Asiakaspalvelun sähköpostioikeudet

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Miten yhtiö, joka tuottaa mm. sähköpostipalveluita ei anna asiakaspalvelulleen mahdollisuutta lähettää asiakkailleen sähköpostia? Olen erimielisyysasioissa pyytänyt asiakaspalvelun ohjeita, neuvoja ja käskyjä kirjallisena, mutta aina saanut vastauksen, ettei sieltä oikein pysty sähköpostia lähettämään.
Ainoa mikä tulee mieleen on, ettei yhtiö mene takuuseen henkilöstönsä sanomisista ja riitatapauksissa asiakkailla ei olekaan antaa näyttöä että asiakaspalvelussa on jollain viisiin sanottu tai neuvottu (joskus siis jopa virheellisesti neuvotaan). Sinäänsä tämä ongelma on ratkaistu tallentamalla kaikki käydyt puhelut asiakaspalvelun kanssa, mutta mielestäni tuo ohjeiden kirjallisena saanti pitäisi olla itsestäänselvyys.

2 kommenttia

Toki asiakkaalla on mahdollisuus saada vastaus asiaansa myös kirjallisena riippumatta tavasta, jolla asiakas on meihin ollut yhteydessä.

Kirjallinen ja puhelinasiakaspalvelu on kuitenkin eritelty siten, että jos asiakas soittaa asiakaspalvelunumeroon ja haluaa, että hänelle lähetetään sähköpostia jostain asiasta, voidaan pyyntö välittää kirjalliseen asiakaspalveluun.

Myös palvelupyyntölomakkeen kautta voi meitä asiassa lähestyä. Lomakkeella kannattaa kuitenkin mainita, että haluat palautteen kirjallisesti, koska ensisijaisesti asiakkaille soitetaan sen perusteella.

Lomakkeelle pääsy vaatii kirjautumisen, joten tarvitset voimassaolevat tunnukset Omille sivuille.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
spuukko kirjoitti:
Miten yhtiö, joka tuottaa mm. sähköpostipalveluita ei anna asiakaspalvelulleen mahdollisuutta lähettää asiakkailleen sähköpostia? Olen erimielisyysasioissa pyytänyt asiakaspalvelun ohjeita, neuvoja ja käskyjä kirjallisena, mutta aina saanut vastauksen, ettei sieltä oikein pysty sähköpostia lähettämään.
Ainoa mikä tulee mieleen on, ettei yhtiö mene takuuseen henkilöstönsä sanomisista ja riitatapauksissa asiakkailla ei olekaan antaa näyttöä että asiakaspalvelussa on jollain viisiin sanottu tai neuvottu (joskus siis jopa virheellisesti neuvotaan). Sinäänsä tämä ongelma on ratkaistu tallentamalla kaikki käydyt puhelut asiakaspalvelun kanssa, mutta mielestäni tuo ohjeiden kirjallisena saanti pitäisi olla itsestäänselvyys.


Kertomasi kuulostaa hymyilyttävältä mutta on todellisuutta monen muunkin yhtiön asiakaspalvelussa. Tulee itsellä mieleen laskutukseen liittyvät epäselvyydet muutaman vuoden takaa Saunalahden kanssa. Asiakaspalvelu/laskutus ei pystynyt ottamaan vastaan sähköpostin pdf-liitetiedostoa. Ainoa mahdollisuus toimittaa vanhan laskun kopio; etanaposti tai faxin käyttäminen.
Näin suomessa siis uudella vuosituhannella ;O)

Vastaa