Skip to main content
Hei,

Sain tänään Soneran Wlan ADSL2+ modeemin ja sen asensin ja kytkennät ja asetukset sen mukaan tein kuin on tarkoituskin, mutta yhteyttä Internettiin ei muodostu, eikä modeemin DSL valo syty. Alun perinkin modeemi oli viikon myöhässä kun joku asiakaspalvelusta oli sen unohtanut tilata, onko mahdollista että samainen henkikö ei ole tilannut laajakaistaliittymän kytkentää ja sen vuoksi yhteyttä ei saada? Kyseessä on siis talo jossa kaapelimodeemitarjoaja on DNA (Asemakatu xx, 70100 Kuopio) ja täten ADSL piti hankkia kun Soneraan halusin siirtyä. Missä muussa kuin asetuksissa ja kytkennöissä vika voisi olla? Ja kyllä olen uudelleenkäynnistänyt laitteet useammankin kerran ja poistanut aijemman modeemin tiedot koneelta.

Kiitos jo etukäteen avustanne!
Osoitteen (jota hieman moderoin) perusteella liittymää ei löytynyt, joten en pysty tarkistamaan sen toimituksen tilaa. Toimitusaika Sonera ADSL-liittymälle Kuopiossa on 3 viikkoa ja asiakas saa tekstiviestin kun liittymä on toimitettu. Toinen vaihtoehto on yhteyden kytkevä asentaja ilmoittaa kytkennästä.

Jos lisäät liittymänumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa onko laajakaistaliittymäsi jo toimitettu. Numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.

Jos olet saanut jo tiedon liittymän kytkennästä, mutta yhteys ei toimi, voit ilmoittaa asiasta suoraan Vikapalveluun joku puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoituslomakella.

Modeemin DSL-valon jääminen pimeäksi tarkoittaa ettei modeemi saa lainkaan yhteyttä ADSL-keskittimeen. Yhteys on silloin jostain kohti poikki.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Elikkä siis vika on tääläkin kämpän puhelinjohdoissa ku langaton yhteys koneeseen ja kaikki pelittää mutta DSL valo ei pala?

asennuspäivä tosin piti olla eilen. Miten paikkansa pitäviä nuo päivät ovat? Eli voiko olla että nettiä ei edes ole vielä asennettu, vai onko valon pimeänä pysyminen varma merkki viasta linjoissa?

Millainen viesti tulee asennuksen varmistumisesta. Minulle on tullut tekstiviesti jossa vain muistutettiin "Hyvä asiakas, muistathan että laajakaistasi asennuspäivä on 15.9....."

Ja mitähän tässä nyt on tehtävissä jos kämpässä on nuo johdot toimimatomat?
Liittymän kytkennästä kertova tekstiviesti on sisällöltään selkeä ja se pitäisi tulla asiakkaan antamaan yhteysnumeroon laajakaistaliittymän kytkennän jälkeen. Ellet ole tekstiviestiä saanut, on liittymän tilaus todennäköisesti yhä kesken.

Jos laitat laajakaistaliitymän numeron käyttäjätunnuksen profiiliin aikaisemman viestini ohjeen mukaan, voin tarkistaa onko liittymä jo kytketty.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa