Hain Sonera kaupasta Aito 4G Max liittymän, tarkoitus oli saada 150Mb sisään ja 50Mb ulos, rajoittamaton 4G liittymä. Liittymä maksaa 29,90€/kk. Kyseessä ei pitänyt olla mikään "Kampanja tarjousliittymä".
Tulokset ovat seuraavanlaisia. Sisään n. 94Mb , Ulos 5,27Mb. Signaalin voimakkuus on -79dB. Laite näyttää täyttä kenttää, kaikkia 5:tä signaalimittarissa.
Laite on kytketty ulkoiseen ristipolarisaatio kaksois-antenniin. Laite on Huawei B593S, joka tukee 150M DL nopeutta.
Pyysin ja sain myyjältä palvelukuvauksen, jonka mukaan 4G LTE Saapuvan liikenteen Maksimi on 150Mb ja lähtevän liikenteen maksimi nopeus on 50Mb ( vaihteluväli on 0,5-40Mb). (Saan toisella Sonera liittymällä sisään yli 50M/ ja ulos n 40-45Mb. Se on 50/50Mb liittymä)
Tulokset ovat hyvin tasaisia, niissä ei ole suuria vaihteluita. Kyseessä on siis uploadin rajoitus.
Mikä siis meni pieleen?
Liittymän tiedot ovat omassa profiilissa. Ruutukaappaukset mittaustuloksista voin toimittaa tarvittaessa.
Sivu 1 / 1
Pieleen meni se, ettei 150/50 ole enää myynnissä. Uudet Aito 4G Max-liittymät ovat 150/5.
Katso http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=100&t=12732#p58358.
Saamasi palvelukuvaus on vanhentunut. Samaa vanhentunutta palvelukuvausta tarjotaan edelleen myös Soneran sivuilla http://www.sonera.fi/toimitusehdot+ja+palvelukuvaukset.
Katso http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=100&t=12732#p58358.
Saamasi palvelukuvaus on vanhentunut. Samaa vanhentunutta palvelukuvausta tarjotaan edelleen myös Soneran sivuilla http://www.sonera.fi/toimitusehdot+ja+palvelukuvaukset.
irritus kirjoitti: Pieleen meni se, ettei 150/50 ole enää myynnissä. Uudet Aito 4G Max-liittymät ovat 150/5.
Katso http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=100&t=12732#p58358.
Saamasi palvelukuvaus on vanhentunut. Samaa vanhentunutta palvelukuvausta tarjotaan edelleen myös Soneran sivuilla http://www.sonera.fi/toimitusehdot+ja+palvelukuvaukset.
Hain liittymän tänään.
Yllä oleva linkki oli monta kuukautta vanha (toukokuu 13), en löytänyt siitä selvästi mainintaa tästä Aito 4G Max liittymän ominaisuuksista.
Siinä puhutaan Aito 4G Max TARJOUKSESTA. Ilmeisesti tikku oli sisältynyt hintaan. Ja kiinteä aikainen sopimus.
Minä en pyytänyt mitään tarjousliittymää.
Mukana oli myös toinen palvelunkuvaus, joissa on : Kampanjaehdot: Tarjousehdot ilman laitetta, Aito 4G Teho, 14,90€/kk, jossa saapuva liikenne on max 50Mb ja lähtevän liikenne on max 5Mb. Sopimuskausi 24kk
Mutta tämä minun liittymä, Aito 4G Max, ei ole tässä kampanjaehdot paperissa.
Sille on oma palvelunkuvaus, jonka mainitsin yllä: Sonera Liikkuva Netti Liittymä, Palvelukuvaus
On jokseenkin käsittämätöntä että tuota virheellistä palvelukuvausta ei saada päivitettyä oikeaksi. Siitä on huomautettu soneran edustajille useaankin otteeseen mutta mitään ei näytä tapahtuvan. Ilmeisesti se palvelukuvaus on niin hyvä myyntivaltti ettei sitä kannata korjata oikeaksi. Soneran myyjäthän jopa näyttävät sitä asiakkaille myydessään näitä Teho ja Max liittymiä. Aika uskomatonta touhua.
Onko koko Soneran tukiryhmä syyslomalla samaan aikaan?
Vastausta ei vielä näy?
Vastausta ei vielä näy?
Viikko on odoteltu.
Pitääkö siirtää muille foorumeille?
Vai miksei löydy oikeaa tappia vastaamaan viestiin?
Pitääkö siirtää muille foorumeille?
Vai miksei löydy oikeaa tappia vastaamaan viestiin?
Jotkin asiat ovat vaikeita. Tämä näyttää olevan.
Voisitteko kuitenkin vastata, miten teen (muulla tavoin kuin tänne, joka ei johda mihinkään) reklamaation.
En ajattele maksaa liittymästä, joka ei toimi luvatusti, jossa on siis olennainen ja selvä vika.
Teenkö vikailmoituksen?
Lähetänkö postia Soneran reklamaatio osatolle Vaasaan?
Muulla tavoin, miten?
Voisitteko kuitenkin vastata, miten teen (muulla tavoin kuin tänne, joka ei johda mihinkään) reklamaation.
En ajattele maksaa liittymästä, joka ei toimi luvatusti, jossa on siis olennainen ja selvä vika.
Teenkö vikailmoituksen?
Lähetänkö postia Soneran reklamaatio osatolle Vaasaan?
Muulla tavoin, miten?
Hei kaikki keskustelijat!
Kiitos tärkeistä viesteistänne.
Sonera Liikkuva Netti -liittymän palvelukuvaukseen liittyvä asia on ohjattu asiasta vastaavalle tahollemme.
Asiakkaillamme on oikeus reklamoida liittymiin ja palveluihin sekä tietenkin muihinkin asioihin liittyen. Reklamaation voi lähettää postitse Vaasan osoitteeseen. Vaihtoehtoisesti asiakkaamme voivat soittaa palvelunumeroihimme, jolloin asiakasneuvojamme voi tehdä reklamaation asiakkaan puolesta.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Kiitos tärkeistä viesteistänne.
Sonera Liikkuva Netti -liittymän palvelukuvaukseen liittyvä asia on ohjattu asiasta vastaavalle tahollemme.
Asiakkaillamme on oikeus reklamoida liittymiin ja palveluihin sekä tietenkin muihinkin asioihin liittyen. Reklamaation voi lähettää postitse Vaasan osoitteeseen. Vaihtoehtoisesti asiakkaamme voivat soittaa palvelunumeroihimme, jolloin asiakasneuvojamme voi tehdä reklamaation asiakkaan puolesta.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.