Skip to main content
Hei,

Nyt on ollut kaksi päivää niin, ettei modeemi ole saanut yhteyttä internettiin. Ostaessani laajakaistan modeemi toimi päivän ja sen jälkeen ei ole saanut yhdistettyä, vaikka vähän väliä se sitä koittaa.

Monta kertaa ollaan selvitetty, että yhteys on hyvä ja tulee talolle asti ja modeemin asetuksista olen koittanu säätää asetukisa esim. ottaa palomuuri pois päältä, pysäyttää IP flood detection, resetoida ja sillata, mutta silti ei toimi. Foorumeiltakin olen koittanut kovasti etsiä apua, mutta aina päädytään siihen tulokseen, että tämä kaapelimodeemi on yksinkertaisesti vaan niin huono, ettei pysty käsittelemään kuormaa.

Mikäs avuksi?
grafenwalder kirjoitti:
Modeemi käynnistyy itsekseen monta kertaa päivässä, onko tuella tähän mitään vinkkejä vai teenkö reklamaation asiasta? Kummallista, että tämä asia on hajonnut/annettu hajota monille viestiketjuille niin, että asian seuraaminen on hankalaa. Eikö olisi yksinkertainen ratkaisu laittaa asiasta selvitys usein kysyttyihin kysymyksiin (FAQ), vai onko ongelma liian arkaluontoinen?


Soneralla lienee sisäinen ohjeistus ettei näihin saa ottaa kantaa kuin "tapauskohtaisesti", ja korjauksena yritetään aina sitä ohjelmistopäivitystä. Tämä johtuen siitä että tuo laite on susi ja asian laajempaa korjausta väistellään viimeiseen asti. Oma kaapeliyhteyteni on toiminut virheettömästi siitä asti kun vaihdoin Soneran toimittaman (3kpl!) Cisco EPC3825 -modeemin tilalle Elisa Viihteen mukana aikanaan tulleen Bewan c5200n -laitteen (siltaavaksi, ja sen perään sitten erillisen reitittimen).

Sonera kierteli vikaa kolme kuukautta, ilmoitti että pätkiminen kuuluu liittymän ominaisuuksiin ja kieltäytyy esim. hyvittämästä tuon kolmen kuukauden ajalta kuukausimaksua vedoten siihen että he ovat toimittaneet minulle jopa kaksi viallista modeemia viallisen modeemin tilalle.

Asia etenee nyt kuluttajariitalautakuntaan.
Hei grafenwalder

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.

En ollut aiempaankaan kysymykseesti huomannut vastata mutta vastauksen annoinkin jo toisessa säikeessä:
Laitteiden automaattinen päivitys ei ole teknisistä syistä mahdollista. Verkko ei pysty itse tunnistamaan jokaista laitetta merkiltään, malliltaan ja softaversioltaan joten joudumme nämä päivitykset tekemään laitekohtaisesti.


Foorumilta löytyy pari isompaa säiettä itse Cisco EPC3825 laitteesta ja toivoisin keskustelua juuri laitteen huonoudesta/hyvydeestä näihin ketjuihin. Yksittäiset viat käsitellään aina tapauskohtaisesti joten niiden selvitys / korjaaminen omassa säikeessä on helpompaa kuin esim. laitekohteisessa säikeessä. Viestit saattavat hukkua pitkän ketjun / muiden viestien sekaan helposti ja asian hoitaminen vaikeutuu.
Minulla on myös ollut jo pitkän aikaa yhteydessäni ongelmia. Kun netti toimii, se toimii hienosti, mutta saattaa pätkäistä 15min-2h välillä kerran tai useammankin. Yleensä usean kerran. Ei auta kaapelimodeemin boottaus, vaan yhteys palaa kun palaa. Mietin, että auttaisiko modeemin ohjelmiston päivitys myös minua? Modeemina siis mielestäni tuo sama epc 3825 (wlan malli). HELP!
Hei Jahhe

Laitettu päivitystä tulemaan!
Antti- kirjoitti:
Foorumilta löytyy pari isompaa säiettä itse Cisco EPC3825 laitteesta ja toivoisin keskustelua juuri laitteen huonoudesta/hyvydeestä näihin ketjuihin. Yksittäiset viat käsitellään aina tapauskohtaisesti joten niiden selvitys / korjaaminen omassa säikeessä on helpompaa kuin esim. laitekohteisessa säikeessä. Viestit saattavat hukkua pitkän ketjun / muiden viestien sekaan helposti ja asian hoitaminen vaikeutuu.


Mikä ihmeen asian hoitaminen? Toivot keskustelua niihin säikeisiin jotta asia voidaan kätevämmin jättää hoitamatta, eikös vain?
Ei teiltä ole tullut yhtään vastausta Soneran puolelta siellä esitettyihin kysymyksiin. Eikä asiaa mitenkään hoidettu.

Rehellisyys ei taida todellakaan kuulua yrityksenne arvoihin.

Viittaat yksittäisiin vikoihin; kun kaikilla käyttäjillä joilla tuo Cisco EPC3825 -kaapelimodeemi on tuntuu järjestään olevan sama vika, tahtoisitko kertoa meille asiakkaillekin montako viallista modeemia ja yhteyttä tarvitaan että Soneran kokee tämän vian nimenomaan laitetyyppikohtaiseksi eikä yksittäistapaukseksi?

Vai onko tämä samanlainen kompa kuin tilapäisesti ruuhkautunut asiakaspalvelunne, jossa on ollut tilapäistä ruuhkaa noin kymmenen vuotta?
Hei,

Ajattelin vain ilmoittaa, että ainakin itselläni auttoi hienosti toi combo (modeemin päivitys + palomuurin/ip flood detection poisto). Ei ole katkennut kertaakaan sen jälkeen netti. Käytän kuitenkin aktiivisesti varsinkin iltaisin nettiä. Kiitos!

Jahhe
Hei Jahhe

Mukava kuulla että ongelmasi tuli kuntoon ja palasit kertomaan sen myös tänne 🙂

Vastaa