Skip to main content
Toimittaako sonera verkon kautta firmware päivityksiä kuten muut operaattorit tekevät?
Firmispäivityksiä on tehty verkon kautta, laitoin kyselyä eteenpäin onko päivityksiä luvassa lähiaikoina. Palaan asiaan kun saan vastauksen.
Laite ilmoittaa vastaavaa:

Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18

Laite kaatuili vähän väliä ennen kun laitoin laitteen siltaavaan tilaan joten pikaisesti päivitystä kaipaisin.
Seuraavaa tietoa sain: EPC3825 -modeemiin on tulossa päivitystä lähiviikkoina, muista mahdollisista päivityksistä ei ollut tietoa.
Moi,

ok mutta päivittääkö Sonera sen sitten lennosta vai pitääkö käyttäjien se itse tehdä?
Pajupuu kirjoitti:
Moi,

ok mutta päivittääkö Sonera sen sitten lennosta vai pitääkö käyttäjien se itse tehdä?


Saamani tiedon perusteellä ymmärsin että päivitys olisi tulossa verkon kautta, eli asiakkaan ei tarvitse tehdä mahdollista modeemin boottia kummempaa.
Mikähän laite tämä Ciscon EPC3825 oikein on kun edes Ciscon tuotesivut sitä ei tunnista?

Firmiksen päivitystä todellakin kaivataan. Nykyinen versio ei osaa säilyttää esim. Wifi salausasetuksia, vaan modeemin buutin jälkeen ne täytyy laittaa käsin oikeaksi. Myös palomuurin toiminta on epämääräistä Port Forwarding ei näytä toimivan luotettavasti, sitä joutuu usein "herättelemään" eli täytyy em. ottaa asetukset pois päältä ja laittaa takaisin päälle ennen kuin toimii.
Käyttöohje modeemiin löytyy täältä: http://www.cisco.com/web/consumer/support/modem_DPC3825.html

Pistin vielä uutta kyselyä päivityksen aikataulusta, ilmoitan täällä kun saan vastauksen.
Netti pätkii tunnin välein. Eikö ole firmwarea tulossa?
En ole saanut tarkempaa tietoa aikatauluista, mutta laitan asiasta uutta kyselyä menemään.
Nyt tuli sellaista tietoa että päivitys on saatavilla. Päivityksen modeemiin saa soittamalla Soneran Vikapalveluun (0206 90101, mpm/pvm) tai jättämällä palvelupyynnön/vikailmoituksen (omien sivujen kautta). Tässä vaiheessa päivitys tehdään verkon yli vain yksittäisille modeemeille. Laajempi päivitysajo tulee myöhemmin.
Muuten ihan mukava vastaus, mutta puhelinpalvelu on täysin perseestä. Ensin puhuvan pään kanssa riitelyä, kun eimillään ymmärrä, että tiedän kyllä, että liittymäni ei ole minun nimissä vaan työnantajan nimissä ja että työnatanajani y-tunnuksella löytyy vähintäänkin useita satoja liittymiä. Tämän jälkeen jonotusta kuunnellen musiikia. Ensimmäinen puhelu yli kaksikymmentä minuuttia, ilman että kukaan viitsii vastata ja nyt ollaan toisella yrityksellä jo kahdentoista minuutin paremmalla puolella. Ja ihan toimistoaikaan siis soittelen, koska kello ei ole edes vielä neljää.

Varmaan on mukava paikka olla töissä vastaamassa puheluihin kun asiakkaat on valmiiksi ihan hiilenä kun joku viitsii vastata puhelimeen.
Voisiko päivitystä tännekin suuntaan laittaa. Netti pätkii sen verran pahasti että hermot menee. En ymmärrä miten sonera uskaltaa näin huonolaatuisen laitteen lähettää asiakkailleen.. tällä menolla ei kohta ole asiakkaita..

Nykyinen Firmware: epc3825-v302r12901-100201c

Kiitos!
Hei Llinded,

Ohjelmistopäivityksestä laitettu pyyntö eteenpäin. Varmistathan että modeemi on päällä.

Vastaa