Aito 4G Max ei yhdistä, apua!

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Alkuunhan tämä internetyhteys toimi moitteettomasti. Sitten kun kävin asentamaan Sonera tietoturvaa, ohjelman asennus pysähtyi jostain kummallisesta syystä täysin 60 % kohdalle varmaan puoleksi tunniksi. Sammutin koneesta virrat, kun mikään muukaan ei auttanut (asennusta ei voinut edes peruuttaa).

Noh, sitten koneen käynnistettyä uudelleen se aiempi virustorjuntaohjelma oli tietenkin jo poistettu, mutta myös internetyhteys lakkasi toimimasta kokonaan. Mitään virustorjuntaohjelmaa ei tällä hetkellä voi asentaa (vaikka asennusohjelman lataisi muistitikulle toisella koneella), koska siihenkin tarvitaan näköjään internetyhteys.

Huawei E3276:n merkkivalo vilkkuu ja Mobile broadband näyttää 4G-yhteydelle palkkeja, mutta Yhdistä-painikkeesta tulee vain ikkuna "Verkkoyhteyden kehote: Yhteys katkaistu", jossa vaihtoehdo Soita uudelleen tuo vain saman ikkunan takaisin.

Katsoin, että kaikki asetukset ovat niin kuin ohjeet ja vinkit - osiossa neuvotaan. Verkkotyyppiäkin kokeilin muuttaa, vain 3G, vain 4G ja auto, mutta ei mitään vaikutusta. Samoin SIM-kortin otin pois ja laitoin uudelleen paikoilleen, otin välillä tikun irti koneesta, käynnistelin konetta uudelleen jne. Eivätkä nekään temput auttaneet asiassa yhtään.


Pääsenkö nyt kenties soittamaan asiakaspalveluun vai olisiko tästä palstasta jotakin hyötyä?
Asiakasnumeroa en voinut tietoihini laittaa, koska ensimmäistä laskua ei ole vielä tullut.

5 kommenttia

Hei marli!

Kieltämättä hankalalta ongelma kuulostaa.

Jokin Sonera Tietoturvan asennuksessa on ilmeisesti aiheuttanut ongelman. Olet kokeillut aivan oikeita korjaustoimenpiteitä, mutta yksi konsti vielä olisi. Voit kokeilla laittaa nettitikun tietokoneesi toiseen USB-porttiin, josko toisesta portista yhteys lähtisi toimimaan.

Mikäli tämäkään ei auta, voit poistaa Mobile Broadband -ohjelman tietokoneeltasi ja sammutat tämän jälkeen tietokoneesi. Tämän jälkeen avaat tietokoneen uudelleen ja koneen avauduttua laitat nettitikkun uudelleen USB-porttiin, jotta nettitikku asentuu uudelleen.

Toivottavasti näistä konsteista on apua, mutta jos ei ole, pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Unohdinpa mainita, että olen kokeillut tuota Mobile Broadbandin poistamistakin ja tietokoneen uudelleen käynnistämisen jälkeen uudelleen asentamistakin muutaman kerran. Ja eri USB-portteja. Kun ei niin ei.
Nyt hieman palautetta asiakaspalvelusta.
Minulle soitettiin vikapalvelusta perjantaina klo 17.45 ja luvattiin laittaa ihan pian tekstiviestiä, kunhan on ensin käyty kysymässä soittaako Helpsonin ammattilainen minulle päin esim. lauantaina. Tuota viestiä ei ole vielä tähän päivään mennessä kuulunut. Taisi puhelimen toisessa päässä olla työpäivä lopuillaan? Tällaisesta asiakaspalveusta sitten pitää maksaa. Pääasia, että asiakas saa päivystää puhelin kourassa ja tietokone siinä lähettyvillä saamatta kaipaamaansa ratkaisua ongelmaan. Samalla liitttymän kuukausimaksu juoksee.

Alkaa kyllä ehkä jo vähän kaduttamaan tämän liittymäsopimuksen allekirjoittaminen. Liittymää hankkiessa oli liikkeessä ja myös puhelimitse asiakaspalvelun kanssa vääntöä siitä, kuuluuko Spotify premium kolmeksi kuukaudeksi kaupan päälle vai ei, vaikka siellähän se sopimuspaperissa ja Soneran internetsivuilla mainitaan (x-kampanja). No mutta vielähän tässä on 23 kuukautta aikaa yllättyä positiivisesti...
Hei marli!

Pahoittelen erittäin paljon jos meiltä ollaan oltu yhteydessä ja luvattu laittaa tekstiviestillä lisätietoa jatkosta. Lisäisikö omiin tietoihini asiakasnumeron kohdalle vaikka liittymä numerosi ilman ensimmäistä nollaa niin voimme selvittää tarkemmin tapahtunutta.

Ongelmaasi liittyen, vaikuttaa että Sonera tietoturvan asennus yritys nyt aiheuttaa ongelmanne. Todennäköisesti tietokoneellasi on ollut aiempi virustorjunta ohjelmisto aiheutti ristiriinan Soneran tietoturvan kanssa. Normaalisti F-Securen tuottama Sonera tietoturva osaa poistaa aiemman tietoturvan alta pois, mutta nyt vaikuttaa että tässä vaiheessa on tullut jotain ongelmia.

Tätä asiaa pitäisi nyt ratkaista poistamalla f-securen poistotyökalulla se Sonera tietoturvan asennus joka on jäänyt jumiin. F-securen poistotyökalu löytyy ftp://ftp.f-secure.com/support/tools/uitool/ ja täältä UninstallationTool.exe tiedosto. Mikäli omasta tietokoneestasi ei pääse internettiin enää ollenkaan, onko teillä mahdollisuutta hakea tämä poistotyökalu jonkun toisen tietokoneen/internet ytheyden kautta sekä samalla Soneran tietoturvan lataus -tiedoston sonera.fi/tietoturva osoitteesta ( http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/lisapalvelut/tietoturva ). Nämä voisi tallentaa muistitikulle tai cd:lle ja sitä kautta sitten teidän omalle tietokoneelle.

Poistotyökalulla sitten ensin pieleen mennyt Soneran tietoturvan asennus pois ja sitten voisitte katsoa että saisitteko itse manuaalisesti poistettua alla olevan aiemman tietoturvan ennen Soneran tietoturvan uudelleen asennusta.

//VesaN
Sain silloin F-securen ja tietokoneessa aiemmin olleen ohjelmiston poistettua. Koneessani ei ollut siis minkäänlaista erillistä tietoturvaohjelmistoa, eikä internetiin yhdistäminen onnistunut. Sonera tietoturvaa ei voinut asentaa enää uudelleen ilman internetyhteyttä, vaikka olin hakenut tiedoston muistitikulle toisen koneen avulla.

Tarpeeksi pähkäiltyäni päätin kokeilla Windows 8:n siivoustoimintoa. Se auttoi ja nyt Mobile broadband toimii taas. Tällä hetkellä käytössä on 30 päivän kokeiluversio eräästä virustorjuntaohjelmasta, joka tuli toimintaan koneen siivouksen myötä. Sonera tietoturvaa pitää kuukauden päästä harkita uudelleen, jos rahkeet riittävät.

Vastaa