Skip to main content

Cisco EPC3825 ei yhdistä

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 43 katselukertaa

Sain tänään aamusta firmware-päivityksen kyseiseen modeemiin, ja laatikko ei sen jälkeen ole suostunut yhdistämään verkkoon. DS ja US valot vilkkuvat vuorollaan ja jäävät palamaan, Online vain vilkkuu ja sitten homma alkaa alusta. Parin yhteys-yrityksen jälkeen käynnistyy modeemi uudelleen.

Palomuuri ja langaton verkko on kytketty pois päältä, ja yhteys kuitenkin pelasi aivan hyvin ennen aamuista firmware päivitystä. Yhteyden-muodostaminen saattoi kestää useamman minuutin ennen päivitystä, mutta tällä hetkellä olen katsellut modeemin yrittävän yhdistää jo muutaman tunnin.


Firmware Name: epc3825-v302r125533-110811c.bin
Firmware Build Time: Aug 11 18:20:51 2011


DS Channels
Channel 1:  -17.9 dBmV  32.4 dB
Channel 2: -16.2 dBmV 33.6 dB
Channel 3: -15.9 dBmV 34.4 dB
Channel 4: -17.0 dBmV 34.6 dBB


US Channels
  Power Level:
Channel 1: 51.0 dBmV


E:
Yhteys muodostui viime yönä vihdoin ~7 tunnin odottelun jälkeen.

4 kommenttia

  • February 15, 2013
Hei TTerva

Katselinkin tuossa, että modeemi on hakenut IP:n. Eiliseltä näkyy, että yhteys olisi pätkinyt aika tiheästi. Tämä voi olla syynä yhteyden toimimattomuuteen. Tänään modeemi on pysynyt normaalisti linjalla. Voi olla että kyse on vain sattumasta että yhteys on pätkinyt eilen, kun modeemi on päivitetty. Päivityksen pitäisi nimenomaan parantaa yhteyden toimivuutta. Jälkikäteen näitä on hieman vaikea selvittää. No tärkeintä on, että yhteys toimii. Toivotaan että toimii myös jatkossakin!

  • February 15, 2013
Hyvin pysyi päivän, mutta illasta yhteys katkesi ja eipä se takaisin yhdistä.

Modeemin web-hallinnasta pidin silmällä noita kanavia ja niiden voimakkuuksia. Ensimmäisenä pukkaa Downstreamiin yhden kanavan, sitten Upstreamin ensimmäisen, seuraavaksi tulee kolme lisää Downstreamiin ja Upstreamin power level tippuu nollaan. Tovi tämän jälkeen modeemi starttaa prosessin alusta.

E:
2½ tuntia myöhemmin, yhteys muodostettu.

  • February 18, 2013
Hei TTerva,

Jos yhteyden ongelmat edelleen jatkuvat, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • February 28, 2013
Sinulla on varmaan rasiassa/antennikaapelissa vikaa. Upstreamin powerleveli on ihan toimivuuden ylärajoilla, downstreami on sitten jo alle toimivuusrajan (ei tule tarpeeksi vahvaa signaalia kohinan vuoksi). Vaihtaisin ensin rasian(eihän sinulla ole halpis jakajaa pistokkeessa). Onko asunnon kaapelit tähdessä vai ketjussa?

Ihme että sonera ei vieläkään tarjoa tuoretta firmwarea, niitä kun on saatavilla..