Skip to main content

Asiakaspalvelu

  • December 11, 2014
  • 21 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Haluan kysyä soneran asiantuntijalta puhelimitse mikä tätä yhteyttä vaivaa, onko teillä mitää puhelinnumeroa millä voin välttää sen erittäin ärsyttävän ja turhan vianrajausautomaatin?

21 kommenttia

  • October 25, 2010
Mulla olisi sama tarve. Olen jo tehnyt kolme vika-ilmoitusta samasta asiasta ,mutta eipä tuo ongelma ole poistunut.

  • October 26, 2010
Hyvinpäs tuntuu toimivan vikailmotukset, tänä aamuna tein ilmotuksen ja tuli pari tuntia myöhemmin viesti että korjattu ja sama vika ilmestyy uudestaan pari tuntia sen jälkeen...

Vikarajausautomaatti sanoo että voi yhdistää asiantuntijalle, miten sen pitäisi onnistua? Sanon että vikailmotus tai ei niin puhelu katkeaa eikä muita vaihtoehtoja tunnu olevan.

  • October 27, 2010
Vikapalveluumme voi olla yhteydessä myös jättämällä palvelupyynnön. Sivuille kirjautumiseen tarvitset laajakaistaliittymäsi käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tässä vielä vikapalvelunumeron valikkorakenne.

  • October 27, 2010
Älkää kauheesti tuota palvelupyyntö suotta mainostako. Mää tein jo Maanantaina palvelupyynnön netin kautta,piti tulla soitto keskiviikkona 15.30-16.00 ,mutta kuinka ollakkaan , ei mulle sieltä kukaan soittanut , toki tuli kaksi tekstiviestiä , että eivät ole minua tavoittaneet,vaikka päivystin puhelimen vieressä koko kyseisen ajan ,mikä oli sovittu. Joten numero kuitenkin oli oiken kun tekstiviesti tuli perille.
No ,nyt taas jonotan vikapalveluun , puolituntia jo kulunut , ehkä tunti tai kaksi taas tässä vierähtää,ja jos tuuri käy niin ehkäpä joku vastaa....... mutta epäilempä suuresti .

Tää on suurta ihmisten huijausta koko Soneran asiakaspalvelu

  • October 27, 2010
No lisätään tähän nyt vielä , että 45min jonotuksen jälkeen , jostain syystä puhelu katkesi....eli se siitä taas.
Eli eipä siellä varmaan oikeesti edes ole ketään vastaamassa puhelimeen.

  • October 27, 2010
Voisiko joku kertoa miten sinne jonoon asti edes pääsee? Ei ole vikarajausautomaatti päästäny edes jonoon asti vielä, mitä tahansa valitsen niin aina puhelu vaan katkeaa.

  • October 28, 2010
alis123: Jos kyse on laajakaistaliittymän ongelmasta, voit ilmoittaa siitä myös Vikapalveluun Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lähetetty lomake menee Vikapalvelun käsittelyyn ja sinulle soitetaan sieltä tarvittaessa.

Vikapalvelu hoitaa Soneran verkossa olevia vikatilanteita ja myös Soneran Asiakaspalvelusta ostettujen laajakaistan verkkolaitteiden takuuvaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta.

  • October 28, 2010
Onko se niin jumalattoman vaikea tajuta että en halua ilmottaa ongelmasta mihinkään typerään palveluun vaan haluan ongelman ilmestyessä soittaa soneran "asiantuntijalle" joka voi ehkä nähdä onko sillä hetkellä jonkulainen ongelma. Jos liittymässä ilmaantuu joku vika ja voin ilmottaa siitä samantien jollekki ihmiselle niin ehkä joku jopa voi nähdä missä se vika on, useimmat viat on aika vaikea huomata sen jälkeen kun vika on jo kadonnut eikä vikaa saa korjattua jos sitä korjaa silloin kun sitä ei ole.

Tuo on mielestäni pelkkää asiakkaiden kusetusta että ei ole kunnollista asiakaspalvelua.

  • October 30, 2010
alis123 kirjoitti:
Onko se niin jumalattoman vaikea tajuta että en halua ilmottaa ongelmasta mihinkään typerään palveluun vaan haluan ongelman ilmestyessä soittaa soneran "asiantuntijalle" joka voi ehkä nähdä onko sillä hetkellä jonkulainen ongelma. Jos liittymässä ilmaantuu joku vika ja voin ilmottaa siitä samantien jollekki ihmiselle niin ehkä joku jopa voi nähdä missä se vika on, useimmat viat on aika vaikea huomata sen jälkeen kun vika on jo kadonnut eikä vikaa saa korjattua jos sitä korjaa silloin kun sitä ei ole.

Tuo on mielestäni pelkkää asiakkaiden kusetusta että ei ole kunnollista asiakaspalvelua.


Ikävä kyllä , Soneran vikapalvelun "asiantuntiat" eivät osaa muuta kun lähettää tekstiviestejä .
Ja sama juttu kävi tuon kanssa ,kun laiton nettin kautta sen asiakaspalvelun soittopyynnön.
Odottelin puhelimen vieressä koko sen puolituntia ,kun Soneralta piti jonkun soittaa, eipä soittanut , mutta kaksi tekstiviestiä tuli , että minua ei ole tavoitettu puhelimella. Että tällästä....

  • November 2, 2010
hate67 kirjoitti:
Ja sama juttu kävi tuon kanssa ,kun laiton nettin kautta sen asiakaspalvelun soittopyynnön.
Odottelin puhelimen vieressä koko sen puolituntia ,kun Soneralta piti jonkun soittaa, eipä soittanut , mutta kaksi tekstiviestiä tuli , että minua ei ole tavoitettu puhelimella. Että tällästä....


Kolme kertaa soitettiin Asiakaspalvelusta. Ensimmäinen meni aikansa hälyytettyään vastaajaan eikä kahteen muuhunkaan soittoon vastattu. Sen jälkeen soittajalla oli jo seuraava ajanvarus vuorossa ja sait toisen tekstiviestin "Hei, emme tavoittaneet sinua asiakaspalveluun tekemäsi ajanvarauksen aikana...".

  • November 2, 2010
On muuten hienoa että laajakaistan vikatilanteessa pitäisi lähettä netin kautta vikailmoitus, mites lähetät kun netissä on vikaa?

  • November 3, 2010
Tapio kirjoitti:
[quote="hate67":8ygplove]Ja sama juttu kävi tuon kanssa ,kun laiton nettin kautta sen asiakaspalvelun soittopyynnön.
Odottelin puhelimen vieressä koko sen puolituntia ,kun Soneralta piti jonkun soittaa, eipä soittanut , mutta kaksi tekstiviestiä tuli , että minua ei ole tavoitettu puhelimella. Että tällästä....


Kolme kertaa soitettiin Asiakaspalvelusta. Ensimmäinen meni aikansa hälyytettyään vastaajaan eikä kahteen muuhunkaan soittoon vastattu. Sen jälkeen soittajalla oli jo seuraava ajanvarus vuorossa ja sait toisen tekstiviestin "Hei, emme tavoittaneet sinua asiakaspalveluun tekemäsi ajanvarauksen aikana...".[/quote:8ygplove]


En tiedä mihin numeroon ootte sitten soitelleet. Mulle ei puheluita tullut , eikä vastaajassa ollut viestiä?????

mun numero mihin piti soittaa on 0400 xxxxxx

  • November 3, 2010
niin , vaikka olihan teillä tosiaan oikea numero ,kun tekstarit tuli perille. Yhtä kaikki , en taida teidän kanssa enään viitsiä mitään yrittää. Tyydyn kohtalooni ton onnettoman hitaan ja kalliin liittymäni kanssa sen aikaa , kun sopimus umpeutuu , enkä ihan heti palaa Soneran asiakkaaksi.

samat ongelmat jatkuu , pätkii ja nopeutta vain 3 megaa.....

  • November 3, 2010
Nyt meni jumalauta liian pitkälle, eilen laitoin 10 aikaan aamulla vikailmotuksen koska netti katkes ja nyt tuli tekstiviesti että "ei me mitää vikaa löydetty, soita helpsonille 2€/min". Lähtee kuluttajavalituslautakuntaan ilmotus.


Katsokaas http://www.kuluttajariita.fi/kuluttaja- ... ubLinkID=4 ja kaikki jotka haluaa ryhmävalitukseen liittyä niin pistäkää sähköpostia alis@pp.inet.fi.

  • November 4, 2010
Kuullostaa hyvältä. Olen mukana tuossa kuluttajavalituslautakunta asiassa. Laitan sulle sähköpostia omista Soneran laajakaistaa koskevista ongelmista.

  • November 8, 2010
alis123 kirjoitti:
Nyt meni jumalauta liian pitkälle, eilen laitoin 10 aikaan aamulla vikailmotuksen koska netti katkes ja nyt tuli tekstiviesti että "ei me mitää vikaa löydetty, soita helpsonille 2€/min". Lähtee kuluttajavalituslautakuntaan ilmotus.


Mikäs tässä on varsinainen ongelma? Eiko laajakaistayhteys toimi edelleenkään?

  • November 11, 2010
Ongelma on se että te ette tee yhtään mitään, sama vika jatkuu useiden vikailmotusten jälkeen.

  • November 15, 2010
alis123 kirjoitti:
Ongelma on se että te ette tee yhtään mitään, sama vika jatkuu useiden vikailmotusten jälkeen.


Löysin laajakaistaliittymästäsi kolme vikailmoitusta. Yksi liittyi tiedossa olleeseen verkkovikaan ja kahdessa vian tutkinnan aikana yhteys toimi hyvin. Silloin tällöin oireilevan vian paikallistaminen on hankalaa. Rohkeasti vain uutta vikailmoitusta silloin kun siihen on aihetta.

  • January 3, 2011
Tapio kirjoitti:
[quote="alis123":2eh04d16]Ongelma on se että te ette tee yhtään mitään, sama vika jatkuu useiden vikailmotusten jälkeen.


Löysin laajakaistaliittymästäsi kolme vikailmoitusta. Yksi liittyi tiedossa olleeseen verkkovikaan ja kahdessa vian tutkinnan aikana yhteys toimi hyvin. Silloin tällöin oireilevan vian paikallistaminen on hankalaa. Rohkeasti vain uutta vikailmoitusta silloin kun siihen on aihetta.[/quote:2eh04d16]

Vaikka tuosta nyt on jo jonkun aikaa niin pakko vielä vastata koska kerroit tuossa viestissä itse mikä teidän surkean asiakaspalvelun ongelma on.

"ja kahdessa vian tutkinnan aikana yhteys toimi hyvin. Silloin tällöin oireilevan vian paikallistaminen on hankalaa."

Tuo ongelma ilmestyy kun ei voi vikailmoitusta tehdä ihmiselle joka voisi tutkia ongelmaa samantien eikä vasta tuntien päästä kun yhteys on palannut normaaliksi. Ja niinkuin toiseen ketjuun jo mainitsin en voi enää edes tehdä vikailmoitusta vian ilmetessä koska automaatti ei suostu vanhaa ilmoitusta poistamaan.

  • January 5, 2011
alis123 kirjoitti:
Tuo ongelma ilmestyy kun ei voi vikailmoitusta tehdä ihmiselle joka voisi tutkia ongelmaa samantien eikä vasta tuntien päästä kun yhteys on palannut normaaliksi.


Hyvä pointti.

alis123 kirjoitti:
Ja niinkuin toiseen ketjuun jo mainitsin en voi enää edes tehdä vikailmoitusta vian ilmetessä koska automaatti ei suostu vanhaa ilmoitusta poistamaan.


Liittymästäsi on todennäköisesti jo avoin vikailmoitus, mutta varmasti en voi sanoa kun en tiedä mistä liittymästä on kyse. Lisätietoa Vikapalvelulle liittymän ongelmasta voit laittaa kirjallisesti Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeen käsittely ei tietenkään ole reaaliaikainen ajoittain esiintyvän vian kanssa, mutta lomakkeelle voit omin sanoin kirjoitta miten ja milloin vika esiintyy.

  • June 7, 2011
Laajakaista lakkasi jälleen kerran toimimasta kesken työskentelyn. Kokeilin, että oma kone on kunnossa, ja soitin Soneran vikapalveluun. Robotti vastasi, sen ääni pätki, eikä se saanut selvää puheesta. Lopulta sain tehtyä vikailmoituksen. Puhelinaikaa kului viisitoista minuuttia.
Sain sitten puhelimeen kaksi viestiä, että vikailmoitus on otettu vastaan, ja että korjaaja tekee asialle jotain kahden päivän kuluessa. Pyydettiin myös ilmoittamaan, jos yhteys palaa. Yhteys palasi vajaan neljän tunnin kuluttua, ja soitin saamaani numeroon. Sama robotti. Tällä kertaa odotin, että minut kytkettiin oikealle ihmiselle. Toiset viisitoista minuuttia. Sitten asiakaspalvelija sanoi, ettei liittymääni ole tehty vikailmoitusta, eikä liittymää ole korjattu. Pyysin asiakaspalvelijaa pistämään sinne tiedon, että yhteys on palannut, mutta se on kuulemma mahdotonta. Minua pyydettiin soittamaan uudelleen robottiin ja jälleen käymään kaikki venkurat läpi, niin saisin kerrottua, että yhteys on palannut. Koetin sen sijaan tehdä ilmoituksen netin kautta. vikailmoitussivut eivät toimineet. Oli hyvin hidasta ja vaati monta yritystä, että pääsin rekisteröitymään tännekään.
Ilmeisesti Sonera on päättänyt säästää viankorjuaspalveluistaan vähentämällä ihmisiä, ja teettää sen sijaan asiakkailla kaikki työt. Ja säästäähän se vaivaa sekin, kun asiakkaat hyytyvät jonottamiseen ja internetissä seikkailemiseen, eivätkä enää jaksa ilmoittaa vioista. Tosin voi olla, että jossain vaiheessa ihmiset alkavat vaihtaa palveluntarjoajaa?