Ongelma:
Lähes päivittäin tulee usean tunnin pituisia aikoja, (5 tuntia helposti) jolloin netin nopeus laskee olemattomaan. Oli sitten yö tai päivä. Viive (ping) hyppii ja pomppii 30 ms - useampaan sekunttiin.
Ongelman aikana sivustoja, jotka ovat vähäänkään raskaampia kuin google, on mahdotonta avata. (lähes kaikki sivustot siis ... )
Netin toimivuus on siis aikalailla on/off tapaista.
Ongelman aikaista testiä:
Soneran nopeustestin kuva (linkkinä): http://www.aijaa.com/v.php?i=6611892.jpg
Tuo viive on aivan perseellään, sillä siinä kesti lähemmäs minuutti, ennen kuin viive saatiin mitattua... (ongelman ydin?)
Nopeus pitäisi olla 100/xx, kaapeli. Sähköpostiin en tällä hetkellä pääse laskusta tarkastamaan tuota xx osuutta, mutta se tuskin on olennaista mitenkään.
Ongelmaa voi sen verta rajata, ettei tietokoneessa ole mitään haittaohjelmia tms. roskaa.
Täältä kotitaloudesta löytyi läppäri ja pöytäkone. Muutama päivä sitten pöytäkoneen omistaja muutti yliopiston lähettyville ja siellä on 100 Mbs netti, joka toimii loistavasti (testit Dl: 94 / Ul: 53). Ongelma on ollut sama molemmissa tietokoneissa. Antennijohto oli huonossa kunnossa, mutta vaihdettiin, eikä auttanut.
Sivu 1 / 1
Ongelmasta on hyvä olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta yhteyden toiminta saadaan tarkistukseen verkkomme puolelta. Ennen vikailmoituksen tekoa kanattaa kuitenkin vielä koittaa seuraavia toimenpiteitä joilla ongelmaa voi rajata:
- Jos tietokoneesi on yhdistetty modeemiin jonkin välilaitteen, kuten wlan-tukiaseman tai ulkoisen palomuurin kautta, testaa tietokoneiden kytkemistä suoraan modeemiin.
- Jos huoneistossa on useampia antennipistorasioita, testaa modeemin kytkemistä linjaan toisen antennipistorasian kautta.
- Mikäli antennipistorasiassa on käytössä haaroitin, joka jakaa yhteyden modeemille ja televisiolle, testaa yhteyttä ilman haaroitinta.
Kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jos ongelma ei selviä yllä olevilla varmistuksilla. Vikailmoitus on mahdollista tehdä joko puhelimitse tai vikailmoituslomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
- Jos tietokoneesi on yhdistetty modeemiin jonkin välilaitteen, kuten wlan-tukiaseman tai ulkoisen palomuurin kautta, testaa tietokoneiden kytkemistä suoraan modeemiin.
- Jos huoneistossa on useampia antennipistorasioita, testaa modeemin kytkemistä linjaan toisen antennipistorasian kautta.
- Mikäli antennipistorasiassa on käytössä haaroitin, joka jakaa yhteyden modeemille ja televisiolle, testaa yhteyttä ilman haaroitinta.
Kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jos ongelma ei selviä yllä olevilla varmistuksilla. Vikailmoitus on mahdollista tehdä joko puhelimitse tai vikailmoituslomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.