Skip to main content
Tilasin reilu kuukausi takaperin Soneran adsl-laajakaistan ja tilatessa minulle sanottiin, että sen mukana tulee ilmaiseksi 3 kk:n Spotify Premium jäsenyys. Tänään yritin aktivoida tuota jäsenyyttä, mutta se osoittautui ongelmallisemmaksi kuin mitä myyjä sanoi. Etsin apua Soneran sivuilta, mutta en saanut sieltä vastausta ongelmaani, joten päätin soittaa asiakaspalveluun, jonka numeron löysin tunnusvahvistuskirjeestä. Soitin siis numeroon 0200-17000(pvm/mpm), jonne jonotin noin 50 min, mutta puheluuni ei vastattu. Jonottaessani löysin tämän palstan ja täältä löysin toisen numeron 0600-100 100(0,95€/min+pvm), josta sain apua 7 minuutin jonotuksen jälkeen. Sanomattakin lienee selvää, että tuollainen jonottaminen on TODELLA turhauttavaa(varsinkin kun nähtäväksi jäi, oliko siitä edes apua), mutta nyt haluaisin tietää miten tämä näkyy puhelinlaskussani. Maksaako Soneran asiakaspalvelunumeroihin jonottaminenkin?

Tästä kaikesta suuresti turhautuneena yritin lähettää asiakaspalveluun palautetta, mutta sekin osoittautui hyvin vaikeaksi. Omien sivujen kautta en saa annettua palautetta, vain tehtyä vikailmoituksia yms. Ainoa konsti antaa palautetta on tämä palsta, jonne tarvitsee rekisteröityä (Miksi Soneran käyttäjätunnukset eivät riitä?). Tämä puolestaan vaatii Soneran asiakasnumeron, joka löytyy laskusta. Ainoa ongelma vain on, että en ole saanut vielä ensimmäistä laskua ja minulle tulleissa kirjeissä asiakasnumeroa ei ole mainittu. Joten jouduin laittamaan rekisteröityessäni tälle palstalle väärän asiakasnumeron voidakseni kirjoittaa tätä. Miksei voisi olla jotain helpompaa/suorempaa keinoa antaa risut ja ruusut? Yksinkertainen s-postiosoite toimisi varmasti hyvin.

Täytyy sanoa, etten ole ikinä ollut mihinkään palveluun näin pettynyt.
JuNi kirjoitti:
Tilasin reilu kuukausi takaperin Soneran adsl-laajakaistan ja tilatessa minulle sanottiin, että sen mukana tulee ilmaiseksi 3 kk:n Spotify Premium jäsenyys. Tänään yritin aktivoida tuota jäsenyyttä, mutta se osoittautui ongelmallisemmaksi kuin mitä myyjä sanoi. Etsin apua Soneran sivuilta, mutta en saanut sieltä vastausta ongelmaani, joten päätin soittaa asiakaspalveluun, jonka numeron löysin tunnusvahvistuskirjeestä. Soitin siis numeroon 0200-17000(pvm/mpm), jonne jonotin noin 50 min, mutta puheluuni ei vastattu. Jonottaessani löysin tämän palstan ja täältä löysin toisen numeron 0600-100 100(0,95€/min+pvm), josta sain apua 7 minuutin jonotuksen jälkeen. Sanomattakin lienee selvää, että tuollainen jonottaminen on TODELLA turhauttavaa(varsinkin kun nähtäväksi jäi, oliko siitä edes apua), mutta nyt haluaisin tietää miten tämä näkyy puhelinlaskussani. Maksaako Soneran asiakaspalvelunumeroihin jonottaminenkin?

Tästä kaikesta suuresti turhautuneena yritin lähettää asiakaspalveluun palautetta, mutta sekin osoittautui hyvin vaikeaksi. Omien sivujen kautta en saa annettua palautetta, vain tehtyä vikailmoituksia yms. Ainoa konsti antaa palautetta on tämä palsta, jonne tarvitsee rekisteröityä (Miksi Soneran käyttäjätunnukset eivät riitä?). Tämä puolestaan vaatii Soneran asiakasnumeron, joka löytyy laskusta. Ainoa ongelma vain on, että en ole saanut vielä ensimmäistä laskua ja minulle tulleissa kirjeissä asiakasnumeroa ei ole mainittu. Joten jouduin laittamaan rekisteröityessäni tälle palstalle väärän asiakasnumeron voidakseni kirjoittaa tätä. Miksei voisi olla jotain helpompaa/suorempaa keinoa antaa risut ja ruusut? Yksinkertainen s-postiosoite toimisi varmasti hyvin.

Täytyy sanoa, etten ole ikinä ollut mihinkään palveluun näin pettynyt.


Hei,

Pahoittelut kokemastasi hankaluuksista ja toivottavasti sait asiasi hoidettua. Soneran yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.sonera.fi/yhteystiedot. Numeroihin soitettaessa myös jonottaminen on maksullista, pois lukien myyntipalvelun numero 0800 133133.

50 minuutin jonotusaika ei ole lähellä edes tyydyttävää tasoa. Suoraan en osaa sanoa mistä on johtunut noin pitkä jonoaika. Palvelunumerojen vastausajat näet täältä. Suosittelemme yhteydenottoa 13 - 15 välisenä aikana, mikäli tämä on mahdollista.

Keskustelupalsta ei hyödynnä laajakaistan käyttäjätunnuksia, koska palstaa ei ole rajattu vain Soneran laajakaista asiakkaisiin. Esimerkiksi kaapelitelevisio asiakkailla ei ole käyttäjätunnuksia. Haluamme myös antaa mahdollisuuden osallistua keskusteluun, vaikka ei olisi Soneran tuotteita tai palveluita.

Asiakasnumero ei ole rekisteröitymisen yhteydessä pakollinen kenttä. Asiakasnumero pyydetään kuitenkin, koska se auttaa asiantuntijoita vastauksia annettaessa. Asiantuntijat eivät voi muulla tavalla tunnistaa asiakasta.

Sähköpostiosoitteista on luovuttu, koska ohjaavat lomakkeet palvelevat paremmin asiakasta, vaikka niiden täyttäminen voikin välillä tuntua turhauttavalta. Lomakkeet antavat ohjeita/vinkkejä miten asian pystyisi ratkaisemaan heti, ilman asiakaspalvelua. Tarkemman tiedon kerääminen nopeuttaa asian hoitoa, mikäli päätyy lähettämään lomakkeen asiakaspalvelulle. Sähköpostilla joutuu usein kysymään tarkentavia kysymyksiä, joka kokonaisuutena pitkittää asian hoitoa.

Keskustelupalsta toimii myös palautekanavana, jolloin myös muut näkevät onko asiasta jo annettu palautetta ja miten siihen on reagoitu.

Kiitos rakentavasta palautteesta,

Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Yritin jättää asiakasnumerokentän tyhjäksi rekisteröityessäni, mutta se ei onnistunut.

Laskin tuossa juuri, että 50 min jonotus ensin tuohon 0200-17000 numeroon ja sitten 7 min jonotus + 5 min puhelu numeroon 0600-100 100 maksoi minulle kaikkiaan 15,70€. Pöyristyttävä hinta tämän tason palvelusta. Mutta mitä minä yksittäisenä kuluttajana asialle voin?
JuNi kirjoitti:
Yritin jättää asiakasnumerokentän tyhjäksi rekisteröityessäni, mutta se ei onnistunut.


Hei,

Korjattu asiakasnumeroon liittyvä ongelma.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava

Vastaa