Skip to main content
Pakotettiin vaihtamaan langattomaan modeemiin (@450, ei 3G), uhkailtiin että jos pysytään kiinteässä niin laskut nousee kaksinkertaiseksi. Nyt saatiin modeemi joka ei edes toimi kunnolla, uppi on 0,05 mb vaikka maksetaan 0,5 mb, jos lataan jotain isoa filua yöllä niin aamulla saan huomata että modeemi on leiponut kiinni 6 tuntia sitten ja filun lataus kussut siihen ja antennikaan ei toimi kunnolla saateessa vaikka olisi kyllä tarkoitus toimia säässä kuin säässä. Asiakaspalveluun soittelin ja mitään apuja en saanut, sitä vakiosettiä vaan: onko modeemissa varmasti virrat päällä? blabla onko nettipiuha varmasti kiinni blabla. Nyt jotain apuja kiitos ennenkuin palaa hermot lopullisesti soneraan ja sen loputtomiin ongelmiin.
Laajakaista Langaton -liittymmän yhteyden laatuun vaikuttaa paljon se, minkä tasoisella signaalilla yhteys on muodostunut modeemisi ja tukiaseman välillä. Yhteyden tämän hetkisen signaalin laatu kannattaa siis ensin tarkistaa modeemin kautta.

Jos käytössäsi on Leadtek -merkkinen usb-tai pcmcia-modeemi, signaalin laadun voi tarkistaa tietokoneen mobility manager -ohjelman kautta. Flarion pöytämodeemilla, signaalintaso kannattaa tarkistaa modeemin hallintasivulta.

Mikäli signaalin taso on huono tai ei paras mahdollinen, kannattaa käytössä oleva antenni sijoittaa tai suunnata (jos käytössä on suunta-antenni), niin että signaalitaso on mahdollisimman hyvä. Www-sivultamme löytyvästä antennioppaasta löydät neuvoja antennin sijoittamiseen tai kohdistamiseen.

Löydät neuvoja Laajakaista Langaton -liittymän ongelmanselvitykseen myös Ohjeet ja vinkit -sivujemme ohjeista.


T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa