Skip to main content

aika-ajoin yhteys katkeilee adsl valo vilkkuu missä vika

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Missähän mahtaa olla vika kun yhteys toimii välillä hyvin ja yleensä tärkeällä hetkellä ei mene ei mihinkään?
Ei auta boxin uudelleen käynnistys. Meillä on a-link boksi.

6 kommenttia

  • May 5, 2011
ADSL-yhteys näyttää arvojensa puolesta hyvältä, varsinkin kun otetaan huomioon liittymän suuri johdonpituus. ADSL-yhteyden kaistanleveys on noin 7500/800 kbit/s ja liikenne ei virheile. Yhteydessä on melko paljon vaimennusta, mutta sille ei voi mitään, koska signaali vaimenee kaapelissa ja tässä liittymässä kaapelia on melkein 5 kilometriä.

Näen ADSL-yhteyden arvot vain reaaliaikaisesti eli mitä ne ovat juuri nyt. Voi olla että toisena päivänä tarkistettuna yhteyden arvot olisivat muuta kuin nyt, varsinkin jos ADSL-yhteys kulkee pitkän matkan ilmakaapelia pitkin.

Onko yhteyden toiminta riippuvainen säästä?

  • May 7, 2011
Talvella oli paljon enemmän ongelmaa, mutta ongelmaa oli viimeksi eilen klo 17-18 välillä. Sen jälkeen viasta ei ollut tietoakaan.
Tietokone ilmoittaa että liitettävyys on vajaa ja jotain muuta (mitä en muista). sitten vaihtoehtona on korjaa.
sen kun laittaa se hakee ip osotteen uudestaan ym. jos pystyy.
sitten tulee teksti jonka lopussa lukee ota yhteys palveluntarjoajaan.
silloinhan tällä tietokoneella ei tietenkään oteta yhteyttä mihinkään.

Talvella yritin aikani kun oli useampi päivä peräkkäin hankaluuksia. Vika ilmoituksen tein ja peruin kun mietin sanktiota 90e se on aika iso raha. Olisin ensin halunnut kysyä asiaa joltakin oikealta ihmiseltä, mutta asikaspalvelusta eivät voineet numeroa antaa. Käski vain soittaa vikapalveluun. Vikapalvelu automaatti totesi ettei yhteys toiminut. Automaatti ei varmaksi tiennyt kummassa päässä vika on.

Eilen meinasin tehdä vikailmoituksen mutta aikani jahkailtua yhteys alkoikin taas toimia. sen takia haluaisin tietää että onkohan vika meidän laitteissa vai muuaalla. Toisinaan vika kestää päiviä, välillä puoli tuntia. Hankaluushan piilee siinä kun sitä ei voi tietää kuin kauan se kestää jos vaikka ilmoitusta ajattelisi.
Laajakaista maksu on kallis 39,9e/kk jota ei huvittaisi huvikseen maksaa.

Huuto netissä käyntiä se hankaloittaa eri toten. Sillon yhteyden pitäisi toimia just eikä melkein.

  • May 9, 2011
Tänään klo n.7.30-8.30 oli taas vikaa, joka näyttää jatkuvan taas. kl n.9-
saas nähdä saanko tän viestin läpi jossain välissä

Ilmoitus tarkalleen: yhteydellä ei liitettävyyttä tai se on vajaa.

Internettiä tai muita verkkoresursseja ei mahdollisesti voida käyttää.
Koska verkko ei osoittanu tietokoneelle verkko-osoitetta.

sen jälkeen laitoin korjaa:

tulos: Windows ei voinut viimeistellä korjausta koska seuraavaa toimintoa ei voitu suorittaa loppuun.
IP-osoitteen uusiminen.

Pyydä apua henkilöltä joka hallinnoi verkkoa.

  • May 9, 2011
Samanlaista häikkää ollut itellä semmosen ehkä 2kk ajan, aluksi harmitonta pätkimistä kerran pari viikossa. Vikailmotukseen soitettu muutamaan otteeseen ja pari kertaa mennyt "asentajan" korjattavaksi. Ekalla kerralla kesti viikon ennen kuin mitään tapahtui, toinen viikko meni siinä kun yhteyttä "korjattiin" ja tämänkin jälkeen modeemin Internet-valo näytti punaista.

About viikko sen jälkeen kun sain puhelimeeni viestin että yhteys on nyt korjattu, soitin vikailmoitukseen. Meni päivä ja alkoi taas toimia.. no eipä toiminut kauaa. Vajaan viikon pystyin käyttämään nettiä ilman ongelmia, kunnes tajuton pätkiminen alkoi taas.
Pystyn nyt selailla ehkä siitä kahdesta sekunnista max. kymmeneen minuuttiin ja yhteys katkeaa vaihteeksi. Tänne rekisteröitymiseen meni 15min + 2 yhteyden katkeamista.
Yhteys näyttäisi olevan kiinteä silloin kun en tee mitään.

Olen käyttänyt toista modeemia, toimi täydellisesti muutaman päivän, ei näyttäisi toimivan enää.
Asetukset PITÄISI olla kunnossa.
Johdot oikean mittaiset (ADSL piuha n. 1,5m).
Modeemi eteisessä yms.

  • May 9, 2011
tänään klo n.7.30-8.30 oli taas vikaa. 9-oli ainakin tunnin vikaa, jonka jälkeen luovutin.


Ilmoitus tarkalleen: yhteydellä ei liitettävyyttä tai se on vajaa.

Internettiä tai muita verkkoresursseja ei mahdollisesti voida käyttää.
Koska verkko ei osoittanu tietokoneelle verkko-osoitetta.

sen jälkeen laitoin korjaa:

tulos: Windows ei voinut viimeistellä korjausta koska seuraavaa toimintoa ei voitu suorittaa loppuun.
IP-osoitteen uusiminen.

Pyydä apua henkilöltä joka hallinnoi verkkoa.

  • May 13, 2011
sutiska kirjoitti:
Tänään klo n.7.30-8.30 oli taas vikaa, joka näyttää jatkuvan taas. kl n.9-
saas nähdä saanko tän viestin läpi jossain välissä

Ilmoitus tarkalleen: yhteydellä ei liitettävyyttä tai se on vajaa.

Internettiä tai muita verkkoresursseja ei mahdollisesti voida käyttää.
Koska verkko ei osoittanu tietokoneelle verkko-osoitetta.

sen jälkeen laitoin korjaa:

tulos: Windows ei voinut viimeistellä korjausta koska seuraavaa toimintoa ei voitu suorittaa loppuun.
IP-osoitteen uusiminen.

Pyydä apua henkilöltä joka hallinnoi verkkoa.


Windows XP:n ilmoitus "Vajaa tai puuttuva liitettävyys" tarkoittaa ettei tietokoneen verkkosovitin saa IP-osoitetta. Jos käytössä on siltaavana toimiva modeemi eikä sisäverkossa ei ole käytössä erillistä reititintä, hakee tietokoneen verkkosovitin IP-osoitteen suoraan Soneran DHCP-palvelimelta.

Kuvailemiesi oireiden perusteella joko ADSL-yhteys katkeaa välillä tai sitten data ei liiku ADSL-yhteyden päällä. Kun ADSL-yhteys katkeaa, modeemin ADSL/DSL-valo joko sammuu tai alkaa vilkkumaan hitaasti ja tasaisesti. Yhteyden katkeaminen on siis helppo huomata modeemista.

Jos ADSL-yhteys pysyy päällä mutta netti ei kuitenkaan toimi, on kyseessä hyvin todennäköisesti joko modeemin jumittuminen tai liikenteen virhemäärän hyvin voimakas kasvu, joka käytännössä estää internet-yhteyden toiminnan. Jos modeemi jumittaa, siihen yleensä väliaikaisesti auttaa sen pitäminen hetken virroitta. Jos ongelma johtuu verkosta, ei modeemin uudelleenkäynnistämisellä ole merkitystä yhteyden toimintaan.