Skip to main content
Hei!

Minulla on vielä 0,5M liittymä. Kun testaan sitä mittarillanne, näyttää se vain 0,24/0,22M.
Liittymä on ollut käytössä noin 5 vuotta. Aikaisemmin nopeus oli suurempi.
Modeemi on ZyXEL Prestige 600 series.
Foorumille ei saa laittaa liittymä- tai asiakaskohtaisia yksilöintitietoja. Jos haluat, voit laittaa käyttäjätietoihisi asiakasnumerosi, joka löytyy esimerkiksi laskulta. Tällöin voimme tarkistaa, näkyykö linjassa mitään ihmeellistä.

Hidasteluongelmaan löydät lisäksi ohjeita Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
keskus358tele kirjoitti:
Hei!

Minulla on vielä 0,5M liittymä. Kun testaan sitä mittarillanne, näyttää se vain 0,24/0,22M.
Liittymä on ollut käytössä noin 5 vuotta. Aikaisemmin nopeus oli suurempi.
Modeemi on ZyXEL Prestige 600 series.


Laitan uudelleen kysymykseni (asiakastunnukseni löytyy nyt tiedoistani )
Vaikuttaa siltä, että liittymän nopeus verkon puolella ei ole oikea. Tässä tapauksessa ongelma jää verkkoon, joten sinun ei tarvitse testata laitteitasi. Voit jättää vikailmoituksen liittymästä joko soittamalla vianrajausautomaattiin tai jättämällä vikailmoituksen Omien sivujen lomakkeella.

Liittymästä vielä sen verran, että käytössäsi tosiaan jostain syystä on vielä 512k/512k liittymä vaikka tuota nopeusluokkaa ei valikoimassamme ole enää pitkään aikaan ollut. Sinun kannattaa harkita nopeudennostoa luokkaan 1M/512k, joka maksaa vain muutaman euron nykyistä liittymääsi enemmän. Nopeudennoston yhteydessä myös nopeus verkon puolella korjataan oikeaksi.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Joo-o!

Käytössäni mobiililaajakaista tyytyväisyystakuulla sekä verkon max.nopeudella. Soneran nopeutesti sen myös todisti > 0,18mbit/s. Koneella ei edes pääse 3g verkkoon vaikka Soneran kartoilla pitäisi olla paras mahdollinen nopeus. Kysymys kuuluukin kuinka kaupan purku sovitellaan / hoidetaan niin että nopeus tulee siksi miksi se on kaupantekohetkellä luvatttu. Aiemmin soitettu vikapalveluun jossa katsoivat että osoitteessani verkon nopeus oli soittohetkellä 3.6megaa! Vastausta odotellessa!!!
Asia hoituu matkapuhelinasiakaspalvelumme kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa