Olin maanantaina yhteydessä Tekniseen asiakaspalveluun, odotettuani puhelimessa tunti neljäkymmentä minuuttia vastausta, toimimattoman liikkuvan laajakaistan johdosta. Ensin oletettiin sijainnin vaikuttavan, vaikka kartan mukaan olin 3G alueella, rajoilla kylläkin. Totesin, että ongelma on, ettei yhteyttä saa millään nopeudella. Laskin keskiarvoksi arviolta 0,2kB sekunnissa, mutta suurimman osan aikaa nopeus oli nolla. Koitin selittää sitä. Sitten yllätyksekseni minut sanottiin yhdistettävän tekniselle puolelle, johon olin jo soittanut.
Sanottiin, että kestää ainakin päivän, mutta soittavat sitten.
Keskiviikkona soitin uudelleen, koska ei ollut edes aiempaa nopeutta. Olin hakenut tiistaina suosituksen mukaan kunnon lisäantennin (vahvistus 5 dB). Kerroin uudelleen ongelmasta. Puhelimeen muuten vastattiin jo noin 30 min odotuksen jälkeen. Kerrottiin, ettei mitään näy missään, mutta tutkitaan ja palataan. Tiistain kokeiluissa oli nettitikun (Huawei) antenniliitäntä rikkoontunut (sieltä lähti joku osa irti). Kerroin uudestaan olemattoman verkon ongelman ja kysyin neuvoa, koska en voinut hakea netistä mitään. Kerrottiin, että palaavat asiaan pikimmiten niin tikun vaihtoa sekä dataliikenneongelmaa koskevassa asiassa.
Tätä kirjoittaessa olen käynyt jo yhdessä Sonera pisteessä saamassa osoitteen, johon tikku pitäisi lähettää (asiakaspalvelu ei osannut sanoa, ettei sitä vaihdeta pisteissä, vaan se lähetetään korjattavaksi). Tiettävästi asiakkaalle ei saa aiheutua kuluja takuunalaisen laitteen toimittamisesta huoltoon. Ostopaikka pitäisi olla paikka, johon viallisen laitteen voi viedä. Kokeilen sitä huomenna.
Samalla jään mielenkiinnolla odottamaan, milloin asiakaspalvelu soittaa numerooni ja kertoo vastauksia kysymyksiin ja asioihin, joihin he ovat luvanneet palata ensitilassa.
"Tosi reilua", niin kuin kaikista medioista saa koko ajan kuunnella täydeltä tuutilta... Sekin on kieltämättä "tosi reilua", että vanhat sopimukset kärsivät vanhan hinnan, kun uudet pääsevät kolmanneksen halvemmalla...
Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.