Skip to main content

asetusviestiä ei tule? internet ei toimi

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Ostin tänään Soneran easy prepaid liittymän Nokian lumia 620 puhelimeen (micro sim). Puhelin toimii, mutta nettiyhteys ei. Yritin tilata asetukset tekstiviestillä, mutta se ei onnistu.

Enkä pääse myöskään omille sivuille niitä tilaamaan, koska minulla on Soneran laajakaista ja siihen liittyvät omat sivut -tunnukset, ja siellä en voi mitenkään ilmoittautua tuon prepaid-liittymän käyttäjäksi.

Käsittääkseni jotain asetusviestejä tuli kun otin puhelimen käyttöön, mutta en siinä hässäkässä osannut niitä erikseen tallentaa, enkä niitä ainakaan puhelimesta löydä.

Saldokysely kuitenkin toimi, eli tuli vastaus tuosta numerosta 15400.

8 kommenttia

  • June 12, 2013
Terve hesusa!
Lumiassa on oikeastaan asetukset jo valmiina joten niitä ei tarvitse tilata tekstiviestillä. Joskus kuitenkin muutama kohta täytyy tarkistaa ennen kuin netti lähtee toimimaan. Ohjeen löydät Ohjeet ja Vinkit –sivustoltamme. Sivustolla neuvomme myös multimediaviestiasetuksissa eli voit nekin laittaa samalla kuntoon. Ohje on tehty Lumia 820 ja 920 –puhelimille, mutta sitä voit hyvin soveltaa myös 620 –malliin.

Kerrohan lähtikö netti pelittämään!

  • June 12, 2013
Kiitos tästä, mutta ei se vieläkään onnistunut.

Laitoin Tele Finlandin, sitten Soneran ja suljin puhelimen, tuo ei auttanut.

Sitten naputtelin käsin asetukset niin kuin tuolla neuvottiin, mutta ongelma on että en saa niitä tallennettua. Puhelimessa ei ole "tallenna"-nappia. Siinä on ruksi jonka alla lukee valmis, mutta sitä ei voi painaa, se on harmaalla. Ja sitten kun poistuu tuolta käsin asetuksista, niin kaikki tiedot on pyyhkiytyneet pois.

Yritin etsiä Nokian tukisivuilta tähän apua, mutta siellä ei ilmeisesti kellään muulla ole samaa ongelmaa?

WLAN yhteys kyllä toimii kiitettävästi. Haluaisin vain joskus surffata myös paikoissa missä sitä ei ole.

  • June 12, 2013
Kuntoonhan tämä täytyy ilman muuta saada.

Kun olet luonut yhteysasetukset, tapahtuu tallennus oikeasta alakulmasta löytyvän "..." -ikonin kautta. Jos "Valmis" -painike ei ole aktiivisena, on jokin tarvittava kenttä luultavasti täyttämättä. Onnistuisiko näillä lisätiedoilla?

Sitten korjaus aiempaan viestiini: Koska sinulla on Easy -liittymä, tulee MMS-yhteyspisteen nimeksi laittaa easy-mms. Muilta osin asetukset ovat samat kuin laskutettavassa liittymässä.

  • June 12, 2013
Kiitos taas, mutta en nyt taas osannut. Nyt se ruksinäppäin oli aktiivinen ja sain painettua sitä.

Tässä lukee "Yhteysosoite" - Hae asetukset valitsemalla operaattori.

Kun valitsen SONERAN, se hetken päästä ilmoittaa "aktiivinen". Mutta en pääse muuttamaan mitään asetuksia, vaan tässä listan (sonera, tele finland, tele finland) lopussa on painike "lisää". Ja kun painan sitä, kaikki kentät ovat tyhjiä, ja nyt kun täytin ne ja onnistuin tallentamaan, niin se teki mulle uuden "soneran".

Mutta kumpaakaan soneraa aktivoimalla ei onnistu. Ja kuten sanottu, kumpaankaan ei pääse muuttamaan asetuksia, vaan aina pitää tehdä uusi ja naputella kaikki uudestaan.

Auttaisikohan se, jos kävisin Nokian tukipisteessä ja tulostaisin nämä teidän ohjeet mukan? Kummallista ettei siellä Nokian sivuilla löytynyt ketään kohtalotoveria...

  • June 12, 2013
Moi hesusa50!

Varmistan vielä, että olethan käynnistänyt puhelimen uudestaan sen jälkeen, kun syötit asetukset? Tätä voisit vielä kokeilla.

Jos ei lähde toimimaan, niin tarkistetaanpa vielä, että liittymässä on kaikki kunnossa. Laitatko puhelinnumerosi keskustelupalstan profiiliin kohtaan Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero. Syötä numero muodossa 0401234567.

  • June 12, 2013
Kyllä suljin ja käynnistin uudelleen. Laitoin numeroni omiin asetuksiin, kiitos...

  • June 13, 2013
Huomena hesusa50,

No nyt taisi ongelma vihdoin ratketa :) Numeroltasi puuttui GPRS-palvelu, joka on nyt kytketty päälle. Käynnistä puhelin uudelleen ja pitäisi netin pelittää.

Jos muuten suunnittelet käyttäväsi matkapuhelindataa prepaid-liittymällä enemmänkin, kannattaa ladata siihen Prepaid Nettikuukausi hintaan 19,90e. Nettikuukausi sisältää 10Gt käyttöä verkon maksiminopeudella aina 31 päivän ajaksi.

  • June 13, 2013
Kiitos kovasti, nyt toimii ilman enempää asetusten naputtelua. Kiitos myös ehdotuksesta, harkitaan...