Skip to main content
ELi missä nyt mättää!! ollu kuukausi niiin että tolppia ei ole modeemissa kuin kaksi kappaletta kun sitä ennen oli aina kolme ja neljäkin!! miten saan takasi saman normaali nopeuden!!
Haluan hintahyvitystä kun sonera ei tuotakkaan sovittua yheysnopeutta vaan laskee aina illaksi nopeuden noin 512kbt/s onko tälläinen reilua,kysynpähän vaan!!
Vaihteleeko yhteyden nopeus vuorokauden aikojen mukaan vai onko nopeus jatkuvasti aiempaa alemmalla tasolla?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
ELi antennissa ei ole todellakaan vikaa,olen siitä 24/7 ihan varma ja toimii aina tässä samoissa kohdissa huoneessa ja viikon ollut 2 pykälää ja nyt tuli kolmas ja nopeus on megasessa jota kuinkin..ELi vaihtelee vuorokauden aikoina toisinaan,eli illalla hitaammaksi ja keskiyöllä,,päivälläkin takkunna yllättäen ihmeellisesti...
Eli aika tympeää silleen ruveta heti säätelemään ja vääntelemään antenneja ja johtoja yms jos se johtuukin sonerasta ja digitan jutuista koko verkon nopeuden alentaminen,,Tälläinen ei ole kovin reilua asiakasta kohtaan joka joutuu kokoajan säädellä ja väännellä laitetta vaikka vika ei niissä olisikkaan... :((
Digitan asiakas palvelusta sanottiin että soneran puoleen käännyttävä tälläisen asian puolessa,siis miksi ihmeessä jos digitan verkko??? :O

Nopeus muuttunna muutenkin aika levottomaksi noin kuukauden aikana eli onko tälläinen verkon heikkeneminen kovinkin normaalia? ja mitään ennakko varoituksia ennen kaikkea,vai onko niin että nopeutta priorisoidaan kun 5 gigan siirto ylittyy niin sitten menee kaikki nopeudet alas päin..
Eli enimmäkseen tahmaa ilta päivästä tällä hetkellä...
Vaikka liittymä toimiikin Digitan verkossa, kuuluu vianselvitys Soneralle, jos meiltä olet liittymän tilannut. Tarvittaessa vikapalvelumme voi tehdä liittymästä vikailmoituksen Digitalle, joka tarkistaa tukiaseman tilanteen, johon olet yhteydessä. Yksittäisessä tapauksessa on vaikea lähteä spekuloimaan, mistä hidastelu johtuu, mutta jos se ajoittuu tiettyihin vuorokauden aikoihin, on toki mahdollista että tukiaseman kapasiteetti on ruuhka-aikoina koetuksella, mikä aiheuttaa hidastelua. Asia selviää tarkemmin ottamalla yhteyttä vikapalveluumme joko soittamalla numeroon 0206 90101, tai jättämällä vikailmoituksen Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa