Skip to main content
Hei.
Hommasin tämän vuoden elokuun lopussa, sonera liikkeestä Aito 4G Max, verkon Huawei mobile wifi "nettitikun" (model: E5776s-32) kanssa.
Elokuun lopun, sekä syyskuun ajan netti toimi melkein moitteettomasti ( soneran testeillä nopeus oli 4-6mb )
Nettiä siis käytän enimmäkseen skypen + pelin pyörittämiseen saman aikaisesti. Viimeisen 2 viikon aikana klo 19-23, peli disconnectaa kokoajan (2-5 min välein melkeen kokoajan) niinä aikoina kun pysyn sisällä niin pelin latency on 300-2000 ms, mikä on pelin pelattavuuden kannalta sellainen ettei pysty tekemään mitään. Tämän lisäksi skype pätkii välillä niin pahasti ettei saa mitään selvää. Sen lisäksi että itseäni harmittaa erittäin paljon, niin se että oma netti on tälläinen niin muut kenen kanssa pelaan kärsii siitä myös.(Pelin asiakaspalvelun neuvonnan mukaan olen tehnyt kaiken mitä he ovat kehottaneet, jotka voivat heidän puoleltaan vaikuttaa latencyyn ja disconnectamiseen ja kun mikään niistä ei auttanut he neuvoivat ottamaan yhteyttä netin tarjoajaan)
Huawein laite on pakkauksen mukana tulleen USB piuhan kanssa koneessa kiinni, ja langatonta verkkoa ei käytä ketään.
Hei kirstuan!

Kiitos viestistäsi.

Pahoittelen, että nettiyhteydessäsi ilmenee ongelmia. Oletko tarkistanut Huawein laitteen asetuksista, että laite on lukittu käyttämään ainoastaan 4G-verkkoa? Mikäli Huawei vaihtaa kesken kaiken esimerkiksi 4G-verkosta 3G-verkkoon, saattaa yhteys katketa vähäksi aikaa.

Voit tarkistaa 4G-lukituksen internetsivuiltamme:

1. www.sonera.fi
2. Asiakastuki
3. Avautuvalta sivulta valitset "Hae ohjeista ja vinkeistä"
4. Hakukenttään kirjoitetaan Huawei E5776 ja valitaan kohta Huawei E5776 -asetukset
5. Ohjeiden mukaisesti valitaan "vain 4G"

Mikäli Huawein laitteen 4G-lukitus ei poista kuvaamaasi ongelmaa, voit soittaa vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.


Ystävällisin terveisin

Tapani V

Vastaa