Asiakaspalvelun blogi 31.3.2009

  • 11 December 2014
  • 0 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Tässä keskustelussa voit kommentoida Laajakaistan asiakaspalvelun blogitekstejä.
Alla ensimmäinen blogiteksti.
Olkaa hyvä!



Lämpimästi tervetuloa Soneran laajakaistan uudistetuille asiakaspalvelusivuille!

Meillä Soneran laajakaista-asiakaspalvelussa on ollut melkoinen positiivinen vilske viimekuukausina. Sekä asiakkaamme että asiakaspalvelumme ammattilaiset ovat jo pitkään rummuttaneet kattavamman verkkoasioinnin puolesta. Rummutus kannatti ja nyt odotuksen aika on ohi. Minulla on ilo toivottaa Sinut lämpimästi tervetulleeksi uuteen aikaan ja astumaan sisään uuteen sähköiseen asiakaspalveluumme!

Tässä blogissa on kirjoittajina jatkossa Soneran asiakasneuvojia, tuotepäälliköitä ja muita alan ammattilaisia vierailevina tähtinä. Näin laajakaistan verkkoasioinnista vastaavana toivon vilpittömän nöyrästi, että tämä blogi löytää paikkansa palautekanavana, jonka avulla pystymme parantamaan palveluamme juuri Sinun haluamaasi suuntaan. Vaikka olemme nyt ottaneet ison askeleen kohti parempaa verkkoasiointia, on monessa asiassa varmasti vielä paljon parannettavaa. Mikä meillä toimii hyvin, entä huonosti? Mitä palveluita tarvitaan lisää? Puuttuuko jotain oleellista tietoa? Anna palautetta keskustelupalstallamme!

Mistä tässä sitten on kysymys? Käy kokeilemassa! Jos haluat muutamia vinkkejä, miten palveluista saa nopeimmin hyödyn irti, niin kerron sen mielelläni. Uusia palveluita on neljä. Asiakastestauksen perusteella palveluissa kannattaa myös edetä tässä järjestyksessä, mutta jokaisella meillä on oma tyylimme.

Useissa asiakaspalautteissa on toivottu sellaista nettisivua, jossa tieto on ajantasaista ja näkyvällä paikalla. Tähän huutoon olemme pyrkineet myös vastaamaan. Suoraan etusivulta löytyy asiakaspalvelustamme usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia. Suurin osa meiltä kysytyistä kysymyksistä ratkeaa jo tässä vaiheessa.

Toinen uusi palvelu on Ohjeet ja vinkit johon nimensä mukaisesti on koottu kattavasti tiedot yhteen paikkaan. Kuinka asennetaan modeemi? Miten laskuun pyydetään lisää maksuaikaa? Mistä ihmeestä löydän apua, kun netti ei toimi? Vastaus löytyy todennäköisesti täältä, sillä jo nyt meillä on toistasataa sivua erilaisia vinkkejä ja ohjeita hyvässä järjestyksessä, mutta tämä on vasta alkua. Tarkkasilmäisimmät huomaavat, että palvelu on tehty Wikipedian alustaa käyttäen. Alussa asiakaspalvelu päivittää sivulle tietoja ja myöhemmin tulemme antamaan jokaiselle mahdollisuuden uusien artikkeleiden kirjoittamiseen wiki-hengen mukaisesti. Halusimme tuoda palvelun mahdollisimman pian kaikkien saataville, joten sen vuoksi muokkausoikeudet ovat vielä rajoitettuja.

Mielenkiintoisimpia tavoitteita kaikessa tässä oli asiakkaiden yhteen saattaminen verkkosivuillamme. Tähän vastaa kolmas uusi palvelu. Kysy ja Keskustele –palstalla voit saada näppäriä vinkkejä myös toisilta käyttäjiltä. Miten he ovat käyttäneet palveluitamme omaksi hyödykseen tai miten ratkoneet ongelmiaan niihin liittyen? Palstalla on myös meitä asiakaspalvelun tekijöitä auttamassa.

No mitä sitten, jos asiasi ei ratkea usein kysyttyjen kysymysten, ohjeiden ja vinkkien ja keskustelupalstan kautta? Tällöin voit jättää meille. Hoidamme asiasi kuntoon samana päivänä tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Saat meiltä kuittauksen tai soiton, kun asiasi on hoidettu.

Positiivisen vilskeen lisäksi meillä on ollut pilkettä silmäkulmassa. Toivomme, että se näkyy ja tuntuu!

Oikein mukavaa keväänjatkoa!

t. Juha, laajakaistan verkkoasioinnista vastaava osastopäällikkö

PS. Tutustuessanne verkkoasiakaspalveluumme osallistukaa samalla taulutelkkarin arvontaan!

0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa