämään. Puhelinpalvelutiedotteessa huomautettiin kyllä asiasta, eli mikäli asentajat tulevat paikan päälle ja vika on ollut peräisin asiakkaasta johtuvista seikoista niin tämä laskutetaan. Tämä on täysin ymmärrettävää ja mikäli asia olisikin näin niin hyväksyisin sen. Mutta kun tässä tapauksessa vikaa ei olla löydetty, niin miten asiakkaan kontolle voidaan tämä kustannus sysätä? Mikäli jotenkin saataisiin kiinteistön yhteys toimimaan kunnolla niin siitä hyvästä voisin maksaa huomattavasti enemmänkin kuin tuon 99,89 mutta se onkin jo eri asia.

Löysin tältä samaiselta keskustelupalstalta samanlaiseen asiaan liittyvän viestin jota nyt siteeraan:

"Maksullisen asentajakäynnin maksu 99 euroa peritään tilanteissa, jossa asentaja käy vikailmoituksen yhteydessä tutkimassa ongelmaa asiakkaan luona ja ongelma havaitaan selkeästi olevan asiakkaan oman laitteiston tai sisäverkon puolella. T. Sami Sonera asiakaspalvelu"

Tässäkin mainitaan selkeästi se, että mikäli asentajakäynti on on asiakkaasta johtuvasta syystä aiheutunut niin veloitus on aiheellinen. Mutta tässä minun tapauksessanihan asia ei ole näin! Ongelma on ja jatkuu ja ilmeisesti sille ei kukaan voi yhtään mitään.. Tämän asian voin vielä pitkin hampain hyväksyä mutta en sitä että tästä vielä laitetaan lasku perään.

Laskustani puhelimitse tekemä reklamaatio on teillä käsittelyssä ja minulle luvattiin palattavan tällä viikolla ratkaisun kera asiaan. Toivoisin että asian käsittelyynne otatte huomioon tässä viestissä kertomani asiat - olen saman asian jo tänään puhelimitse käsittelijällenne kertonut mutta puhelimitse kaikkea ei välttämättä asiakaspalvelija saanut ylös kirjattua joten tässä täydennökseksi vielä tämä viesti.

1 kommentti

  • June 26, 2013
Hei Radiolinja!

Kiitos palautteestasi ja lisätiedoista. Kirjoituksesi on laitettu reklamaatiosi liitteeksi ja otetaan toki käsittelyssä huomioon.