Laskuja, laskuja...
”Soneran kahden viime vuoden aikana lähettämät 4 miljoonaa sähköistä laskua vastaisi yksisivuisina ja peräkkäin aseteltuina paperilaskuina yhtenäistä paperirataa Hangosta Utsjoelle.”
Jokaisella taitaa olla oma tapansa suhtautua laskuihin. Hyvin harva meistä kuitenkaan odottaa laskua yhtä innokkaasti kuin varta vasten tilattua sarjakuvalehteä. Laskuhan tarkoittaa normaalisti rahan menoa. Joskus lasku keventää tiliä enemmän ja joskus vähemmän, mutta usein kuitenkin turhan paljon. Nyky-yhteiskunnassa lasku on joka tapauksessa välttämätön paha ja onhan tuotteen tai palvelun hinnan maksaminen kuitenkin helpompaa rahalla kuin oravannahoilla.
Millainen laskun pitäisi olla?
Jotta laskun voi maksaa, tulee siitä selvitä kaikki oleellinen maksamiseen tarvittava tieto mahdollisimman helposti. Lasku pitää pystyä maksamaan käyttämättä turhaa aikaa maksutietojen etsimiseen. Lisäksi lasku tulee voida tarkastaa helposti, eli on tärkeä tietää mitä laskutetaan ja miltä ajalta.
Meitä Soneralla kiinnostaa mitä mieltä laskuistamme olette ja myös millainen laskumme pitäisi tulevaisuudessa olla. Toivomme, että annat laskuihimme liittyviä kehitysideoita keskustelupalstallamme. Mitä laskulta nyt puuttuu vai onko laskulla nyt jotakin turhaa, tai onko asiat aivan väärässä paikassa? Yhtä lailla meitä kiinnostaa myös se, mikä laskuillamme on tällä hetkellä mielestänne erikoisen onnistunutta. Ideat ja palautteet voit antaa täysin vapaamuotoisesti.
Jotta voisimme kohdistaa antamienne ideoiden jatkotyöstön oikeaan paikkaan, kerrothan minkä palvelun laskua idea tai kommenttisi koskee, lisäksi muistathan mainita onko lasku e-Lasku, sähköposti- tai paperilasku.
Moni laskutusasia hoituu internetissä
Soneran asiakkaana voit hoitaa monia laskutukseen liittyviä asioita internetin kautta. Tiesithän, että Omien Sivujen Laskuarkistosta löydät matkapuhelin- ja laajakaistalaskusi yhdestä ja samasta paikasta. Laskuarkistoon arkistoidaan kaikki laskut parin vuoden ajaksi, riippumatta siitä onko alkuperäinen laskusi toimitettu paperilla vai sähköisesti. Laskuarkisto on kuluttaja-asiakkaidemme käytössä maksutta. Vinkkinä voin kertoa, että Laskuarkisto on kätevä myös silloin kun on tarvetta vahingossa paperinkeräykseen menneen paperilaskun tiedoille. Minulla oli ainakin taipumus hukata paperilaskuja mitä omituisimpiin paikkoihin.
Tutustu myös kevättalvella uudistettuun laskutuksen asiakastukisivustoon. Sivusto tarjoaa yleisimpiä laskutukseen liittyviä asioita ja toimintaohjeita. Keskustelupalstallamme voit kertoa mikä sinun mielestäsi sivustolla toimii ja mihin toivoisit muutosta tai mistä asiasta tietoa pitäisi olla enemmän.
Soneran asiakkaat ovat edelläkävijöitä
Sähköinen lasku on lyönyt itsensä läpi Soneran asiakkaiden keskuudessa viimeisen kahden vuoden aikana. Suurin osa kaikista Suomessa lähetetyistä sähköisistä laskuista menee Soneran asiakkaille. Sähköisen laskun kehityksessämme on ollut ja on edelleen lähtökohtana tarjota asiakkaillemme selkeitä vaihtoehtoja. Voit itse valita, haluatko laskusi joko e-laskuna verkkopankkiin tai sähköpostilaskuna sähköpostiosoitteeseen.
Sonera on ollut ja on jatkossa yhä aktiivisemmin kehittämässä e-laskua yhdessä muiden laskuttajien ja kotimaisten pankkien kanssa. Myös sähköpostilaskumme kehittämiseen tulemme panostamaan tulevaisuudessa entistäkin enemmän.
Olen iloinen siitä, että sähköinen lasku koetaan hyväksi vaihtoehdoksi perinteiselle Kustin kantamalle paperilaskulle. Sonera ja sen asiakkaat ovat tulevaisuudessakin viemässä Suomea kohti tietoyhteiskuntaa myös laskutuksen saralla.
Ilpo, laskutuksesta, sähköinen kehittäjä.
Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.