Skip to main content
Hei,

Nyt on ollut kaksi päivää niin, ettei modeemi ole saanut yhteyttä internettiin. Ostaessani laajakaistan modeemi toimi päivän ja sen jälkeen ei ole saanut yhdistettyä, vaikka vähän väliä se sitä koittaa.

Monta kertaa ollaan selvitetty, että yhteys on hyvä ja tulee talolle asti ja modeemin asetuksista olen koittanu säätää asetukisa esim. ottaa palomuuri pois päältä, pysäyttää IP flood detection, resetoida ja sillata, mutta silti ei toimi. Foorumeiltakin olen koittanut kovasti etsiä apua, mutta aina päädytään siihen tulokseen, että tämä kaapelimodeemi on yksinkertaisesti vaan niin huono, ettei pysty käsittelemään kuormaa.

Mikäs avuksi?
Tismalleen sama modeemi, otettiin käyttöön 1.10.13. Alusta asti pätkinyt. Yleensä niin, että pätkii aluksi kun alkaa käyttää nettiä, noin viisi ensimmäistä minuuttia heittää ulos netistä, löytää yhteyden, heittää ulos netistä. Sitten alkaa toimia kunnolla.

Sama vika WLANilla ja LANilla, kokeiltu kolmelle eri koneella (2xWin7, 1xWinXP). Kokeiltu myös täältä foorumilta löytyneillä neuvoilla disabloida Ciscon Firewall ja IP Flood, ei mitään apua.

Saako tähän modeemiin jonkun päivityspaketin? Jos ei saa niin täytyy palauttaa koko *aska ja ostaa itse joku kunnon modeemi.
jyjusy kirjoitti:
Tismalleen sama modeemi, otettiin käyttöön 1.10.13. Alusta asti pätkinyt. Yleensä niin, että pätkii aluksi kun alkaa käyttää nettiä, noin viisi ensimmäistä minuuttia heittää ulos netistä, löytää yhteyden, heittää ulos netistä. Sitten alkaa toimia kunnolla.

Sama vika WLANilla ja LANilla, kokeiltu kolmelle eri koneella (2xWin7, 1xWinXP). Kokeiltu myös täältä foorumilta löytyneillä neuvoilla disabloida Ciscon Firewall ja IP Flood, ei mitään apua.

Saako tähän modeemiin jonkun päivityspaketin? Jos ei saa niin täytyy palauttaa koko *aska ja ostaa itse joku kunnon modeemi.


Kyllä tähän joitain päivityksiä pitäisi saada, mutta ymmärrykseni mukaan Sonera päivittää käyttäjien modeemit itse verkon kautta. En tie pystyykö itse lataamaan ja vaikka pystyisikin, niin enpä usko että se auttaisi yhtään.

Taitaa ainoa apu tähän olla se, että katkaisee koko liittymän ja vaihtaa parempaan, ettei itse tarvitse alkaa ostamaan modeemeita.
Hei krechlich ja jyjusy

krechlich, Laitoin sinun modeemillesi päivityksen tulemaan, kokeile onko tästä apua! Olit ilmeisesti ollut tänään jo yhteydessäkin meihin päin asiasta puhelimitse?

jyjusy , Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tekemään sinunkin modeemille päivityksen.
Antti- kirjoitti:
Hei krechlich ja jyjusy

krechlich, Laitoin sinun modeemillesi päivityksen tulemaan, kokeile onko tästä apua! Olit ilmeisesti ollut tänään jo yhteydessäkin meihin päin asiasta puhelimitse?

jyjusy , Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tekemään sinunkin modeemille päivityksen.


Kyllä olin. Asentuuko päivitys siis itsestään vai pitääkö se asentaa jostain?
jyjusy , Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tekemään sinunkin modeemille päivityksen.[/quote]

Hei!

Kiitos vastauksesta. Lisäsin sopimuksesta löytyneen viitenumeron profiiliin, toivottavasti se on sama kuin asiakasnumero. Yhtään laskua ei ole vielä tullut (uusi liittymä) eikä missään lue, mikä asiakasnumeroni on.
Hei jyjusy

Tilausnumero ei ole sama kuin asiakasnumero mutta löydän tiedot kyllä tälläkin 🙂 Päivitys laitettu sinullekkin tulemaan.

krechlich, Päivitys asentuu suoraan laitteelle eli siitä ei tarvitse itse huolehtia.
Antti- kirjoitti:
Hei jyjusy

Tilausnumero ei ole sama kuin asiakasnumero mutta löydän tiedot kyllä tälläkin 🙂 Päivitys laitettu sinullekkin tulemaan.


Hei Antti,

Ehkä vähän aikaista sanoa, mutta so far so good. Tänään avasin koneen ja netti toimi ilman ongelmia. Kävin modeemin hallintasivulla ja huomasin ulkoasun muuttuneen, joten ilmeisesti teit päivityksen. Toivottavasti ongelma ratkesi pysyvästi.

Kiitos paljon nopeasta toiminnasta!
Hei,

Tännekin saisi laittaa uusinta firmistä tulemaan.
Nyt on joku 2011 elokuulta, hivenen on epästabiili ja wlan on käyttökelvoton.

Kiitokset jo etukäteen.
Hei Sanyacid

Päivitystä laitettu tulemaan!
Hei,
minullakin on ollut samanlaisia ongelmia ciscon kanssa. Mielelläni ottaisin firmware -päivityksen myös meille.
Hei esahalminen

Päivitystä sinne suuntaan laitettu tulemaan!
Kiitos. Päivitys näkyykin jo laitteella. Toivottavasti katkeileminen lakkaa tuon myötä.
Antti- kirjoitti:
Hei Sanyacid

Päivitystä laitettu tulemaan!


Suur kiitokset, vuodella hypättiin etiäpäin.
Toivottavasti on vähän vakaampaa menoa :)

-S
Tännepäinkin tarvittaisiin firmis päivitystä..Kuinkahan tuon saisi kun ei ole viel ensimmäistäkään laskua tullut joten ei ole asiakasnumeroa..
Hei JiiItkonen,

Onko sinulla tilausnumero tiedossa? Voit lisätä myös sen asiakasnumeron tilalle. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei, liittymä kytkettiin eilen ja tänään tuli modeemi postissa. En tiedä sisältääkö uusimman päivityksen niin olisi hyvä varmistaa, eli saa laittaa tulemaan tännekkin. Tän illana aikana pätkässy useamman kerran jo netin poikki.
Hei Vize,

Modeemissa ei välttämättä ole uusinta ohjelmistoa valmiina. Voidaan laittaa se tulemaan sinulle.

Tarkistathan kuitenkin vielä minkä numeron olet kirjoittanut asiakasnumeron paikalle. En löytänyt tuolla numerolla tietojasi. Jos sinulla on tiedossa asiakasnumero tai tilausnumero, niin voisit sen laittaa nykyisen tilalle. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei, asiakasnumeron tilalla on tilausnumero, mutta edestä puuttuu kaksi nollaa. Ei anna lisätä niitä jostain syystä.
Hei Vize,

Kyseisellä numerolla ei ikävä kyllä löydy mitään. Onko sinulle tullut laajakaistaliittymäsi tilausvahvistusta? Löytyisikö siitä toista tilausnumeroa?
Hei, minulla on palvelusopimus ja tilausvahvistus eikä niissä ole muita numeroita. Tilausnumero jonka olen kirjoittanut profiiliin on modeemin lähetteestä.

edit:
Huomasin, että palvelusopimukseen on lipsahtanut virhe sähköposti osoitteeseen. Tilausvahvistus löytyisi siis luultavasti sieltäkin. Mitenhän voin muokata osoitteen oikeaksi? En löytänyt ainakaan omiltasivuilta sellaista valintaa.

edit2: Löytyihän se. Lisäsin asiakasnumeron profiiliin. 🙂
Hei Vize,

Päivitystä laitettu tulemaan. Päivitys vie maksimissan 2 tuntia. Eli sen ajan sisällä pitäisi päivittyä.

Päivityksen jälkeen kannattaa modeemin palomuuri kytkeä pois.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Oliko virhe tullut siis tuohon @pp.inet.fi osoitteeseen vai johonkin muuhun?

Jos virhe oli tuossa @pp.inet.fi osoitteessa, niin käy luomassa ensin Sonera tunnus.

Kirjaudu sitten Sonera tunnuksella Omille sivuille.

Valitse liittymänhallinta ja sen jälkeen laajakaistaliittymäsi. Selaa sivua alaspäin kunnes tulet sähköpostiosioon. Klikkaa sähköpostin perässä olevaa muokkaa linkkiä niin pääset muokkaamaan sähköpostiosoitettasi.

Jos kyse oli jostakin muusta yhteystiedosta, niin olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin tarkistellaan että kaikki tietosi ovat varmasti oikein.
Tänne tarvitsisi myös uuden päivityksen. Netti pätkinyt aivan hulluna Turussa keskustassa viimeiset 3 päivää. Random pätkimistä ollut jo vuoden päivät.
Hei Miikaalt,

Päivitys laitettu jo. Muistathan ottaa palomuurin pois päivityksen jälkeen.
Cisco EPC38525 -mallista löytyy siksi paljon valituksia sekäSoneran että muilta verkkosivuilta, että on aivan päivänselvää, että tuote on viallinen. Paitsi, että yhteys pätkii jonkin ohjelmistoasetuksen/vian vuoksi, minulla modeemi myös uudelleenkäynnistyy tuon tuosta. Lieneekö lämpöongelma vai mikä, mutta ongelma on Soneran, ei kuluttajan. Kaikkien netistä aiheeseen liittyvien löytyvien valitusten valossa, ja siinä miten niihin vastataan, kuulostaa etteivät kaapelilaajakaistaliittymistä vastuussa olevat johtajat ole ajan tasalla tehtävistään. Sympatiani tukipuolen ihmisille.
Soneran tarjoaman modeemin käyttöjärjestelmän päivityskäytäntö näyttää myös omituiselta ja tehottomalta. Miksi ihmeessä jokaisen modeemin käyttöjärjestelmä pitää päivittää erikseen vasta, kun siitä on ilmoitettu?
Aihe kuulosti olevan toimittajille mielenkiintoinen, joten seurataanpa mediaa!
Modeemi käynnistyy itsekseen monta kertaa päivässä, onko tuella tähän mitään vinkkejä vai teenkö reklamaation asiasta? Kummallista, että tämä asia on hajonnut/annettu hajota monille viestiketjuille niin, että asian seuraaminen on hankalaa. Eikö olisi yksinkertainen ratkaisu laittaa asiasta selvitys usein kysyttyihin kysymyksiin (FAQ), vai onko ongelma liian arkaluontoinen?

Vastaa