Moi,
Minulla on Soneran kiinteä kaapelilaajakaista. Käytössä on Soneralta saatu Cisco EPC 3825 kaapelimodeemi. Nopeus on 10/ 2 Mbps. Liittymä on ollut käytössä vajaan vuoden. Alusta asti ollut yhteysongelmia. Ensimmäiset kaksi viikkoa ihan hirveitä. Yhteys katkeili koko ajan. Kun sain sen jälkeen firmware päivityksen sekä otin modeemin palomuurin, IP flood detection jne. pois päältä toiminta oli ihan siedettävää.
Silti minulla on vieläkin yhteysongelmia. Yhteys on ajoittain hidas ja sivujen lataus jumittaa/ hidasta. Erityisesti illalla yhteys katkeaa kesken muutamia kertoja. Yleensä palautuu kun modeemin käynnistää uudelleen. Hitaus yleensä myös illalla. Minulla on asiasta Wireshark dataa sekä ihan Wordissa olen listannut yhteyden kaatumisajat/ käynnistymiset. Yhteyden laatu ei vastaa toimivaa yhteyttä.
Minulla on sama modeemi toisella paikkakunnalla ( etäisyys 380 km ) ja on eri operaattori. Yhteys ei katkea kertaakaan. Tarkoitus olisi vielä testata tuolla toisella kaapelimodeemilla yhteys Porvoon päässä.
En tiedä onko vika talon kaapeloinnissa/ häiriöissä vai onko vika Sonera verkossa. Itse kyllä veikkaisin, että vika on verkossa/ verkon aktiivilaitteissa ( kytkimissä, reitittimissä, DNS-palvelussa jne. ).
Voin vielä laittaa Wireshark dataa yhteyden kaatumisesta ja Word-dokumentoinnin jos haluatte. Olisi kiva jos vikaa selviteltäisiin. Tai kuulla onko muilla vastaavaa ongelmaa samalla alueella. Vaikka olen tietoliikennealan koulussa vian selvitys tuntuu olevan erittäin haastavaa.
Terveisin Tuomo
Cisco EPC 3825 verkkoyhteys katkeaa kesken
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.