1. Miten Soneralle voisi lähettää suoraan sähköpostitse kysymyksiä ja palvelupyyntöjä? En ole löytänyt sellaista sähköpostiosoitetta johon voisi lähettää.
2. Miksi täällä keskustelupalstalla esitettyihin kysymyksiin tai kritiikkiin ei useinkaan vastata? Olen muutaman päivän aikana lukenut joitakin viestejä ja todennut, ettei Sonera useinkaan vastaa viesteihin, tai jos vastaakin, ei vastaa viesteissä esitettyihin olennaisiin kysymyksiin tai kritiikkiin.
Tässä esimerkkitapaus:
Moikka, oma sopparin mukainen nettiaika kului melko äkkiä. Kuittasin tilatuksi 50 mt lisäaikaa, joka kesti vain n 30 min ? Heti piti tilata. Taas uudet 50 mt 10,- :llä. Kauanko riemua riittää Hollannissa .
KimmoS
Re: Nettiaika Euroopassa
Lukematon viestiKirjoittaja KatjaN » 15 Huhti 2014, 17:21
Täältä löydät lisätietoja netin käytöstä ulkomailla sekä hinnaston: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some5818
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit.
Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Avatar
KatjaN
Sonera Asiakaspalvelu
Lukematon viestiKirjoittaja taivaskimmo » 15 Huhti 2014, 17:52
Kiitos vaan Katja, tarjousten lukeminenhan aina auttaa silloin kun on ongelmissa.
Tosiasiassa hukkasit sen faktan, että olen tänään jo KAHDESTI kuitannut maks
vuorokausimaksun tabletille !
KimmoS
Sivu 1 / 1
Samaa ihmetellyt...
Toisaalta Soneran kymmenen vuotta jatkuneet yt-neuvottelut eivät luo ainakaan parannusta asiaan asiakaspalvelun suhteen, kuten näet.
Toisaalta olen kanssa ihmetellyt, että toisaalla (pl. tämän "keskustelufoorumin") on saanut varsin nopealla ja kattavalla asiantuntemuksella ongelmiinsa ratkaisun.
Minusta kannattaisi toisaalta keskittyä nopeasti yksikanavaisen asiakaspalvelun kehittämiseen. jonka painopiste on täällä, ja varsinkin nettisivujenne kehittämiseen.
Toisaalta Soneran kymmenen vuotta jatkuneet yt-neuvottelut eivät luo ainakaan parannusta asiaan asiakaspalvelun suhteen, kuten näet.
Toisaalta olen kanssa ihmetellyt, että toisaalla (pl. tämän "keskustelufoorumin") on saanut varsin nopealla ja kattavalla asiantuntemuksella ongelmiinsa ratkaisun.
SoneraPartio...
Nyt on minun aika siirtyä talon sisällä muihin tehtäviin, siirryn hiljalleen monikanavaisen asiakaspalvelun kehitystehtävien pariin.
Minusta kannattaisi toisaalta keskittyä nopeasti yksikanavaisen asiakaspalvelun kehittämiseen. jonka painopiste on täällä, ja varsinkin nettisivujenne kehittämiseen.
Olen tässä viime päivinä pohtinut, että onko se niin kamalan vaikeaa laittaa teknistä dokumentaatiota (esim. palomuurin portit Vahdille, mitä siirtotietä Viihde käyttää jne,) jonnekin näkyviin. En kaipaa "Apua ja ohjeita" -palstan selityksiä (ei, kaapeli modeemista puhelinpistokkeeseen ei kierrä koko taloa), enkä joka kerta viitsisi soitella Helpsoniin. Helpsoniin kun ensimmäisenä saa kertoa, että kaapeli ei kierrä koko taloa, hintaan 1.99 min + mpm. Mukavien jutustelua kuunnellessa menee helposti pari kymppiä.
Joskus olen kuullut, että asiakkailla on oikeus jonkinlaisiin kunnollisiin ohjeistuksiin. Tuskin ne tuolta Helpsoniltakaan pahemmin asiakkaita veisivät - vaatii jonkinasteista harrastuneisuutta vääntää ohjeet modeemin asetuksiksi.
Taannoin kyselin palstalla Vahdin laitteistovaatimuksia. Neuvoivat ottamaan yhteyttä Helpsoniin. Että kiitti vaan, siitä puhelinnumerosta oli paljon iloa.
Varmaan joo Helpsonista saa asiakkaille räätälöityä palvelua ja asiakastyytyväisyysmittarit osoittavat iloisia lukemia (no, edes hiukan niitä varmaan pienennän); saisko sitä räätälöimätöntä palvelua vähän myös? Maksan jo puhelinliittymästä, laajakaistasta ja ties mistä oheispalveluista ihan tarpeeksi. Ostin tarkoituksiani vastaavan DSL-reitittimen, mutta Viihde ja Vahdin kamerat eivät toimi.
Tähän tulee varmaan vastaus (jos tähän Sonera vaivautuisi vastaamaan), jossa annetaan ohje Helpsoniin soittamisesta. Epäilemättä seuraavan kerran sinne soittaessani tiedustelen päivystävää psykiatria.
Antakaa nyt kunnon dokumentaatio. Ei mitään pilipalijuttuja. Niiden avulla systeemit saisi toimimaan, ja tuosta laajakaistan mukana tulleesta modeemikkeesta pääsis eroon.
Joskus olen kuullut, että asiakkailla on oikeus jonkinlaisiin kunnollisiin ohjeistuksiin. Tuskin ne tuolta Helpsoniltakaan pahemmin asiakkaita veisivät - vaatii jonkinasteista harrastuneisuutta vääntää ohjeet modeemin asetuksiksi.
Taannoin kyselin palstalla Vahdin laitteistovaatimuksia. Neuvoivat ottamaan yhteyttä Helpsoniin. Että kiitti vaan, siitä puhelinnumerosta oli paljon iloa.
Varmaan joo Helpsonista saa asiakkaille räätälöityä palvelua ja asiakastyytyväisyysmittarit osoittavat iloisia lukemia (no, edes hiukan niitä varmaan pienennän); saisko sitä räätälöimätöntä palvelua vähän myös? Maksan jo puhelinliittymästä, laajakaistasta ja ties mistä oheispalveluista ihan tarpeeksi. Ostin tarkoituksiani vastaavan DSL-reitittimen, mutta Viihde ja Vahdin kamerat eivät toimi.
Tähän tulee varmaan vastaus (jos tähän Sonera vaivautuisi vastaamaan), jossa annetaan ohje Helpsoniin soittamisesta. Epäilemättä seuraavan kerran sinne soittaessani tiedustelen päivystävää psykiatria.
Antakaa nyt kunnon dokumentaatio. Ei mitään pilipalijuttuja. Niiden avulla systeemit saisi toimimaan, ja tuosta laajakaistan mukana tulleesta modeemikkeesta pääsis eroon.
Hei hjasplund,
Viihdepalvelussa tuemme ainoastaan palvelun mukana toimitettua reititintä. Sinun tapauksessasi siis Thomson TG789 palvelureititintä. Muiden laitteiden kanssa emme pysty palvelun toimivuutta takaamaan.
Nettiyhteyttä on muillakin laitteilla mahdollista käyttää, mutta viihdepalvelun toimintaa emme voi taata.
Viihdepalvelun saat toimintaan kun kytket puhelinpistookkeesta tulevan puhelinjohdon Thomsonin DSL porttiin kiinni. Kytke digiboxi ethernet kaapelilla Thomsonin keltaiseen LAN porttiin. Punaiseen WAN porttiin ei tulisi kytkeä mitään laitteita kiinni ADSL ja VDSL yhteyksissä.
Oliko sinulla ongelmaa Vahtipalvelun kameroiden kanssa kun käytätä Thomson palvelureititintä?
Sonera Vahtiin liittyvissä asioissa saat apua Helpson palvelun kautta, numerosta 0600 10 100 (1,99 €/min + mpm/pvm). Helpson palvelee arkisin 8–21 ja lauantaisin klo 9–17.
Sonera Vahdin käyttöönotto-ohjeen löydät myös sivuiltamme.
Viihdepalvelussa tuemme ainoastaan palvelun mukana toimitettua reititintä. Sinun tapauksessasi siis Thomson TG789 palvelureititintä. Muiden laitteiden kanssa emme pysty palvelun toimivuutta takaamaan.
Nettiyhteyttä on muillakin laitteilla mahdollista käyttää, mutta viihdepalvelun toimintaa emme voi taata.
Viihdepalvelun saat toimintaan kun kytket puhelinpistookkeesta tulevan puhelinjohdon Thomsonin DSL porttiin kiinni. Kytke digiboxi ethernet kaapelilla Thomsonin keltaiseen LAN porttiin. Punaiseen WAN porttiin ei tulisi kytkeä mitään laitteita kiinni ADSL ja VDSL yhteyksissä.
Oliko sinulla ongelmaa Vahtipalvelun kameroiden kanssa kun käytätä Thomson palvelureititintä?
Sonera Vahtiin liittyvissä asioissa saat apua Helpson palvelun kautta, numerosta 0600 10 100 (1,99 €/min + mpm/pvm). Helpson palvelee arkisin 8–21 ja lauantaisin klo 9–17.
Sonera Vahdin käyttöönotto-ohjeen löydät myös sivuiltamme.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.