Skip to main content
Kyseisen laitteen olen Soneralta ostanut kesällä 2009 (toimituspvm 30.07.2009).

Lähetteessä on teksti "SÄILYTÄ TÄMÄ LÄHETE TAKUUKUITTINA!".

Tosi hieno kommentti, jota olemme noudattaneet. Mistään (modeemin laatikko, lähete, sopimuspaperit, nettisivunne, nettisivunne laite-esittely) ei kuitenkaan ilmene että mikäköhän kyseisen takuun voimassaoloaika sattuisi olemaan???!!!

Pystyisiköhän asiakaspalvelu asian jostain selvittämään ja MIKÄLI takuu on voimassa, niin myös kertomaan minne laite mahdollisesti tulee toimittaa?
Myöskään heinäkuussa 2009 saamani tilausvahvistus ei kerro sanaakaan modeemin takuuajasta.

Voisiko joku vähän äkkiä vastata että millaiset ehdot on olleet kesän 2009 modeemin sisältäneessä laajakaistatarjouksessa :

Sonera Laajakaista EXTRA 100M 35.90 € (norm. 49.90 €) 0.00 € (norm. 129.00 €)
100M kaapelimodeemi Eurodocsis 3.0 0.00 € 59.00 € (norm. 129.00 €)

- 18 kk:n määräaikainen tilaus
- 18 kk:n jälkeen tilaus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana


Asiakaspalveluttomuutenne mukaan liittymä on auki, mutta viikkoon ei ole ottanut yhteyttä mihinkään (US-valo vilkuttaa ja yhteyttä ei synny - buuttaukset, sammutukset, johdonvaihdot jne. kokeiltu).

Mahdollsita vikailmoitusta jättäessä Soneralle tärkeintä tuntuu olevan muistuttaa siitä että mahdollisen vian ollessa modeemissa asiakasta laskutetaan - mutta entä jos vika on modeemissa, jolla on edelleen Soneran antama takuu???? Ja MIKSI mihinkään dokumenttiin EI ole kirjattu takuun kestosta puolta sanaa????

Petri P.
Cisco EPC 3000-modeemin takuuajan pituus on yksi vuosi. Soneran postitse toimittamien modeemien takuuvaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta esimerkiksi Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.

Tapauksessasi hyvä testi olisi jos modeemia pääsisi testaamaan toisessa liittymässä samalla paikkakunnalla Sonera kaapeliverkossa. Jos modeemi ei löydä yhteyttää toisessakaan paikassa, jää vika hyvin todennäköisesti modeemiin. Toinen vaihtoehto tietenkin olisi toisen - ja varmasti toimivan modeemin - testatus omassa käyttöpaikassa. Kumman tahansa testauksen järjestämisessä on ymmärettävästi omat ongelmansa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa