Skip to main content
Hei,

Ensinnäkin, hieman erikoista, että sivuillanne ei ole olemassa mitään palautelomaketta, jota kautta voisi reklamoida huonosta palvelusta, vaan pitää rekisteröityä ja kirjoittaa tänne foorumille. No, ehkä tästä sitten on apua jollekin muullekin.

Viikon verran on selvitetty toimimattoman laajakaistan ongelmaa. Hieman ihmetyttää se, että asiakaspalvelustanne (kunhan sinne ensin pääsee läpi) saadut ohjeet eivät ole samassa linjassa kaupassanne saatujen ohjeitten kanssa. Ensin minun käskettiin asiakaspalvelussa tuoda modeemi liikkeeseenne (joita on aivan törkeän vähän, Helsingissäkin vain 3 kpl) testattavaksi. Liikkeessä (Kaivopiha) oltiin aivan ihmeissään tällaisista ohjeista, ei heillä kuulemma ole mitään laitteita, millä testailla. Sain heiltä lainamodeemin pariksi päiväksi. Eli aivan turhaan raahasin modeemia mukanani koko päivän.

Ongelma saatiin paikannettua, ja se todellakin oli modeemissa. Kun menin lainavehjettä palauttamaan kauppaan, minulta kysytään, olenko saanut tilattua uuden modeemin. En tietenkään lainamodeemia saadessani ollut saanut ohjeita, että jos vika on modeemissa, pitää uusi tilata ASIAKASPALVELUN kautta. Ilman muuta kuvittelin, että se onnistuu kaupassa. Vaan eipäs tietenkään onnistunut. Lainamodeemin aikaa pidennettiin ja jouduin siis itse soittamaan taas 15 min. puhelun asiakaspalveluun, jossa asia ei tietenkään hoitunut ensimmäisen virkailijan kanssa. Lopulta vikapalvelusta laittoivat (maksullisen) modeemin tilaukseen. Kun yritin antaa reklamaatiota saamastani palvelusta, sain vain virkailijan naurut osakseni. Hänen mielestään kun hänen tarjoamansa modeemipaketti oli maailman paras.

Ihmetyttää siis se, että saadut ohjeet eivät päde. Kun molemmissa päissä päästään käsiksi samoihin asiakastietoihin, niin eikö esimerkiksi lainamodeemin vuokra-ajan pidennystä voida tehdä asiakaspalvelussa? Ei tietenkään, vaan sitä varten pitää taas kipittää liikkeeseen... Onneksi määräaikainen sopimus umpeutuu parin kuukauden päästä, niin pääseepähän asiakaspalvelustanne sitten edes eroon.
Hei Tuutikki,

Meille voi palautetta jättää monessakin kanavassa, kuten esimerkiksi täällä.

Joissakin liikkeissämme on mahdollista testata tuo modeemin toimivuus, ei tosin ihan kaikissa. Meillä ei täällä asiakaspalvelussa ole erittelyä näistä liikkeistä.

Liikkeistä voi olla mahdollista saada myös lainalaite, jonka avulla voi kotona testata netin toimivuutta. Eli jos yhteydet pelaa laina-laitteen avulla, mutta ei omalla modeemilla, voi tästä silloin arvioida että oma modeemi on vikaantunut.
Kaupoista pitäisi olla mahdollista ostaa uusi modeemi suoraan, toki halutessaan sellaisen saa asiakaspalvelun kautta tilata.
Asiakaspalvelun kautta emme voi luvata modeemille laina-aikoja, emmekä voi niitä aikoja tätä kautta pidentää, sillä kyseessä on kaupan omat käytännöt.

Lisäisitkö asiakasnumerosi asetuksista, jotta pääsemme katsomaan tilannetta vähän syvällisemmin? Mielellämme ohjaamme myös palautteesi eteenpäin jotta saadaan tarkennettua ohjeistustamme, jotta joka paikasta kerrotaan samoin.
Tuutikki kirjoitti:
Ensinnäkin, hieman erikoista, että sivuillanne ei ole olemassa mitään palautelomaketta, jota kautta voisi reklamoida huonosta palvelusta, vaan pitää rekisteröityä ja kirjoittaa tänne foorumille.

Mariela kirjoitti:
Meille voi palautetta jättää monessakin kanavassa, kuten esimerkiksi täällä.


Reklamaatio ei sinänsä ole mikä tahansa palaute, vaan sisältää usein jonkinlaisen hyvitysvaatimuksen ja/tai kulukorvauksen. Myöskään Sonera ei tulkitse - tai ainakaan tulkinnut muutama vuosi sitten - reklamaatiota miksi tahansa palautteeksi, jonka voisi toimittaa sähköisesti, vaan reklamaatio piti lähettää joko postitse tai faksilla. Ilmeisesti tällä halutaan nostaa kynnystä kyseisen palautteen tekemiseen. Tässä ketjussa on mainittu seuraava osoite ja faksinumero:

Piritta kirjoitti:
Reklamaation voit lähettää osoitteella / faxilla:

TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

FAX: (0) 02040 27571


Asiakaspalvelu voinee vahvistaa onko kyseinen osoite ja faksinumero edelleen oikea paikka reklamaation toimittamiseen.
tonyboy kirjoitti:
Asiakaspalvelu voinee vahvistaa onko kyseinen osoite ja faksinumero edelleen oikea paikka reklamaation toimittamiseen.


Osoite ja faksinumero on edelleen oikein eli sitä kautta reklamaatio tulee kyllä perille.

Vastaa