Hei,
Nettiyhteyden katkeillessa pari kertaa tunnissa viimeisen parin viikon aikana lähdin katsomaan onko muilla samaa ongelmaa. Ja olihan täällä.
Annetun neuvon perusteella olen nyt ottanut tuon IP Flood Detection asetuksen pois päältä. Tämä ei auttanut, mutta keskustelujen perusteella laitteen firmwaren päivitys on näemmä auttanut.
Voiko päivityksen hakea jostain?
Kiitokset etukäteen.
Sivu 2 / 4
Juu elikkäs modeemi on tuossa sammutanut itseään ja sitten taas lähtenyt päälle ja sitten taas sammunut. Itse en tiedä mikä moodemissa on vikana. Palomuuri asetuksista on otettu ip floodit pois käytöstä. Tätä on nyt jatkunut aika kauan.
Täällä kans ihan sama probleema, netti pätkii about tunnin välein, ip floodit yms laitettu pois käytöstä.
Arttu- kirjoitti: Hei piukkis ja Kendji
Kendji, päivitys pistetty tulemaan.
piukkis, jostain syystä laittamallasi asiakasnumerolla ei löydy tietoja. Tarkistithan asiakasnumeron laskusta?
Ytheys pätkii vieläkin, tuliko se päivitys. Asiakas numeroa ollaan lisätty
Hei Kendji,
Päivityksen olisi pitänyt tulla jo. Tarkistelithan että onko palomuuri päällä. Päivityksen jälkeen se pitäisi ottaa uudelleen pois jos yhteys alkaa pätkimään tai hidastelemaan.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Jos olet tuon jo tehnyt ja yhteys edelleen pätkii niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Famatic ja Solidi, suosittelen teitä myös olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Päivityksen olisi pitänyt tulla jo. Tarkistelithan että onko palomuuri päällä. Päivityksen jälkeen se pitäisi ottaa uudelleen pois jos yhteys alkaa pätkimään tai hidastelemaan.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Jos olet tuon jo tehnyt ja yhteys edelleen pätkii niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Famatic ja Solidi, suosittelen teitä myös olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
solidi kirjoitti: Täällä kans ihan sama probleema, netti pätkii about tunnin välein, ip floodit yms laitettu pois käytöstä.
Oletko tarkistanut myös Lan setupista kohdan "Client Lease Time"? Taitaa olla oletuksena 60 min joka kannatta suosiolla heitää vaikka siihen nollaan (=1440min). Ja tietty viimeisin saatavilla oleva versio, niin tuo tunnin välein tapahtuva käynnistely ainakin täällä hävisi aikanaan.
PS. Arttu hoi, mitenkäs tämän rupuhärvelin aktiivinen kehitytyö jakselee ?
viewtopic.php?f=53&t=11507&start=10#p57490
Täälläkin on sama katkeilu ongelma. Firmware päivitystä kaipaisi.
Hei mairou
Modeemillesi laitettu nyt päivitys tulemaan!
Modeemillesi laitettu nyt päivitys tulemaan!
Hohhoi,
pitää näköjään jatkaa vikatikettien laittamista; ilmeisesti Soneralla on nyt hyvin, hyvin vaikea ymmärtää suomea, kun olen ehkä 20 kertaa todennut, että tuo Cisco EPC3825 on selvästikin kilo paskaa, ja pyytänyt lähettämään toisen merkkisen ja/tai mallisen toimivan laitteen tilalle.
No mitä tekee Sonera?
Ilmoittaa että nyt kovin poikkeuksellisesti näin on tehty, että postissapa tulee uusi laite.
Kävin tänään sen hakemassa, ja arvatkaapas vain mitä sieltä paketista löytyi?
Cisco EPC3825!
Ei hyvää päivää.
Laitetaanpa siis vikailmoitusta taas kerran, kolme viikkoahan tässä on katkovasta yhteydestä jo kärsittykin..
pitää näköjään jatkaa vikatikettien laittamista; ilmeisesti Soneralla on nyt hyvin, hyvin vaikea ymmärtää suomea, kun olen ehkä 20 kertaa todennut, että tuo Cisco EPC3825 on selvästikin kilo paskaa, ja pyytänyt lähettämään toisen merkkisen ja/tai mallisen toimivan laitteen tilalle.
No mitä tekee Sonera?
Ilmoittaa että nyt kovin poikkeuksellisesti näin on tehty, että postissapa tulee uusi laite.
Kävin tänään sen hakemassa, ja arvatkaapas vain mitä sieltä paketista löytyi?
Cisco EPC3825!
Ei hyvää päivää.
Laitetaanpa siis vikailmoitusta taas kerran, kolme viikkoahan tässä on katkovasta yhteydestä jo kärsittykin..
Kas, ollessani tässä muutaman päivän lomalla, on Sonera näemmä myös "päivittänyt" Ciscon kaapelimodeemiin vanhemman firmwaren; välillä siinä oli 26.6.2012 päivätty versio, nyt vuotta vanhempi.
Mitään ilmoitusta ei Soneralta ole tullut, muuta kuin että vian korjaus on edelleen kesken, ja samaan aikaan reklamaatiotani hylkivä asiakaspalautehenkilö toteaa että
Mistähän näkisin mikä tekemieni vikailmoitusten tilanne on? Sonera on kuitenkin ilmoittanut (ja myös reklamaationi kannalta velvollinen ilmoittamaan) että tiedottaa kun vika on korjattu. Tällaista viestiä en ole Soneralta saanut.
Toistaiseksi minun nähdäkseni vika on siis yhtäjaksoisesti jatkunut jo Sonerankin laskutavan mukaan, eli vikailmoituksen tekemisestä lähtien, jo kolme viikkoa..
Mitään ilmoitusta ei Soneralta ole tullut, muuta kuin että vian korjaus on edelleen kesken, ja samaan aikaan reklamaatiotani hylkivä asiakaspalautehenkilö toteaa että
"Kuten eilen kerroin, en näe asiassa aihetta hyvitykseen, koska Soneran Vikapalvelu ei ole löytänyt vikaa verkon Soneran vastuulla olevasta osuudesta."
Mistähän näkisin mikä tekemieni vikailmoitusten tilanne on? Sonera on kuitenkin ilmoittanut (ja myös reklamaationi kannalta velvollinen ilmoittamaan) että tiedottaa kun vika on korjattu. Tällaista viestiä en ole Soneralta saanut.
Toistaiseksi minun nähdäkseni vika on siis yhtäjaksoisesti jatkunut jo Sonerankin laskutavan mukaan, eli vikailmoituksen tekemisestä lähtien, jo kolme viikkoa..
Ilmoitin kuukausi sitten että kaapeli yhteys tökkii, kas kummaa ensinmäinen asentaja kävi viikko sitten ja mittasi linjan ja sanoi että toimii. Toinen kävi tänä aamuna ja vaihtoi seinästä rasian ja sanoi nyt sen pitäisi toimia. VAAN KUN EI TOIMI!!!! 5-6 kertaa pudonnut linjoilta sen jälkeen ja nyt DS-ledi palaa orannsina ja soneran oman nopeus mittarin mukaan alas tuleva nopeus on pudonnut n.95megasta noin 40 megaan, pinggi on vielä kohillaan n.5ms. Alla vähän tietoa modemin sivuilta.
Model: Cisco EPC3825
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: e4:48:c7:**.**:
Bootloader Revision: 2.3.0_R3
Current Software Revision: epc3825-v302r125554-120725c
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Disabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -2.3 dBmV 38.4 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Luuletteko tosiiaan että maksan laskuja ennenkuin linjat on kunnossa. Alkaa nimittäin pikku hiljaa *********** tää touhu, kun pelaa online peliä ja yhtäkkiä kesken pelin putoaa linjoilta. Ja kun siitä pelistä maksaa vielä kuukausi hinnan niin ei paljon naurata. Linjat kuntoon ja ÄKKIÄ.
Äläkä copypeistaa sitä tekstiä että ota yhteys asiakaspalveluun on otettu jo!!
Model: Cisco EPC3825
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: e4:48:c7:**.**:
Bootloader Revision: 2.3.0_R3
Current Software Revision: epc3825-v302r125554-120725c
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Disabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -2.3 dBmV 38.4 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Luuletteko tosiiaan että maksan laskuja ennenkuin linjat on kunnossa. Alkaa nimittäin pikku hiljaa *********** tää touhu, kun pelaa online peliä ja yhtäkkiä kesken pelin putoaa linjoilta. Ja kun siitä pelistä maksaa vielä kuukausi hinnan niin ei paljon naurata. Linjat kuntoon ja ÄKKIÄ.
Äläkä copypeistaa sitä tekstiä että ota yhteys asiakaspalveluun on otettu jo!!
Hei Arhol-22,
Oletko tarkistanut modeemin asetuksista että palomuuri on kytketty pois päältä?
Jos palomuuri on päällä niin kokeile kytkeä se vielä pois.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Oletko tarkistanut modeemin asetuksista että palomuuri on kytketty pois päältä?
Jos palomuuri on päällä niin kokeile kytkeä se vielä pois.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Nämä tehty jo!!!! EI TOIMI!!!!
Tämän lisäksi telkkari kadotti osan kanavistaan! Esim ylen kanavat ei näy! ja paljon muuta. kanavat haettu moneen kertaan uudestaan. Ruuttuun tulee teksti "Ei signaalia tai signaali on heikko" Tää hommahan alkaa kusee oikein kunnolla. Korjaus yritykset vain pahentaa asiaa!!
Tämän lisäksi telkkari kadotti osan kanavistaan! Esim ylen kanavat ei näy! ja paljon muuta. kanavat haettu moneen kertaan uudestaan. Ruuttuun tulee teksti "Ei signaalia tai signaali on heikko" Tää hommahan alkaa kusee oikein kunnolla. Korjaus yritykset vain pahentaa asiaa!!
Hei Arhol-22,
Mikäli ongelmia esiintyy molemmissa ja modeemistakin oli palomuuri jo pois, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Mikäli ongelmia esiintyy molemmissa ja modeemistakin oli palomuuri jo pois, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Hei,
laitampa tähän omani jatkeeksi koska en viitsi aloittaa uutta keskustelua saman ongelman vuoksi.
Eli modeemina Cisco EPC3825, netti katkeilee useamman kerran päivässä ilmeisesti suht kovan käytön vuoksi.
Yhteytenä 100/5, nopeustesti näyttää 20m/4.7m, 27ms viive
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18 (uudempaa olemassa?)
Client lease time: 1440
SPI Firewall protection: disabled
Filttereissä missään ei ole täppää muussa kuin block anonymous internet requests
Downstream Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: -1.4 dBmv 39.9 dBmv
Channel 2: -1.1 dBmv 39.8 dBmv
Channel 3: -1.3 dBmv 39.3 dBmv
Channel 4: -1.2 dBmv 39.5 dBmv
Upstream Power Level
Channel 1: 44.5 dBmv
Channel 2: 44.5 dBmv
Channel 3: 44.5 dBmv
Channel 4: 44.5 dBmv
jos tarvitsette jotain muuta tietoa niin kysykää.
laitampa tähän omani jatkeeksi koska en viitsi aloittaa uutta keskustelua saman ongelman vuoksi.
Eli modeemina Cisco EPC3825, netti katkeilee useamman kerran päivässä ilmeisesti suht kovan käytön vuoksi.
Yhteytenä 100/5, nopeustesti näyttää 20m/4.7m, 27ms viive
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18 (uudempaa olemassa?)
Client lease time: 1440
SPI Firewall protection: disabled
Filttereissä missään ei ole täppää muussa kuin block anonymous internet requests
Downstream Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: -1.4 dBmv 39.9 dBmv
Channel 2: -1.1 dBmv 39.8 dBmv
Channel 3: -1.3 dBmv 39.3 dBmv
Channel 4: -1.2 dBmv 39.5 dBmv
Upstream Power Level
Channel 1: 44.5 dBmv
Channel 2: 44.5 dBmv
Channel 3: 44.5 dBmv
Channel 4: 44.5 dBmv
jos tarvitsette jotain muuta tietoa niin kysykää.
Kyseisestä Ciscon mallista pari kysymystä:
1. Mikä on nyt oikeasti viimeisin saatavilla oleva ohjelmaversio, jossain ketjussa puhuttiin jo vuodesta 2012, totta vai tarua?
2. Mitä tuo modeemi puuhaa käynnitysvaiheessa silloin, kun vilkuttaa viimeista Online-valoa ja hallintasivulla näyttää "Data Reg Complete: In Progress". Nimittäin aika usein jää tähän kohtaan ja joutuu sitten aloittamaan käynnistyksen alusta ja voi vaatia useita yrityksiä. Lopulta saa kyllä yhteyden, mutta joskus (vaiva lisääntynyt) joutuu tekemään useita yrityksiä. Joskus taas menee lähes heittämällä läpi.
3. Onkohan joku tehnyt säätöjä, kun itsellä tuo Downstream Power Level on pudonnut tasolta n.7-8 dBmV tasolle 0-2 dBmV. Omassa päässä ei ole edes hipaistu mihinkään. Tosin signaalikohinasuhde on pysynyt hyvänä n. 42 dB, joten ei tuolla liene merkitystä, ellei jotain tekemistä kohdan 2 kanssa. Mietin vaan mistä moinen voisi johtua.
1. Mikä on nyt oikeasti viimeisin saatavilla oleva ohjelmaversio, jossain ketjussa puhuttiin jo vuodesta 2012, totta vai tarua?
2. Mitä tuo modeemi puuhaa käynnitysvaiheessa silloin, kun vilkuttaa viimeista Online-valoa ja hallintasivulla näyttää "Data Reg Complete: In Progress". Nimittäin aika usein jää tähän kohtaan ja joutuu sitten aloittamaan käynnistyksen alusta ja voi vaatia useita yrityksiä. Lopulta saa kyllä yhteyden, mutta joskus (vaiva lisääntynyt) joutuu tekemään useita yrityksiä. Joskus taas menee lähes heittämällä läpi.
3. Onkohan joku tehnyt säätöjä, kun itsellä tuo Downstream Power Level on pudonnut tasolta n.7-8 dBmV tasolle 0-2 dBmV. Omassa päässä ei ole edes hipaistu mihinkään. Tosin signaalikohinasuhde on pysynyt hyvänä n. 42 dB, joten ei tuolla liene merkitystä, ellei jotain tekemistä kohdan 2 kanssa. Mietin vaan mistä moinen voisi johtua.
Hei jiiwee
Viimeisin Ciscon firmware versio on epc3825-v302r125554-120725c.bin Tämä päivitys on ollut käytössä vuodesta 2012.
Tähän kysymykseen en valitettavasti osaa tarkkaan vastata. Tarkkailin itse laitteen käynnistysprosessia resetin jälkeen jolloin laiteen DS valo vilkkui ensin, jäi kiinteästi palamaan jonka jälkeen US valo aloitti vilkkumisen ja kotvan päästä jäi palamaan. Tämän jälkeen laite aloitti (useamman kerran) valojen vilkutuksen uudestaan, mutta lopulta molemmat valot jäivät vilkkumaan ja ONLINE-valo alkoi myös vilkkumaan. Samalla laite nousi myös IP osoitteen verkosta.
Laitteen uudelleenkäynnistyksellä en ole huomannut mitään eroa verkkoyhteyden muodostumisen nopeudessa. Joskus laitteella kestää vain normaalia kauemmin hakea oikea signaali verkosta. Resetin jälkeen laite hakee signaalia kyllä normaalia pidempään.
En osaa sanoa onko kaapeliverkkoosi tai mahdolliseen taloyhtiön vahvistimeen tehty jotain muutoksia jonka takia power level olisi tipahtanut pienemmäksi. Monesti tähän asiaan vaikuttaa myös niin monet muut tekijät, joita voidaan tarpeen tullen käydä tutkimassa asentajan toimesta.
Tällä ei ole tässä tapauksessa merkitystä kuten olit itsekkin päätellyt. Power levelin (lähetyspuolella) tulisi pysyä noin -20dBmV ... +15dBmV välillä jolloin yhteys toimii. Kohinasuhteen raja riippuu hieman modeemista mutta sen tulisi olla vastaanottopuolella yli 28dB ja lähetyspuolella yli 18dB.
jiiwee kirjoitti: 1. Mikä on nyt oikeasti viimeisin saatavilla oleva ohjelmaversio, jossain ketjussa puhuttiin jo vuodesta 2012, totta vai tarua?
Viimeisin Ciscon firmware versio on epc3825-v302r125554-120725c.bin Tämä päivitys on ollut käytössä vuodesta 2012.
jiiwee kirjoitti: 2. Mitä tuo modeemi puuhaa käynnitysvaiheessa silloin, kun vilkuttaa viimeista Online-valoa ja hallintasivulla näyttää "Data Reg Complete: In Progress". Nimittäin aika usein jää tähän kohtaan ja joutuu sitten aloittamaan käynnistyksen alusta ja voi vaatia useita yrityksiä. Lopulta saa kyllä yhteyden, mutta joskus (vaiva lisääntynyt) joutuu tekemään useita yrityksiä. Joskus taas menee lähes heittämällä läpi.
Tähän kysymykseen en valitettavasti osaa tarkkaan vastata. Tarkkailin itse laitteen käynnistysprosessia resetin jälkeen jolloin laiteen DS valo vilkkui ensin, jäi kiinteästi palamaan jonka jälkeen US valo aloitti vilkkumisen ja kotvan päästä jäi palamaan. Tämän jälkeen laite aloitti (useamman kerran) valojen vilkutuksen uudestaan, mutta lopulta molemmat valot jäivät vilkkumaan ja ONLINE-valo alkoi myös vilkkumaan. Samalla laite nousi myös IP osoitteen verkosta.
Laitteen uudelleenkäynnistyksellä en ole huomannut mitään eroa verkkoyhteyden muodostumisen nopeudessa. Joskus laitteella kestää vain normaalia kauemmin hakea oikea signaali verkosta. Resetin jälkeen laite hakee signaalia kyllä normaalia pidempään.
jiiwee kirjoitti: 3. Onkohan joku tehnyt säätöjä, kun itsellä tuo Downstream Power Level on pudonnut tasolta n.7-8 dBmV tasolle 0-2 dBmV. Omassa päässä ei ole edes hipaistu mihinkään.
En osaa sanoa onko kaapeliverkkoosi tai mahdolliseen taloyhtiön vahvistimeen tehty jotain muutoksia jonka takia power level olisi tipahtanut pienemmäksi. Monesti tähän asiaan vaikuttaa myös niin monet muut tekijät, joita voidaan tarpeen tullen käydä tutkimassa asentajan toimesta.
jiiwee kirjoitti: signaalikohinasuhde on pysynyt hyvänä n. 42 dB, joten ei tuolla liene merkitystä, ellei jotain tekemistä kohdan 2 kanssa.
Tällä ei ole tässä tapauksessa merkitystä kuten olit itsekkin päätellyt. Power levelin (lähetyspuolella) tulisi pysyä noin -20dBmV ... +15dBmV välillä jolloin yhteys toimii. Kohinasuhteen raja riippuu hieman modeemista mutta sen tulisi olla vastaanottopuolella yli 28dB ja lähetyspuolella yli 18dB.
Heippa!
Täällä kans sama homma.. Netti pätkii tuossa cicso 3825. Sillon varsinkin on ongelmia kun koneen laittaa ensimmäistä kertaa päälle. Olen laittanu jo palomuurin pois päältä tuon ohjeen mukaan, mut ei auta. Edellisessä osotteessa oli sama homma et pätki, ja heti kun sain päivityksen modeemiin nii alko toimimaan. Jos mullekki vois tuon päivityksen laittaa nyt uudestaan?
Täällä kans sama homma.. Netti pätkii tuossa cicso 3825. Sillon varsinkin on ongelmia kun koneen laittaa ensimmäistä kertaa päälle. Olen laittanu jo palomuurin pois päältä tuon ohjeen mukaan, mut ei auta. Edellisessä osotteessa oli sama homma et pätki, ja heti kun sain päivityksen modeemiin nii alko toimimaan. Jos mullekki vois tuon päivityksen laittaa nyt uudestaan?
Hei rytini
Päivitys laitettu tulemaan!
Päivitys laitettu tulemaan!
Nyt alkaa palaa käämi tän homman suhteen! Viime maanantaina kävi kolmannen kerran asentaja joka huomasi että piuhat oli asennettu väärin, kun asentaja asensi piuhat oikein alkoi alaspäinkin putoomaan toi 90mbs. Sanoi vielä että ehkä jo alunperin ollut väärin piuhat ja vasta uuden "multimedia" rasian vaihto toi vian esille, vanha rasia kun ei ollut niin "kranttu! Nyt nopeus ja pinggi 5-7ms on kohillaan mutta kun putoo vieläkin 5-6 kertaa päivässä linjoilta, nyt tapahtumat ei keskity pelkästään iltaan vaan tapahtuu joka vuorokauden aika! Pisinmillään katko 15 minuuttia! Ja tätähän minä en hyväksy!! Nyt puolentoista tunnin aikana 3 kertaa pudonnut linjoilta ja kerran netti hidastui lähes stopiksi. Soneran puolelta odotan seuraavaa liikettä asian kuntoon saattamiseksi! Ei näin Sonera, ei näin!
Antti- kirjoitti:
Viimeisin Ciscon firmware versio on mielestäni epc3825-v302r125533-110811c. Tämä päivitys on ollut käytössä vuodesta 2012.
Mikäs tämä sitten on?
viewtopic.php?f=104&t=13808
Mikazu kirjoitti: Modeemissa pitäisi olla uusin firmware epc3825-v302r125554-120725c.bin
No niin, täällä yksi noviisa pähkäilee samaa ongelmaa pätkivän Cisco 3825 modeemin kanssa.
Kuinkas tämän päivityksen sais ?
Asiakaspalveluko sen lähettää tiedostona sähköpostiin asennusohjeineenko ?
Kiitollisena vastausta odottaen
Kuinkas tämän päivityksen sais ?
Asiakaspalveluko sen lähettää tiedostona sähköpostiin asennusohjeineenko ?
Kiitollisena vastausta odottaen
Hei jiiwee
Nyt täytyy kyllä allekirjoittaneen pyytää anteeksi virheellistä vastausta aiemmassa viestissä. Tarkoitukseni on ollut kirjata ylempään viestiin nimeonmaan 120725c.bin loppuinen firmis. Nyt on sitä aiempi firmware numero lipsahtanut vastaukseen! Korjattu tieto myös ylempään viestiin! Kiitos huomiostasi!
Kääntämällä tuon firmisnumeron loppuosan ympäri, saa päiväyksen kyseiselle firmwarelle 120725 = 25.07.2012 ja vertaus vanhempaan 110811 = 11.08.2011
vapsu , Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin laitan päivityksen tulemaan!
[/quote:2xw73e8u]
jiiwee kirjoitti: [quote="Antti-":2xw73e8u]Viimeisin Ciscon firmware versio on mielestäni epc3825-v302r125533-110811c. Tämä päivitys on ollut käytössä vuodesta 2012.
Nyt täytyy kyllä allekirjoittaneen pyytää anteeksi virheellistä vastausta aiemmassa viestissä. Tarkoitukseni on ollut kirjata ylempään viestiin nimeonmaan 120725c.bin loppuinen firmis. Nyt on sitä aiempi firmware numero lipsahtanut vastaukseen! Korjattu tieto myös ylempään viestiin! Kiitos huomiostasi!
Kääntämällä tuon firmisnumeron loppuosan ympäri, saa päiväyksen kyseiselle firmwarelle 120725 = 25.07.2012 ja vertaus vanhempaan 110811 = 11.08.2011
vapsu , Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin laitan päivityksen tulemaan!
Antti- kirjoitti:
Tarkoitukseni on ollut kirjata ylempään viestiin nimeonmaan 120725c.bin loppuinen firmis.
Jos tuollainen versio tosiaan nyt löytyy, niin laitatko tännekin tulemaan? Kiitos.
Hei jiiwee
En löydä asiakastietojasi lisäämälläsi asiakasnumerolla. Voitko laittaa vaikka privaviestiä facebookissa ja laita mukaan tarkat osoitetietosi niin saadaan päivitys tulemaan. Asiakasnumero on yleensä 300- tai 100- alkuinen numerosarja. Löytyy ainakin laajakaistalaskustasi jos haluat sen tänne korjata.
En löydä asiakastietojasi lisäämälläsi asiakasnumerolla. Voitko laittaa vaikka privaviestiä facebookissa ja laita mukaan tarkat osoitetietosi niin saadaan päivitys tulemaan. Asiakasnumero on yleensä 300- tai 100- alkuinen numerosarja. Löytyy ainakin laajakaistalaskustasi jos haluat sen tänne korjata.
Vaihdoin nyt asiakasnron. Edellinen taisi olla kaapelikortin laskulta. Tarviiko näitäkin olla joka lähtöön, kaapelitv:llekin löytyy vielä omansa
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.