Hei,
Lokakuussa avattu liittymä on pätkinyt alusta asti jatkuvasti, mutta asian selvitys on jäänyt kun netti on ollut sopivasti toimimaton aina kun asiaan olisi ollut aikaa perehtyä. Modeemi siis reboottailee jatkuvasti, ja ilmeisesti ongelma on tässä mallissa enemmän kuin yleinen. Kuitenkin foorumeiden perusteella joillakin on auttanut tuo Firmware update + firewall disable, joten voisitteko puskea tähänkin laitteeseen uuden firmiksen? Nykyinen epc3825-v302r12901-100201c ei ilmeisesti ole uusin.
Asiakasnumeron vissiin tukihenkilöt näkee tilin tiedoista? Sonera tunnukset on myös samalla käyttäjänimellä.
Sivu 4 / 4
Hei JeeRock,
Laitoin tuosta siltausominaisuuden aktivoinnista viestiä eteenpäin. Tulisi kyllä olla valittavissa jo nyt mutta tutkitaan asiaa.
Laitoin tuosta siltausominaisuuden aktivoinnista viestiä eteenpäin. Tulisi kyllä olla valittavissa jo nyt mutta tutkitaan asiaa.
Moro!
Itsekkin jonkuaikaa jo kironnu tätä yhteyttä. Kokeillaan nyt sitten uutta firmwarea niinkö muutki!? Kiitos jo etukäteen!!
Itsekkin jonkuaikaa jo kironnu tätä yhteyttä. Kokeillaan nyt sitten uutta firmwarea niinkö muutki!? Kiitos jo etukäteen!!
roarrr kirjoitti: terve. mulla alkoi netti toimimaan entistä huonommin tuon päivityksen jälkeen, katkoo yhteyttä melko paljon.
Olen kirjoittanut asiasta tänne foorumille jo useita kertoja. Joten kerron lyhyesti: Tuo Ciscon purkki on _susi_. Wlanin nopeudet heittää miten sattuu ja yhteys lakkaa vastaamasta ilman syytä. Toinen varma tappaja on NAT, varsinkin nopeammilla/useammilla yhtäaikaisilla yhteyksillä, purkissa ei vain tehot/"osoite-taulukko" riitä.
Ratkaisu: Cisco siltaavaksi -> Pientä kikkaa joutuu käyttämään. Tuskin Sonera on enabloinut mahdollisuutta tuoreimmassa firmiksessä, itsellä vanha epc3825-v302r125554-120725c.
Perään routteri hoitamaan sisäverkkoa ja WLANia. Nykyään esimerkiksi Asus rt-n56u maksaa vähän yli 50euroa, jos N-verkko riittää. Tällä setupilla on menty jo toista vuotta ja pätkimiset loppuivat.
Hei Siikki,
Uusimmalla ohjelmistolla Cisco EPC3825 modeemin saa siltaavaksi modeemin hallintapaneelin kautta.
Uusimmalla ohjelmistolla Cisco EPC3825 modeemin saa siltaavaksi modeemin hallintapaneelin kautta.
Antti- kirjoitti: Hei JeeRock,
Laitoin tuosta siltausominaisuuden aktivoinnista viestiä eteenpäin. Tulisi kyllä olla valittavissa jo nyt mutta tutkitaan asiaa.
Täällä yhteys katkeilee taas vaihteeksi... tai on tehnyt sitä uuden modeemin tulosta lähtien. Siltaus ominaisuus katosi päivityksen yhteydessä. Kerran pari on saanut buutata modeemia /päivä mutta nyt on taas illan kaatuillut muutaman minuutin välein. Saisikos tuohonkin uusiksi tuon päivityksen jos vaikka siltausominaisuus ilmestyisi takaisin? Firmis epc3825-v302r125574-131129c .
Hei JeeRock,
Kokeiletko vielä tuota siltausominaisuuden valintaa hallinnasta uudestaan? Tein modeemille vielä uudellenvaltuutuksen ja jos pätkiminen vielä jatkuu (eikä kaapeliTVn kuvassa ole ongelmia) niin kannattaa tehdä asiasta ihan vikailmoitus.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Kokeiletko vielä tuota siltausominaisuuden valintaa hallinnasta uudestaan? Tein modeemille vielä uudellenvaltuutuksen ja jos pätkiminen vielä jatkuu (eikä kaapeliTVn kuvassa ole ongelmia) niin kannattaa tehdä asiasta ihan vikailmoitus.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Nyt on tullut takaisin tuo siltaus mahdollisuus, kiitos. Toivottavasti heittää pätkimästä.
Cisco EPC3825 100mb/5mb kaapelilaajakaista on ollut nyt muutaman viikon käytössä. Sivut latautuvat hitaammin kuin aiemmalla Soneran 8Mb/1Mb adsl-liittymällä. ”Jäsennetään palvelinta” joka välissä ja se kestää. Langaton netti on epävakaa. Firmware on epc3825-v302r125574-131129c. Jos löytyy uudempaa niin laitatteko tulemaan? Jos tämä fw on uusin, niin miten tässä voisi edetä?
Hei jutevo67,
Sinulla on ilmeisesti käytössä Google Chrome selain? Tekeekö tuo muillakin selaimilla samaa?
Ohjelmisto on uusin. Modeemin ohjelmisto päivittyy automaattisesti uusimpaan kun se kytketään verkkoon.
Mikäli ongelma ei poistu, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Sinulla on ilmeisesti käytössä Google Chrome selain? Tekeekö tuo muillakin selaimilla samaa?
Ohjelmisto on uusin. Modeemin ohjelmisto päivittyy automaattisesti uusimpaan kun se kytketään verkkoon.
Mikäli ongelma ei poistu, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Minulle on tuo saman merkkinen purkki jo kertaalleen vaihdettu toisen yksilöön joulukuun alussa ja uusi toimikin jonkun aikaa melko moitteetta. Nyt keväällä modeemi alkoi taas käynnistää itsensä milloin sattuu, useamman kerran päivässä ja monesti useamman kerran peräkkäin. Kuten näillä palstoilla on useampaankin kertaan todettu, merkki ja malli on susi ja selvästi rautavikainen, joten parasta olisi vaihtaa ne johonkin toiseen merkkiin. Jos käyttiksen päivitys on saatavilla versioon epc3825-v302r125574-131129c, sen voisi vielä kokeilla. Tuosta jo alkujaan viallisesta modeemimallista on ollut siksi paljon harmia niin monelle, että kuluttajan oikeuksien perään olisi ollut syytä alkaa kysellä jo aikaa sitten.
Hei grafenwalder,
Alueellasi on ollut pari viikkoa sitten hieman kohinaa joka on kyllä voinut liittymäsi toimintaan vaikuttaa. Nollaako modeemi kuitenkin tietyn väliajoin muistissa olevat asetukset vai onko kyseessä vain selvä uudelleenkäynnistyminen?
Suosittelisin palauttamaan modeemin tehdasasetuksille vielä reset-painiketta painamalla 15s ajan. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, kannattaa tästä olla vielä vikapalveluun yhteydessä niin ongelma saadaan selvitettyä onko kyseessä mahdollisesti laitevika.
Alueellasi on ollut pari viikkoa sitten hieman kohinaa joka on kyllä voinut liittymäsi toimintaan vaikuttaa. Nollaako modeemi kuitenkin tietyn väliajoin muistissa olevat asetukset vai onko kyseessä vain selvä uudelleenkäynnistyminen?
Suosittelisin palauttamaan modeemin tehdasasetuksille vielä reset-painiketta painamalla 15s ajan. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, kannattaa tästä olla vielä vikapalveluun yhteydessä niin ongelma saadaan selvitettyä onko kyseessä mahdollisesti laitevika.
Hei Antti, kyseessä on selvä uudelleenkäynnistys ainakin sen mukaan, mitä valot osoittavat. Myös netti toimii bootin jälkeen ilman asetusten muuttamista. Eli teen siis vikailmoituksen taas kerran, huoh..
Antti- kirjoitti: Hei killers467
Laitettu päivitys tulemaan.Ilmoitathan jos vika siitä huolimatta jatkuu!
Hei.. minulla meni netti poikki tuossa keskiviikkona. Soitin vikapalveluun ja totesivat että mahdollisesti
laitteessa vika. pyysivät tarkistuttamaan sonera kaupassa toimivuutta. No menin testaukseen ja laite toimi moitteettomasti. No sitten katsoivat tuon yhteyden. sekin toimii.. Kun pääsin kotiin ja laitoin modeemin kiinni, huomasin että on vanha firmware sisällä. eli puuttuu tuo bridge/route connect valikko kokonaan.
Eli en saa siltaavaan moodiin. saisinko tuon päivityksen takaisin? Kiitoksia etukäteen
Hei killers467,
Laitteessasi on tällä hetkellä jo uusin softa sisällä mutta kurkkaappa onko nyt siltausominaisuus taas hallinnasta auki!
Laitteessasi on tällä hetkellä jo uusin softa sisällä mutta kurkkaappa onko nyt siltausominaisuus taas hallinnasta auki!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.