Skip to main content

Cisco EPC3825 firmware päivitys

  • December 11, 2014
  • 13 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Toimittaako sonera verkon kautta firmware päivityksiä kuten muut operaattorit tekevät?

13 kommenttia

  • September 5, 2011
Firmispäivityksiä on tehty verkon kautta, laitoin kyselyä eteenpäin onko päivityksiä luvassa lähiaikoina. Palaan asiaan kun saan vastauksen.

  • September 5, 2011
Laite ilmoittaa vastaavaa:

Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18

Laite kaatuili vähän väliä ennen kun laitoin laitteen siltaavaan tilaan joten pikaisesti päivitystä kaipaisin.

  • September 7, 2011
Seuraavaa tietoa sain: EPC3825 -modeemiin on tulossa päivitystä lähiviikkoina, muista mahdollisista päivityksistä ei ollut tietoa.

  • September 14, 2011
Moi,

ok mutta päivittääkö Sonera sen sitten lennosta vai pitääkö käyttäjien se itse tehdä?

  • September 15, 2011
Pajupuu kirjoitti:
Moi,

ok mutta päivittääkö Sonera sen sitten lennosta vai pitääkö käyttäjien se itse tehdä?


Saamani tiedon perusteellä ymmärsin että päivitys olisi tulossa verkon kautta, eli asiakkaan ei tarvitse tehdä mahdollista modeemin boottia kummempaa.

  • September 16, 2011
Mikähän laite tämä Ciscon EPC3825 oikein on kun edes Ciscon tuotesivut sitä ei tunnista?

Firmiksen päivitystä todellakin kaivataan. Nykyinen versio ei osaa säilyttää esim. Wifi salausasetuksia, vaan modeemin buutin jälkeen ne täytyy laittaa käsin oikeaksi. Myös palomuurin toiminta on epämääräistä Port Forwarding ei näytä toimivan luotettavasti, sitä joutuu usein "herättelemään" eli täytyy em. ottaa asetukset pois päältä ja laittaa takaisin päälle ennen kuin toimii.

  • September 20, 2011
Käyttöohje modeemiin löytyy täältä: http://www.cisco.com/web/consumer/support/modem_DPC3825.html

Pistin vielä uutta kyselyä päivityksen aikataulusta, ilmoitan täällä kun saan vastauksen.

  • September 30, 2011
Netti pätkii tunnin välein. Eikö ole firmwarea tulossa?

  • October 3, 2011
En ole saanut tarkempaa tietoa aikatauluista, mutta laitan asiasta uutta kyselyä menemään.

  • October 3, 2011
Nyt tuli sellaista tietoa että päivitys on saatavilla. Päivityksen modeemiin saa soittamalla Soneran Vikapalveluun (0206 90101, mpm/pvm) tai jättämällä palvelupyynnön/vikailmoituksen (omien sivujen kautta). Tässä vaiheessa päivitys tehdään verkon yli vain yksittäisille modeemeille. Laajempi päivitysajo tulee myöhemmin.

  • October 4, 2011
Muuten ihan mukava vastaus, mutta puhelinpalvelu on täysin perseestä. Ensin puhuvan pään kanssa riitelyä, kun eimillään ymmärrä, että tiedän kyllä, että liittymäni ei ole minun nimissä vaan työnantajan nimissä ja että työnatanajani y-tunnuksella löytyy vähintäänkin useita satoja liittymiä. Tämän jälkeen jonotusta kuunnellen musiikia. Ensimmäinen puhelu yli kaksikymmentä minuuttia, ilman että kukaan viitsii vastata ja nyt ollaan toisella yrityksellä jo kahdentoista minuutin paremmalla puolella. Ja ihan toimistoaikaan siis soittelen, koska kello ei ole edes vielä neljää.

Varmaan on mukava paikka olla töissä vastaamassa puheluihin kun asiakkaat on valmiiksi ihan hiilenä kun joku viitsii vastata puhelimeen.

  • March 1, 2014
Voisiko päivitystä tännekin suuntaan laittaa. Netti pätkii sen verran pahasti että hermot menee. En ymmärrä miten sonera uskaltaa näin huonolaatuisen laitteen lähettää asiakkailleen.. tällä menolla ei kohta ole asiakkaita..

Nykyinen Firmware: epc3825-v302r12901-100201c

Kiitos!

  • March 3, 2014
Hei Llinded,

Ohjelmistopäivityksestä laitettu pyyntö eteenpäin. Varmistathan että modeemi on päällä.