Skip to main content
Sain tänään käyttöön ko. modeemin. Olen lueskellut tätä palstaa ja näyttäisi olevan päivityksiä ko. modeemille. Joillakin on näyttänyt olevan ongelmia modeemin kanssa.
Nykyiset versiot ovat:
Current Software Rev. - 100201c
Firmware Name - 100201c.bin
Build Firmware 02.2010

Mistä / miten päivityksen saa? En ainakaan Ciscon- sivuilta löytänyt mitään. Ja ylipäätään onko tarvetta päivittää? Toimii toistaiseksi ihan hyvin.
Hei TCaps

Modeemin päivitys tehdään vikapalvelun kautta ja sen on myös saanut kun on tätä kautta sitä pyytänyt. Uusimman softan päivitys on suositeltavaa, koska joissakin tapauksissa vanha ohjelmisto voi aiheuttaa pätkimistä. Voin laittaa päivityksen sinulle tulemaan mikäli haluat!
Tämä liittymä tökkii. Laitatko päivityksen tukemaan.
Tarkoitin, että laittaisitko päivityksen tulemaan?
Kuinka se käytännössä tapahtuu? En ole it- alan henkilö.
Hei TCaps,

Päivitystä laitettu tulemaan. Päivitys tulee verkon yli automaattisesti.

Päivityksen jälkeen kannattaa modeemin palomuuri käydä kytkemässä pois päältä, mikäli yhteydessä esiintyy hidastelua tai pätkimistä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Mites sen tietoturvan kanssa käy jos palomuurin ottaa pois päältä?
Hei TCaps,

Modeemin palomuuri ei juurikaan vaikuta tietokoneen tietoturvaan. Tietokoneessa tulisi aina olla oma virus/palomuuriohjelmisto käytössä.
No nyt on kateltu ja tehty "soneran neuvojan " ohjeiden mukaan.
Liittymä tökkii edelleen. Entinen oli 10/2M, joka toimi ihan hyvin. Menin helppoon miinaan.
Nyt on 100 / 5M. Toimii miten sattuu / muistaa. En keksi muuta syytä kuin tämä uusi modeemi.
Niin eihän syy ole myyjän, vaan hölmön ostajan.
Mitä v****a tässä tekisi?
Hei TCaps,

Olemme saaneet uudempaa ohjelmistoa kyseiselle laitteelle ja laitoin sitä tulemaan sinulle. Kokeiletkos sen kanssa miten netti lähtee toimimaan. Mikäli edelleenkin on samaa vikaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Ok. Katsotaan kuinka toimii. Niin annettiin viimeksi "uusin päivitys " tälle boxille.
Katsotaan miten toimii. Ihmettelen vain miksi ostotilanteessa et saa toimivaa / päivitettyä tuotetta?
Pitänee katsoa tätä "soneraa" keväällä kun tulee kännyliitymä päivitykseen.
Olen ollut vsta 1994 lähtien tämän lafkan asiakas. Toivottavasti tälle seudulle tulisi vaikka joku muu toimivan palveluntarjoaja. Vaikka joku ryssäfirma jos ei muuta.
Toimivuutta pellet!
Ei tämä purkki toimi edelleenkään. Sivut tökkivät. Eivät aukea ollenkaan tai erittäin hitaasti.
Vaikka entinen purkki oli hitaampi, niin se jopa toimi hyvin. ****** myitte.
Hei TCaps,

Mikäli ongelmat jatkuvat edelleen, niin olethan vikapalveluumme ytheydessä. Voit jättää vikailmoituksen myös omien sivujen kautta.

Kannattaa kuitenkin ennen vikailmoituksen tekemistä testata yhteys vielä toisella koneella, ellet näin ollut vielä tehnyt.
Joo, vikapalveluun on oltu yhteydessä. Tulos: tekstiviesti, että vikailmoituksenne on käsitelty.
Helppo korjaus. Ongelmat jatkuu edelleen. Onko muita vikapalveluja?
Hei TCaps

Vilkaisin ilmoitustasi ja sitä oli seurattu 14-17.1 välisen ajan ettei yhteys katko modeemin ja verkon välillä ollenkaan. Käytätkö mahdollisesti langatonta yhteyttä modeemin ja tietokoneen välillä ? Pätkiminen voisi johtua myös tästä.

Jos pätkiminen tapahtuu myös verkkokaapelin ylitse useammalla koneella, kannattaa asiasta tehdä vielä erikseen toinen vikailmoitus.
Käytössä on 2kpl wlan- yhteyksiä. Modeemin oma, sekä varmuuskopiointilaitteen ( Time Capsule ) wlan- yhteys. Silloin kun yhteys ei toimi, niin kaikki ovat mykkinä. Ethernet sekä wlan. Time Capsule on kaapelilla kytketty modeemiin. Vanhan purkin ( Thomson TCW750- 4 ) ei ollut minkäänlaisia ongelmia näillä "kytkennöillä". Nyt viimeisimmän vikailmoituksen jälkeen robotti ilmoitti, että alueellanne on häiriö. Tämä häiriö on jatkunut siitä lähtien kun liittymä päivitettiin???
Hei TCaps,

Alueen verkosta on löytynyt verkkovika jota selvitellään. Verkossa on havaittu kohinaa, joka aiheuttaa ongelmaa yhteyksille. Toivotaan että ongelman aiheuttaja saadaan paikallistettua mahdollisimman nopeasti ja samalla saadaan se myös korjattua kuntoon.
hei. saisinko päivityksen cisco epc3825?
Hei eastwood1988

En valitettavasti löydä asiakastietojasi antamallasi asiakasnumerolla? Voisitko lisätä 300- tai 100-alkuisen asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan asiaa.

Vastaa