Olen tässä nyt viikon taistellut 450:n kanssa. alkaa menee hermo. netti kyllä pelaa ja jonku nopeustestin mukaan yhteyteni on ollu parhaimmillaan 1,2mt mutta kuormitusta se ei kestä. eilen viimeksi mulla oli skype päällä (keskustelin veljeni kanssa) ja aloin lataan 3-4mt kokoista tiedostoa. tiedosto lataus onnistui 30% asti kunnes pöytämodeemini "kaatui", eli meni jumii ja tiedonsiirto loppui, netti meni poikki. yhteys pitäisi olla hyvä, minulla on iso lisäanteeni ja laite antaan minulle Signal Strength on kolme palkkia, Received Signal Quality on 4, Transmit Signal Quality on 4. joten en ymmärrä. Poksi menee juntturaan aina kun käynnistän jonku internet pelin esim world of warcraft, 10sec jälkeen kun muita pelaajia on lehettyvillä pelissä. kyllä minä ymmärrän että yhteys voi tökkiä jos ruudulla tapahtuu paljon ja on paljon päivitettävää verkosta mutta adsl vain alko tökkimaan sen ajan mutta tämä 450:n katkeaa kun tuo pöytä modeemi ei kestä sitä kuormistusta ja se on käynnistettävä uudelleen että netti jälleen toimisi. Poksissani ei ole vikaa, minulla on paikallisen kodinkone liikkeen testi poksikin itselläni kokeilussa ja se tekee ihan saman lailla. Elikkäs mielestäni minulla on oikeus saada adsl takaisin KOHTUU HINNALLA kun soneralla ei ole toimivaa yhteyttä tarjolla. 50e 1mt adsl:sta on LIIKAA jos 10km päässä saa 24mt:n adsl:n 46e:n.
sori mut mua alkaa sapettaa tää... olen jos sioittanut 200e tähän 450:n ja se ei toimi...
kumpa olisi edes mahdollisuus saada netti joltain muulta palvelun tarjoajalta... mutta asun monopoli alueella... blääh...
Sivu 2 / 2
Hei! olis kysymys soneralle. juttelin tossa naapurin kanssa, hän kertoi että hänelle on kuukauden ajan soiteltu jatkuvasti ja kaupattu @450:stä. Miten voi olla mahollista että 50metrin päässä @450:n toimisi jos minulla ei toimi? asun vielä korkeammalla paikalla kuin naapuri. Eli onko tarkoitus vain saada häneltä adsl pois?
Haluasin jotain kannanottoa asiaan. tällä hetkellä selvää vastausta mihinkään en ole soneralta saanut. Sekö asiakaspalvelua? Vai onko vain niin ettei kukaan oikein tiedä mitä edes myydään ihmisille?
Haluasin jotain kannanottoa asiaan. tällä hetkellä selvää vastausta mihinkään en ole soneralta saanut. Sekö asiakaspalvelua? Vai onko vain niin ettei kukaan oikein tiedä mitä edes myydään ihmisille?
Myyntitilanteessa on luotettava Digitan @450-verkon kuuluvuuskarttaan. Se ei kuitenkaan kerro koko totuutta, sillä toimivuus tietyssä paikassa selviää vasta käytännössä. Kuuluvuuskartta ei ota huomioon jokaista maastoestettä tai signaalin heijastusta aiheuttavaa pintaa, joten sen näyttämä signaalinvahvuus tiettyyn paikkaan on alustava.
Suunta-antennin sijoitukseen löytyy hyvät ohjeet Antennioppaasta (PDF-tiedosto).
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Suunta-antennin sijoitukseen löytyy hyvät ohjeet Antennioppaasta (PDF-tiedosto).
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Nii.. Mutta silti jos sattuu ottaan @450:n ja se ei pelaa käy kuten mulle. Ei nettiä enää ollenkaan. adsllää ei enää suostuta kytkeen takaisin vaikka linjojen purusta ei tiedä edes linjojen omistaja milloin se tapahtuu vuoden vai 10 vuoden päästä. Sonera: " Pidä se sillon tällön sateella toimiva @450:n ja maksa siitä 40e/kk tai ole ilman nettiä."
No joo.. mulle nyt o ihan sama enää, en jaksa enää vängätä. puhutaa vaa anteeneista yms. ne kaikki lisähärpättimet tuli hankittua ja nyt ne lojuu kotona pölyttymässä. Ja olen edelleen ilman nettiä kun en suostu maksamaan/pitämään nettiyhteyttä jota ei saada toimimaan niin kuin oli luvattu sen toimivan.
@450:n toimii kyllä sellaisella käyttäjällä joka ei tarvi kuin sähköpostia noin kerran tai kaks viikossa. Aktiivi käyttöön se ei sovellu ja eteenkään pelaamiseen vaikka sitä sillä mainostetaankin eli onko tässä taas kuluttajaa kusetettu. 5gt:n raja on lähes olematon, windows parhaimmillaan lataa kolmasosan siitä latausrajasta päivityksiä kuukaudessa.
Mutta eiköhän unohdeta tämä aihe kun tähän ei palveluntarjoaja ota oikeen minkäänlaista kantaa. Mutta asialle kannattaa kumminkin tehdä jotain joku vielä oikeesti suuttuu oikeen kunnolla tyhjistä lupauksista ja pienellä präntättyyn tekstiin. Kannattaa muuten lisätä noi latausrajat palvelusopimuksiin mitä allekirjoitetaan sonera myymälöissä. sielä ei ollenkaan mainita latausrajasta mitään. ainut maininta siitä on siinä neljäsivusessa sopimusnipussa pienellä präntättynä. Joten jokainen asiakas on allekirjoittanut vain palvelusopimuksen mukaiset asiat ei niitä pienellä präntättyjä juttuja jotka toimitetaan kuukauden kuluttua. On tullut niitä lappuja viimeaikoina selailtua...
Kiitos.
kyllähän tässä kerkesi jo 4 vuotta olemaan soneran laajakaista asiakas.
Yhteistyö päättyi kun erehdyin vaihtamaan adsl:n langattoman laajakaistan eli en voi syyttää kuin itseäni. Menin tyhmänä ansaan.
No joo.. mulle nyt o ihan sama enää, en jaksa enää vängätä. puhutaa vaa anteeneista yms. ne kaikki lisähärpättimet tuli hankittua ja nyt ne lojuu kotona pölyttymässä. Ja olen edelleen ilman nettiä kun en suostu maksamaan/pitämään nettiyhteyttä jota ei saada toimimaan niin kuin oli luvattu sen toimivan.
@450:n toimii kyllä sellaisella käyttäjällä joka ei tarvi kuin sähköpostia noin kerran tai kaks viikossa. Aktiivi käyttöön se ei sovellu ja eteenkään pelaamiseen vaikka sitä sillä mainostetaankin eli onko tässä taas kuluttajaa kusetettu. 5gt:n raja on lähes olematon, windows parhaimmillaan lataa kolmasosan siitä latausrajasta päivityksiä kuukaudessa.
Mutta eiköhän unohdeta tämä aihe kun tähän ei palveluntarjoaja ota oikeen minkäänlaista kantaa. Mutta asialle kannattaa kumminkin tehdä jotain joku vielä oikeesti suuttuu oikeen kunnolla tyhjistä lupauksista ja pienellä präntättyyn tekstiin. Kannattaa muuten lisätä noi latausrajat palvelusopimuksiin mitä allekirjoitetaan sonera myymälöissä. sielä ei ollenkaan mainita latausrajasta mitään. ainut maininta siitä on siinä neljäsivusessa sopimusnipussa pienellä präntättynä. Joten jokainen asiakas on allekirjoittanut vain palvelusopimuksen mukaiset asiat ei niitä pienellä präntättyjä juttuja jotka toimitetaan kuukauden kuluttua. On tullut niitä lappuja viimeaikoina selailtua...
Kiitos.
kyllähän tässä kerkesi jo 4 vuotta olemaan soneran laajakaista asiakas.
Yhteistyö päättyi kun erehdyin vaihtamaan adsl:n langattoman laajakaistan eli en voi syyttää kuin itseäni. Menin tyhmänä ansaan.
Ruokola kirjoitti:
Kiitos.
kyllähän tässä kerkesi jo 4 vuotta olemaan soneran laajakaista asiakas.
Yhteistyö päättyi kun erehdyin vaihtamaan adsl:n langattoman laajakaistan eli en voi syyttää kuin itseäni. Menin tyhmänä ansaan.
Jep, tähän ansaan minäkin menin. Olen ollut jo vuosia soneran asiakas niin laajakaistan kuin puhelimenkin suhteen. Määräaikainen sopimus kun päättyy, päättyvät myös kaikki sopimukseni, että bye bye vaan sonera. Näinkö te arvostatte vuosikausia teillä olleita vanhoja asiakkaitanne??!
Ja vielä. Saatavuuskyselyssä sanotaan, että meille saisi 8 megan adsl:n. Kun sitä sitten olisi ottamassa, ei kikkeliskokkelis saakaan. 500 kt on korkein minkä tälle seudulle saa ja senkin varauksella. Eikä tietty sitäkään, jos on jo erehtynyt tähän kusetukseen eli ottamaan @450-systeemin.
Palaa hihat tän @450 paskan kanssa kun ei ikinä toimi kunnolla, välillä on päivän poikki netti, välillä tulee sisäänpäin 0,6 kt/s koko päivän, ulospäin menee hikiseen se 4 kt/s vaikka maksetaan 0,5 megasesta, pingit aina ihan päin helvettiä, ei voi pelata mitään verkkopelejä enää.
Kiva systeemi Soneralla, laitetaan vaan kirje missä lukee "Nyt vaihdatte tähän uuteen paskaan @450 verkkoon, mikä ei ikinä toimi, tai maksatte 60e/kk megasesta letkusta, hyvää jatkoa paskat!"
Asiakaspalvelusta ei ole mitään apua, kuulemma näin saan yhteyden kuntoon:
1. pidän modeemia 5 virratta
2. käyn hätistämässä linnut pois antennista
3. pidän tunnin virratta
4. käyn hätistämässä oravat pois antennista
5. pidän modeemia päivän virratta
Jospa seuraavaksi kokeilisin pitää sen lopullisesti virratta ja vaihtasin vaikka Elisaan.
Kiva systeemi Soneralla, laitetaan vaan kirje missä lukee "Nyt vaihdatte tähän uuteen paskaan @450 verkkoon, mikä ei ikinä toimi, tai maksatte 60e/kk megasesta letkusta, hyvää jatkoa paskat!"
Asiakaspalvelusta ei ole mitään apua, kuulemma näin saan yhteyden kuntoon:
1. pidän modeemia 5 virratta
2. käyn hätistämässä linnut pois antennista
3. pidän tunnin virratta
4. käyn hätistämässä oravat pois antennista
5. pidän modeemia päivän virratta
Jospa seuraavaksi kokeilisin pitää sen lopullisesti virratta ja vaihtasin vaikka Elisaan.
feelz: toisessa ketjussa on jo selvitetty perusasioita Laajakaista Langattoman suhteen.
Langattomissa verkoissa yhteyden toimivuus perustuu pitkälti siihen, kuinka hyvin antenni saa signaalin vastaanotettua ja lähetyksen perille tukiasemalle. Kiinteässä käyttöpaikassa antennia ei voi viedä lähemmäksi tukiasemaa, joten keinot yhteyden parantamiseen ovat antennin suuntaus ja sijoittelu.
Antennin sijoituksen perusteet löytyvät Antennioppaasta. Paras paikka antennille katolla selviää vain testaamalla. Periaate on sama kuin TV-antennin kanssa eli muutaman metrin siirto saattaa parantaa/huonontaa vastaanottoa merkittävästi. Perusteellinen testailu vaatii käytännössä kaksi ihmistä: toinen siirtää tai kääntää antennia ja toinen katsoo modeenin hallintaohjelmasta milloin signaali on paras. Sekä Received - että Transmit Signal Quality pitäisi pyrkiä saamaan mahdollisimman hyviksi. Tasainen laatu sekä tulevalle että lähtevälle signaalille antaa parhaan yhteyden, ei se että toinen on hyvä ja toinen huono.
Antennin suuntaus selviää myös vastaavalla testauksella, mutta sen suhteen myös Vikapalvelu voi auttaa. Yleensä lähin @450-tukiasema antaa parhaan yhteyden, ellei sitten hieman kauempana olevan tukiaseman antennin suuntaus ole käyttöpaikan kannalta edullisempi. Vinkkiä suntaukseen voit kysyä Internet-liittymän ongelmatilanne - lomakkeella. Muista mainita käyttöpaikan osoite.
Kauas modeemista sijoitetun antennin suhteen sellainen huomio, että kaapelointi modeemin ja antennin välillä on oltava tähän tarkoitettua impedanssiltaan 50 ohmin kaapelia. TV-antennien 75 ohmin kaapelia ei tule käyttää @450-verkon laitteiden välillä.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Langattomissa verkoissa yhteyden toimivuus perustuu pitkälti siihen, kuinka hyvin antenni saa signaalin vastaanotettua ja lähetyksen perille tukiasemalle. Kiinteässä käyttöpaikassa antennia ei voi viedä lähemmäksi tukiasemaa, joten keinot yhteyden parantamiseen ovat antennin suuntaus ja sijoittelu.
Antennin sijoituksen perusteet löytyvät Antennioppaasta. Paras paikka antennille katolla selviää vain testaamalla. Periaate on sama kuin TV-antennin kanssa eli muutaman metrin siirto saattaa parantaa/huonontaa vastaanottoa merkittävästi. Perusteellinen testailu vaatii käytännössä kaksi ihmistä: toinen siirtää tai kääntää antennia ja toinen katsoo modeenin hallintaohjelmasta milloin signaali on paras. Sekä Received - että Transmit Signal Quality pitäisi pyrkiä saamaan mahdollisimman hyviksi. Tasainen laatu sekä tulevalle että lähtevälle signaalille antaa parhaan yhteyden, ei se että toinen on hyvä ja toinen huono.
Antennin suuntaus selviää myös vastaavalla testauksella, mutta sen suhteen myös Vikapalvelu voi auttaa. Yleensä lähin @450-tukiasema antaa parhaan yhteyden, ellei sitten hieman kauempana olevan tukiaseman antennin suuntaus ole käyttöpaikan kannalta edullisempi. Vinkkiä suntaukseen voit kysyä Internet-liittymän ongelmatilanne - lomakkeella. Muista mainita käyttöpaikan osoite.
Kauas modeemista sijoitetun antennin suhteen sellainen huomio, että kaapelointi modeemin ja antennin välillä on oltava tähän tarkoitettua impedanssiltaan 50 ohmin kaapelia. TV-antennien 75 ohmin kaapelia ei tule käyttää @450-verkon laitteiden välillä.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
On se p*rkele, kun vaan hoetaan aina noita antennisuuntauksia yms.
Joopajoo, tänään ollut taas niin huiman nopea tämä neliviiskymppinen. Äsken latasin yhden kolmen megan tiedoston, siihen meni vajaa kymmenen MINUUTTIA. Että kerkes kahvit keittää siinäkin ajassa. Tästä paskasta siis maksan neljäkymppiä kuussa. Hohhoijaa.
Tämän keskustelupalstankin aukeaminen vei toista minuuttia. Että kai sitä ollaan taas tuo "ei sitä normaalikäytöllä pysty ylittämään" -raja vaan jostain syystä ylitetty. :/
Edelleen siis ihmettelen, että miten meillä se siirtoraja on sitten mennyt yli kun "asiantuntijoiden" mukaan esim. musiikkitiedostoja voisi ladata vaikka hur mycket ja niitäkään ei kovin montaa kymmentä ole ladattu, mitään verkkopelejä ei pelata lainkaan.
Tiiättekö, tää ihan oikeesti kyrpii?!?!
Joopajoo, tänään ollut taas niin huiman nopea tämä neliviiskymppinen. Äsken latasin yhden kolmen megan tiedoston, siihen meni vajaa kymmenen MINUUTTIA. Että kerkes kahvit keittää siinäkin ajassa. Tästä paskasta siis maksan neljäkymppiä kuussa. Hohhoijaa.
Tämän keskustelupalstankin aukeaminen vei toista minuuttia. Että kai sitä ollaan taas tuo "ei sitä normaalikäytöllä pysty ylittämään" -raja vaan jostain syystä ylitetty. :/
Edelleen siis ihmettelen, että miten meillä se siirtoraja on sitten mennyt yli kun "asiantuntijoiden" mukaan esim. musiikkitiedostoja voisi ladata vaikka hur mycket ja niitäkään ei kovin montaa kymmentä ole ladattu, mitään verkkopelejä ei pelata lainkaan.
Tiiättekö, tää ihan oikeesti kyrpii?!?!
Alkaa pikkuhiljaa kone sekoilemaan, kun en voi tuon priorisoinin tai huonon yhteyden takia päivittää konetta. Herrajumala, mitä tapahtuisikaan jos tilttaa kokonaan ja sen seurauksena joutuisin asentamaan kaikki uudestaan. Tulisi uusinta uutta päivitystä joka suunnasta ja priorisonnit paukkuis kuin viimeistä päivää. Aikas pelottavaa tämä @450. Lisää saastuneiden koneiden määrää verkossa, kun tärkeät päivitykset jäävät saamatta. Ja syypää onkin sitten verkon käyttäjä, ei operaattori.
Joo ei tämä paska toimi, eilen yritin kirjautua ja lukea tätä mutta nettipä katkesi joka toinen minuutti ja kesti yli 10 minuuttia saada se taas auki eli ÄLKÄÄ OSTAKO @450 ja Soneralle viesti, että emme tule maksamaan penniäkään seuraavista kk-maksuista ennekuin netti toimii koko kk ilman yhtäkään katkeamista ja nopeus ei ole alle sen 80kt/s kerran 100kt/s maksamme = 1M netistä joka maksaa n.50€/kk. Kaupungissa saat 24/1M neti 39€/kk joten ihmettelen vain.
somewhere olen täysin samaa mieltä minullakin menee elokuvan lataamiseen esim. joskus viikko tai enemmän. Normaalilla 1M langallisella netillä meni 1pv joka on ihan normaalia.
somewhere olen täysin samaa mieltä minullakin menee elokuvan lataamiseen esim. joskus viikko tai enemmän. Normaalilla 1M langallisella netillä meni 1pv joka on ihan normaalia.
Oisivat nyt vaan perkele jättäneet noi lankaliittymät käyttöön. Tällänen kallispaska joka ei edes toimi kunnolla on täyttä kusetusta. Meni taas melkein 10 minsaa että pääs tänneki avautumaan
Eikö se olis Soneralle vaan helpoin tapa myöntää tehneensä iso virhe koko tän paskan verkon suhteen ja purkaa kaikki lähes pakottamalla tehdyt sopimukset. Ensin kasataan toimimaton, pätkivä ja asiakkaalle entistä kalliimpi verkko ja sitten kaikki tuki mitä sen käyttämiseen saa on vain se, että nimeltämainitsemattomat Samit ja Tapiot käskee vain ottamaan modeemista virtajohdon hetkeks irti oli vika mikä tahansa!!
Aikoinaan päätin olla koskematta Soneraan matkapuhelinliittymäsotkujen takia. Silloinkaan mikään ei toiminu ja asiakkaita kusetettiin häikäilemättä. @450-verkon kanssa erehdyin luulemaan että asiat on vuosien varrella muuttunu, mutta totuus paljastuikin hyvin nopeasti ku yhteyksiä piti ottaa, eikä palautusoikeutta enää ole jos oon menny avaamaan toimimattoman paketin.. Kirjottakaa valmiiks paketin päälle: "Älä avaa koska tätä toimimatonta laitetta et voi palauttaa ku oot tuon teipin katkassu!!"
Ite oon ainaki niin kyllästyny tähän tappeluun yhteyksien kanssa, että operaattori vaihtuu tänään kolmen erilaisen laajakaistaliittymän osalta...
Aikoinaan päätin olla koskematta Soneraan matkapuhelinliittymäsotkujen takia. Silloinkaan mikään ei toiminu ja asiakkaita kusetettiin häikäilemättä. @450-verkon kanssa erehdyin luulemaan että asiat on vuosien varrella muuttunu, mutta totuus paljastuikin hyvin nopeasti ku yhteyksiä piti ottaa, eikä palautusoikeutta enää ole jos oon menny avaamaan toimimattoman paketin.. Kirjottakaa valmiiks paketin päälle: "Älä avaa koska tätä toimimatonta laitetta et voi palauttaa ku oot tuon teipin katkassu!!"
Ite oon ainaki niin kyllästyny tähän tappeluun yhteyksien kanssa, että operaattori vaihtuu tänään kolmen erilaisen laajakaistaliittymän osalta...
Meillä päättyy tämä @450:n sopimus maaliskuussa. Vaihtoehtoja tämän lisäksi ovat:
* Soneran adsl, nopeus huimat 256 Kbit/s, hinta 39,90/kk (Tämän otan kyllä suoranaisena v*ttuiluna soneralta)
* Elisan mokkulat:
- 1Meganen 19.90/kk
- 2Meganen 29.90/kk
- 5Meganen 35.00/kk
Vaikka mokkulatkin ovat välillä hieman epävakaisesti toimivia, kyllä nyt houkuttelee siirtyä kokonaan siihen. Meillä on jo ollutkin tämän hienon @450:n rinnalla tuo Elisan megainen mokkula ja toiminut miljoonasti paremmin kuin tämä hieno soneran systeemi... Tuo kaksviiskutonen tuolla hinnalla on ihan oikeasti todella vitsi - erittäin huono sellainen.
* Soneran adsl, nopeus huimat 256 Kbit/s, hinta 39,90/kk (Tämän otan kyllä suoranaisena v*ttuiluna soneralta)
* Elisan mokkulat:
- 1Meganen 19.90/kk
- 2Meganen 29.90/kk
- 5Meganen 35.00/kk
Vaikka mokkulatkin ovat välillä hieman epävakaisesti toimivia, kyllä nyt houkuttelee siirtyä kokonaan siihen. Meillä on jo ollutkin tämän hienon @450:n rinnalla tuo Elisan megainen mokkula ja toiminut miljoonasti paremmin kuin tämä hieno soneran systeemi... Tuo kaksviiskutonen tuolla hinnalla on ihan oikeasti todella vitsi - erittäin huono sellainen.
WOU!!! sonera kumminkin lupas jonku adsl:n? mulle ei oo luvattu mitää enää ikinä. tosin oon tässä jo odottanut purkumiehiä et ne hakis ton pylvään ja langat tosta pihasta pois. mulle sais 8mt adsl:n soneran asentajan mukaan mutta sonera ei halua myydä koska mulla on 300m ilmajohtoa...
pakottivat vaihtamaan adsl:n @450:n ja kattelin sitä puoltoista kuukautta ja sanoin sopparin irti. koska yhteys ei toiminut kuin yhtenä iltana koko aikana. se on riittävä syy purkaa sopimus etuajassa. en joutunut maksaan soneralla siitä puolestatoista kuukaudesta mitään. mutta jäin kuukaudeksi ilman nettiä...
nyt on ollu elisan 3G mokkula puoli vuotta. mutta ei sekää ole näin iltasin kovin hyvä ku kaikki muutkin on netissä samaan aikaan. et ei nää langattomat oo hyviä.. kaikilla naapureillani on elisan 3G kun sonera päätti lopettaa adsl:t täältä reilu vuosi sitten.. odotan vaan millon nää puretaa jos puretaan koskaan.. sen näkee kun ajaa maaseudulla niin siellä on resusia puhelin linjan pätkiä jokapaikas.. ollut jo vuosia ja niille ei ole tehty mitään sitten 60luvun kun ne on pystytetty... et ilmankos ne maksaa paljon korjata koska huoltoa on laiminlyöty...
pakottivat vaihtamaan adsl:n @450:n ja kattelin sitä puoltoista kuukautta ja sanoin sopparin irti. koska yhteys ei toiminut kuin yhtenä iltana koko aikana. se on riittävä syy purkaa sopimus etuajassa. en joutunut maksaan soneralla siitä puolestatoista kuukaudesta mitään. mutta jäin kuukaudeksi ilman nettiä...
nyt on ollu elisan 3G mokkula puoli vuotta. mutta ei sekää ole näin iltasin kovin hyvä ku kaikki muutkin on netissä samaan aikaan. et ei nää langattomat oo hyviä.. kaikilla naapureillani on elisan 3G kun sonera päätti lopettaa adsl:t täältä reilu vuosi sitten.. odotan vaan millon nää puretaa jos puretaan koskaan.. sen näkee kun ajaa maaseudulla niin siellä on resusia puhelin linjan pätkiä jokapaikas.. ollut jo vuosia ja niille ei ole tehty mitään sitten 60luvun kun ne on pystytetty... et ilmankos ne maksaa paljon korjata koska huoltoa on laiminlyöty...
Majuri kirjoitti: Eikö se olis Soneralle vaan helpoin tapa myöntää tehneensä iso virhe koko tän paskan verkon suhteen ja purkaa kaikki lähes pakottamalla tehdyt sopimukset. Ensin kasataan toimimaton, pätkivä ja asiakkaalle entistä kalliimpi verkko ja sitten kaikki tuki mitä sen käyttämiseen saa on vain se, että nimeltämainitsemattomat Samit ja Tapiot käskee vain ottamaan modeemista virtajohdon hetkeks irti oli vika mikä tahansa!!
Tällä keskustelupalstalla pystymme antamaan vain yleistä ohjeistusta, mitä erilaisissa liittymien ongelmatilanteissa kannattaa koittaa.
Jos ongelma ei kuitenkaan selviä neuvomillamme toimenpiteillä tai sivuiltamme löytyvillä ohjeilla, asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme. Vikapalvelun kautta liittymästä pystytään tekemään varsinainen vikailmoitus ja yhteyden toiminta pystytään tarkastamaan verkkomme puolelta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Langattomilla on huono pelata mitään online pelejä erityisesti jotain Warcraftia. Tämä johtuu yhteyden kuormituksesta. Langallisessa pystytään suojaamaan yhteys, mutta langattomassa yhteyttä voi häiritä mikroaallot tai mikä tahansa aalto, jopa joskus ihan vain tavalliset ihmiset, jolloin yhteys ei kestä raskasta liikennettä.
Langallinen yhteys on aina parempi. Se on nopeampi, varmempi ja sopii monipuolisempaan käyttöön. Älkää nyt hörhöt hankkiko mitään langattomia yhteyksiä, jos teillä on valinnanvapaus. Minä asun tällä hetkellä täällä korvessa, mihin ei saa langallista yhteyttä ja olen tässä miettimässä tätä @450 yhteyttä. Enpä taida hankkia.
Terv. IT asiantuntija.
Langallinen yhteys on aina parempi. Se on nopeampi, varmempi ja sopii monipuolisempaan käyttöön. Älkää nyt hörhöt hankkiko mitään langattomia yhteyksiä, jos teillä on valinnanvapaus. Minä asun tällä hetkellä täällä korvessa, mihin ei saa langallista yhteyttä ja olen tässä miettimässä tätä @450 yhteyttä. Enpä taida hankkia.
Terv. IT asiantuntija.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.