Cisco 3825 pätkii

  • 11 December 2014
  • 82 kommenttia
  • 35 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

82 kommenttia

Hei jiiwee

Meillä on asiakasnumerot osalla tuotteista erit (esim, KTV-liittymä, KTV-maksukortti, laajakaista jne), joten joskus toisella asiakasnumerolla ei löydy mitään tietoja jos ei tiedetä mitä haetaan :)

Nyt kuitenkin päivitys laitettu tulemaan! Onhan modeemilaitteesi tällä hetkellä päällä ?
Päivitys tuli läpi, kiitokset siitä. Yhteys katkesi kaiketi tuon takia n. 8:15 ja hetki sitten vasta pääsi takaisin linjoille.
Vielä tuosta modeemista yksi kysymys. Onko normaalia, että paluukanavista on usein vain kolme käytössä? Joskus kuitenkin kaikki neljä näyttäisivät olevan pelissä mukana? Mitään käytännön vaikutusta tällä en ole havainnut.
Hei jiiwee

Hieno kuulla että päivitys löysi tiensä perille!

jiiwee kirjoitti:
Onko normaalia, että paluukanavista on usein vain kolme käytössä?

Tämä on mielestäni täysin normaalia. Jos 3 kanavaa ei riitä halutun nopeuden saavuttamiseen, ottaa laite luultavasti käyttöön myös tuon neljännen.

Ihan tarkkaan en kuitenkaan ole tämän Ciscon sielunelämään perhtynyt joten en tiedä miten laitevalmistaja on kanavaohjaukset softassaan toteuttanut.
Ei he usko, Cisco kaikken **** laite, ASUS tai Netgear tialle, ehkä ZyXel.
Joskus soitin asiakaspalveluunne ja valitin netin pätkimisestä. Asiakaspalvelija päätyi lähettämään minulle päivityksen modeemiini, joka auttoi mutta nyt ongelma on alkanut uudestaan. Olen käyttänyt nettiä vain parina viikonloppuna parin kuukauden sisällä ja joka kerta kun yritän muodostaa yhteyden joudun taistelemaan sen kanssa 1-3 tuntia ennen kuin yhteys alkaa pelaamaan. Pitäisikö päivitys kokeilla laittaa uudestaan vai mitä pitäisi tehdä?
Moi!

Saisiko firmispäivitystä tännekin? Aivan sama ongelma ja Block IP Flood Detection otettu pois päältä tuloksetta... Tällä hetkellä käytössä epc3825-v302r12901-100201c.bin
Hei Hiilimato ja Webdevil,


Hiilimato:
Päivityksen yhteydessä laitteessa menee oletuksena palomuuri takaisin päälle. Tarkista vielä, että palomuuri on pois päältä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteys kuitenkin vielä pätkii, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.


Webdevil:
Päivitystä on laitettu tulemaan modeemillesi. Huomaathan myös että kun päivitys on laitteelleesi tullut, niin tuo palomuuri menee takaisin päälle. Jos yhteys pätkii tai hidastelee päivityksen jälkeen, niin käy kytkemässä palomuuri uudelleen pois.
Marko- kirjoitti:

4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable

FYI: Jos nyt aletaan hiuksia halkomaan, niin tuossa uudessa vuoden 2012 versiossa aiempi Enable/Disable-asetus on muuttunut alasvetovalikoksi "Off, Low, Medium, High".
Hei Jiiwee,

Olet aivan oikeassa. Kiitos ilmoituksesta. Päivitellään tieto tuohon ohjeeseen, niin ei aiheuta tarpeetonta sekaannusta.
Nyt on taas käynyt tekemään suht lyhyitä, mutta todessa ärsyttäviä pikku katkoksia. Onkos tullut mitään uutta päivitystä tms. mikä auttaisi tilanteeseen. Jos on niin sen saa kyllä asentaa. Tai sitten jotain vinkkejä jos pitää tehdä säätömuutoksia.





suniversum kirjoitti:
Moi. Olisiko mahdollista saada päivitys mullekin.
Vai pitääkö soittaa johonkit tms.
Nyt on käynyt yhteys pätkimään. Välillä pysyy päällä 2-3 tuntiakin mutta välillä pätkäisee puolen tunnin välein. Pätkäisy ei ole pitkä mutta nettipelaamista haittaa aivan liian paljon.
Olen nyt ottanut tuon IP Flood Detection asetuksen pois päältä. Tämä ei auttanut vikailmoituksen olen tehnyt.
Hei Suniversum,

Mikä ohjelmistoversio modeemissasi on tällä hetkellä?

Oletko kokeillut ottaa modeemin palomuuria pois käytöstä?

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Terve,

Firmwareni on päivätty Feb 02 2010 15:45:18. Ei liene uusin versio ja yhteyteni pätkii jatkuvasti, joten lähetättekö päityksen?

Kiitos!

Terv, Juha
Hei ALHAINEJ,

Päivitystä laitettu tulemaan. Mikäli yhteydessä esiintyy hidastelua tai pätkimistä, niin kokeile kytkeä palomuuri pois käytöstä modeemin hallintapaneelin kautta.
Hei,

Saisikos tätä päivitystä myös tänne?

Nykyinen firmis:
Firmware Version: epc3825-v302r12901-100201c
Hei saamies,

Modeemille laitettu päivitystä tulemaan.
Marko- kirjoitti:
Hei saamies,

Modeemille laitettu päivitystä tulemaan.

Terve taas,

Päivitys on nyt ilmeisesti asentunut (Firmware Version: epc3825-v302r125554-120725c) ja vehje edelleen epätasaisen tasaiseen tahtiin pätkii/sammuilee/kaatuilee, ihan miten sen nyt haluaa sanoa.

SPI Firewall Protection ja IP Flood Detection ovat pois päältä kuten yllä kehotitte.

Eli miten tästä nyt jatketaan?
Hei Saamies,

Ongelma on todennäköisimmin verkonpuolella jos yhteydessä on edelleen ongelmaa. Kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitetään ongelmaa tarkemmin.
Täälläkin pätkinyt samainen modeemi ja nyt viime aikoina pahentunut todella ärsyttäväksi, nimenomaan nettipelien näkökulmasta. Merkkivaloista päätellen modeemi ihan kuin näyttäisi tekevän resetin itsestään eli sytyttää kaikki valot ja sitten sammuttaa ne kaikki ja alustaa sitten yhteyden.

Voisin ottaa nyt ainakin sen päivityksen tuohon lootaan kuin firmis on vuodelta 2010.
Hello!

Mulle kanssa päivistystä. Modeemi resetoituu 1-2 kertaa tunnissa koko ajan, (kestäny monta päivää nyt)

Thänks!
Hei Ihme ja MNuutinen,

Päivitystä laitettu modeemeillenne tulemaan.
Moi vaan ketjuun, ikävä tulla samoissa asioissa paikalle.
Taustaa sen verran että tyytyväisenä soneran asiakkaana tässä ollaan jo useamman vuoden ja useammassa osoitteessa monella eli tekniikalla toteutetulla laajakaistalla.
Nyt kuitenkin ollaan päädytty sellaiseen suohon, nopeudeksi luvataan 100/5, vaihteluvälin toki ollessa 50mbitistä aina sinne sataan.Tämä nopeus pyörii vaivoin siellä alarajalla, eli noin 50mbit nopeuksissa (sekä ooklan omalla speedtestillä että myös soneran vastaavalla).
Viikon käytön jälkeen ei voi muuta kuin huokaista syvään että mihin 24kk sopimukseen on taas kätensä tunkenut. Päätelaitteen asennus jne. sujui luonnikkaasti, sitten alkoi ongelmat, noin 1h välein tapahtuva katkeilu, jonka johdosta löysinkin tieni tänne foorumille ja kauhukseni en ollutkaan ainoa. Keskusteluja selattuani toteutin myös päätelaitteen palomuurin kytkemisen pois päältä.
Tätä kirjoittaessani, tänään n. 2h käyttöajalla boxi on buutannut itsensä jo 5-6 krt.
Syvä huokaus.
Hei heinohen

Sinulle oli ilmeisesti tullut meidän kautta uusi modeemi yhteyttä varten? Laitoin modeemillesi päivityksen tulemaan jos siitä olisi apua!

Jos kuitenkin päivityksen jälkeen yhteys vielä pätkii, kannattaa palomuuri käydä kytkemässä laitteesta pois päältä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Ongelmien jatkuessa jätä asiasta vikailmoitus niin saadaan liittymä kuntoon! Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Täälläkin Cisco pätkii tasan tunnin välein. Firmis vuodelta 2010. Olisiko mahdollista saada päivytys? Auttaakohan sekään.
Hei Marttima

Päivitys laitettu tulemaan! Jos ongelma vielä jatkuu päivityksen jälkeen, kokeile poistaa palomuuri ylläolevan ohjeen mukaan pois käytöstä. Jos tämäkään ei auta ja KaapeliTV näkyy normaalisti, ota yhteyttä meidän vikapalveluun vikailmoituksen tekemiseksi.
Antti- kirjoitti:
Hei heinohen

Sinulle oli ilmeisesti tullut meidän kautta uusi modeemi yhteyttä varten? Laitoin modeemillesi päivityksen tulemaan jos siitä olisi apua! ......



Moi Antti,

Nyt on kyllä tapahtunut edistystä parempaan. Nopeudet edelleen 65/2 luokkaa, mutta pätkimättä toimii ainakin.

Vastaa